Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20
Zijn er hier mensen die ook een Polaris12/ RX460 kaart gebruiken onder linux? Zo ja, welke combinatie van linux kernel en drivers gebruiken jullie?

Dit weekend is er weer een update geweest van het een of ander (vermoed packages in de oibaf ppa) en nu wil mijn Xserver wat ik ook probeer weer eens niet meer starten met mijn RX460 kaart. Sowieso is mijn RX460 heel kieskeurig, hij werkte alleen goed met een 4.9 kernel en de amdgpu-pro v16.50 drivers (met goed bedoel ik dat ik alle drie de uitgangen kan gebruiken en zonder artefacten een scherm 90graden kan draaien).
Als ik de amdgpu-pro v16.60 drivers probeer dan werken maar 2 van de 3 uitgangen en als ik een officiele 4.4 of 4.8 Ubuntu kernel probeer start X ook niet.

Daarom ben ik benieuwd of dit nu aan mijn kaart ligt of dat dit een algemeen probleem is met de RX460 onder linux. Wat zijn jullie ervaringen?

Let wel, een RX480 is een Polaris11 kaart. Die heb ik ook en daar heb ik minder/geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ervaringen heb ik er niet mee, sinds ATi/AMD zo'n 8 jaar geleden al zat te rommelen met kaarten na korte tijd naar Legacy gooien blijf ik bij nVidia. Hoe dan ook, je hebt zelf toch updates geïnstalleerd? Dan weet je ook wat er allemaal bijgewerkt is. En anders kan je 't altijd nog terugvinden in /var/log/apt/history.log. ;)

Wel apart wat je hebt, over 't algemeen zou je juist verwachten dat nieuwere kernel + nieuwere driver beter werkt. Niet zo'n speciale combinatie die je nu hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Inderdaad vreemd. Heb je echter per sé de nieuwste driver nodig, of is het een kwestie van upgraditis? En kun je nog terug naar de oude situatie (kernel 4.9 + driver 16.50)?

Had zelf ook problemen met 4.10 en de amd drivers, die werken nog niet lekker samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20
Inmiddels lijkt eea weer te werken na handmatig alle oibaf mesa packages te hebben gedowngrade naar de originele Ubuntu packages. Blijkt dat die inmiddels ook een versie geupgrade zijn, toen ik mijn pc installeerde moest ik perse de oibaf packages gebruiken.
Helaas wel nog altijd met amdgpu-pro v16.50, met v16.60 werkt de display port uitgang niet.

Overigens upgrade ik omdat ik graag DDC/CI zou willen gebruiken om mijn monitor input te switchen, maar dat werkt nog altijd niet. Het is dus niet 'zomaar' upgraditis ;)