Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het vervangen van een Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn Macbook Pro Late 2013 tegen de beperkingen van 128Gb SSD en 4GB RAM aan loopt wil ik deze gaan vervangen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop zowel zakelijk als privé. Dit betekent voornamelijk Office 2016 en browsen. Heel af en toe probeer ik een game uit (Diablo 3 en dergelijke) maar daarvoor heb primair een Xbox One. Verder gebruik ik momenteel geen OSX maar maak ik enkel gebruik van Windows 10 via Bootcamp. Ik zal ook op de nieuwe laptop sowieso Windows 10 gaan gebruiken.

Wat is je budget?
Mijn budget is bij voorkeur om en nabij de 1250 euro maar mag opgerekt worden tot het 1550 euro, het bedrag van een nieuwe Macbook Pro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat iedere dag mee naar mijn werk.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Omdat ik geen OSX wil gebruiken ben ik niet gebonden aan Apple. Dat maakt de mogelijke opties een stuk groter. Het punt is echter dat ik mijn Macbook een fantastisch apparaat vind. De dikke pro's vind ik:
- bouwkwaliteit
- keyboard
- touchpad
- koeling (ik hoor echt nooit een ventilator)
- scherm (al zijn andere IPS schermen met een hoge resolutie ook erg mooi)

Welke eisen heb je?
- maximaal 14" schermgrootte
- minimaal FULL HD IPS glanzend scherm
- minimaal 8GB RAM / 256GB SSD
- minimaal Intel i5
- touchpad op het niveau van de Macbook of zeer dicht daarbij
- toetsenbord op Macbook niveau
- zeer stil systeem (wil geen ventilator horen bij Office/internet taken)

Welke wensen heb je?
- bouwkwaliteit op Macbook niveau
- schermresolutie hoger dan FHD
- bij voorkeur normale USB aansluitingen en een HDMI aansluiting

Welke opties heb je gezien?

pricewatch: Acer Swift 7 SF713-51-M25G
++ passieve koeling
++ toetsenbord (volgens review)
++ prijs
-- performance
-- aansluitingen
-- uiterlijk

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T
++ prijs
++ uitbreidbaar
-- uiterlijk
-- mat scherm (vond dit in het echt erg tegenvallen qua helderheid/kleurweergave)

pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
++ uiterlijk
-- prijs
-- mat scherm

pricewatch: Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs
++ alle Macbook eigenschappen die ik nu ook ervaar
++ scherm
-- het toetsenbord schijnt tegen te vallen
-- aansluitmogelijkheden
-- prijs

pricewatch: HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition
Ik lees veel wisselende reviews over de Spectre en de versies daarvan. Op Tweakers lees ik een review met een 9 alsook een review met een 6.5 . Op andere websites lees ik dat de Spectre enorm moet werken om de boel koel te houden (geluid) en sommige varianten zijn alleen in het zwart/goud verkrijgbaar.

pricewatch: Asus Zenbook 3 UX390UA-GS073T
++ uiterlijk
-- koeling
-- toetsenbord

Welke zorgen heb je?
- in reviews lees ik dat zeer veel ultrabooks erg luid zijn qua koeling, zijn er, op passieve varianten na, alternatieven op de Macbook die continu stil zijn in gebruik?
- is de touchpad van de Macbook te evenaren? Ik gebruik overigens geen gestures.
- ga ik het verschil bij een 1080P scherm zien in vergelijking met mijn Macbook?

Ik ben vorige week bij de Media Markt geweest om een aantal modellen in het echt te zien en uit te proberen voor zover mogelijk. Hier vielen de Swift 7, Zenbook 3 en Spectre 13 positief op, al moet ik zeggen dat echt uitgebreid testen niet lukt.

Momenteel twijfel ik vooral tussen 3 opties:
- aankoop Macbook Pro 2016: op toetsenbord na vrijwel identiek aan mijn huidige Macbook maar erg duur, zeker als je nog verloopstekkers moet kopen en het feit dat er geen Kaby Lake in zit stoort me ook
- aankoop Macbook Pro 2015 model: heeft alles wat ik wil maar is relatief duur voor een model met oude hardware. Tweedehands ook nog ruim boven de 1000 euro
- Windows Ultrabook: betere specs in verhouding tot de prijs maar de kans op minder prettige koeling, toetsenbord en touchpad is zeker aanwezig. Omdat ik toch Windows 10 wil gebruiken sluit deze oplossing wel het beste aan.

Ik ben benieuwd naar jullie advies, specifiek over de Spectre 13 en Zenbook 3 en ook over het overstappen van een Macbook naar een Windows laptop en hoe dat bevallen is.

Verwijderd

Zelf een Spectre x360 gebruiker. Fantastisch apparaat, bouwkwaliteit is super. Keyboard is heerlijk maar eerlijk is eerlijk ik denk dat het touchpad op de Mac (vriendin heeft er 1 :) ) beter is.
De nieuwe met Kabylake krijgt erg veel positieve reacties:
HP SPECTRE 13-W010ND X360
Omschakelen naar Win10 gaat vrij eenvoudig imo.

(P.s het nieuwe HP logo op de premium production vind ik waanzinnig strak!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:23:
Zelf een Spectre x360 gebruiker. Fantastisch apparaat, bouwkwaliteit is super. Keyboard is heerlijk maar eerlijk is eerlijk ik denk dat het touchpad op de Mac (vriendin heeft er 1 :) ) beter is.
De nieuwe met Kabylake krijgt erg veel positieve reacties:
HP SPECTRE 13-W010ND X360
Omschakelen naar Win10 gaat vrij eenvoudig imo.

(P.s het nieuwe HP logo op de premium production vind ik waanzinnig strak!)
Bedankt voor je feedback. Ik heb gisteren na het lezen van veel reviews de conclusie getrokken dat de Spectre 360 inderdaad de beste optie is. Dit model heeft ook heel goede reviews en is qua prijs ook erg interessant​. Wel jammer dat er dit jaar geen keuze is voor een beter display dan 1080P.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:55:
Bedankt voor je feedback. Ik heb gisteren na het lezen van veel reviews de conclusie getrokken dat de Spectre 360 inderdaad de beste optie is. Dit model heeft ook heel goede reviews en is qua prijs ook erg interessant​. Wel jammer dat er dit jaar geen keuze is voor een beter display dan 1080P.
De 4k variant kan inderdaad wel tot na de zomer duren. Er heeft al wel een ash silver 2017 versie met pen support op de HP nederland site gestaan, maar deze is er inmiddels ook al weer afgehaald (HP Spectre 13-AC011ND) Deze is op het moment niet bestelbaar. Het goudkleurige moet ook maar net je smaak zijn...
Persoonlijk vind ik de zilveren versie iets strakker. Je krijgt op het moment 10% korting via HP met een kortingscode: KC10ORDER

Een andere laptop die je nog zou kunnen overwegen is de Dell XPS 2-1. Iets minder qua prestaties door een passief gekoelde processor, maar wel een erg mooi 4K scherm en pen support.