Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VLan voor gasten met Zyxel GS1900-24 functioneel?

Pagina: 1
Acties:

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 20:44
Vandaag geprobeerd Vlan op te zetten, maar wil niet echt lukken :(

Heb me inmiddels redelijk ingelezen, maar tot op heden gaven m'n pogingen alleen een netwerkbloklade op waarbij de GS1900 gereset moest worden.

door de GS1900 wil ik twee van elkaar gescheiden VLAN's (privé en gast) maken

VDSL modem: heb nu nog Zyxell VMG8324-B10A via Online, maar het wordt de ExperiaBoxV10 van KPN. Liefst laat ik het VDSL modem voor wat het is en pas ik alleen de GS1900 aan.

Modem -> GS1900 -> prive netwerk
-> gastnetwerk

Twee vragen.
1. Is het met de spullen die ik heb überhaupt mogelijk om te maken wat ik wil?
2. Weet iemand een website met simpel stappenplan voor opzetten VLAN bij de GS-1900?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nee gaat niet echt lukken want je hebt een router nodig die je VLAN's kan routeren naar het internet waarbij verkeer tussen vlan's geblokkeerd wordt. Een managed switch is alleen in staat vlan's te bundelen en uit elkaar te halen. Je hebt bijvoorbeeld een edgerouter X nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Frogmen op 03-04-2017 21:57 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 20:44
Aha, bedankt voor de info en tip. Ik was er al bang voor en ga op zoek nar een geschikte router.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
Ubiquity usg router nemen met een switch die vlan ondersteund. Binnen een half uur heb je het dan draaiende.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11 08:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als er nog budget is, dan kan je ook nog een us-* nemen. pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 24. Dan kan je alles binnen dezelfde controller regelen. Verder heb je voor de geavanceerde functie van de usg een controller nodig die altijd aan is, dat is de pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key. Ook heb je nog wifi van deze reeks, maar ik neem aan dat je die al geregeld hebt.
pricewatch: Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router
product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
product: Ubiquiti UniFi AP AC PRO
product: Ubiquiti UniFi AP AC LR
product: Ubiquiti UniFi AP AC EDU

Het grootste voordeel van een unify ecosysteem is dat alles makkelijk te beheren is.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.