Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Erikd_1979
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-04-2017
Hallo Allemaal,

lange tijd volg ik al deze site en kom ik wel uit mijn problemen doordat anderen de topic al hadden gestart. :)

maar helaas deze nog niet.

ik draaide mijn wifi dns op open dns en wilde dit toevallig na de laatste update wijzigen naar Thahosting naar aanleiding van dit topic Het grote privacy-gerichte DNS server topic

Het probleem: Ik kan op mijn Huawei p8 met de laaste update, en tevens na de laatste update niet meer een voorkeurs dns server aangeven cq instellen. de instelling als weergegeven verwijzen naar #googledns namelijk 8.8.8.8 en 8.8.4.4 deze is grijs ingevuld en na het wijzigen en controleren weer terug gezet.

Huawei geeft nu aan dat ik het toestel moet gaan laten repareren... omdat het terug zetten naar fabrieksinstellingen niet heeft gewerkt. is dit een truc van google om ook onze (alle android gebruikers) hun browsing data te verkopen sinds de laatste Amerikaanse wet wijziging?

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? en of hier misschien een oplossing voor hebben?

ik heb nog geen bootlock code, maar ben wel van plan om deze aan te vragen om het toestel te rooten en misschien van een custom rom te voorzien.

Alvast bedankt.

android 6.0
kernel met datum van 23-02-2017 met update van 1-03-217

Alle reacties

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zit je op dat moment wel met de wifi verbonden? je kunt namelijk geen dns instellen als je enkel op mobiel netwerk zit

• Erikd_1979
ik heb het idd. geprobeerd te wijzigen terwijl ik was verbonden met het betreffende netwerk. en ook andere netwerken geven hetzelfde probleem. ook na herstellen naar fabrieksinstellingen.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je hoeft je geen zorgen te maken dat google je browsegeschiedenis verkoop aan derden.
Het verdienmodel zit hem daar nog altijd in hun eigen gebruik van jouw data.
Gegevens die we delen
We delen persoonlijke gegevens niet met bedrijven, organisaties en individuen buiten Google, behalve in een van de volgende omstandigheden:

Met uw toestemming
We delen persoonlijke gegevens met bedrijven, organisaties of individuen buiten Google wanneer u ons toestemming heeft gegeven dit te doen. We hebben uitdrukkelijk toestemming nodig voor het delen van gevoelige persoonlijke gegevens.

Met domeinbeheerders
Als uw Google-account voor u wordt beheerd door een domeinbeheerder (bijvoorbeeld voor G Suite-gebruikers), hebben uw domeinbeheerder en wederverkopers die gebruikersondersteuning aan uw organisatie leveren, toegang tot de gegevens in uw Google-account (waaronder uw e-mailadres en andere gegevens). Uw domeinbeheerder kan mogelijk het volgende doen:
Statistieken met betrekking tot uw account bekijken, zoals statistieken met betrekking tot de applicaties die u installeert.
  • Uw accountwachtwoord wijzigen.
  • De toegang tot uw account opschorten of beëindigen.
  • Gegevens openen of bewaren die zijn opgeslagen als onderdeel van uw account.
  • Uw accountgegevens ontvangen om te voldoen aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, wettelijke procedures of verzoeken van overheidsinstanties.
  • Uw mogelijkheden beperken om gegevens te verwijderen of te bewerken of privacyinstellingen aan te passen.
Voor externe verwerking
We leveren persoonlijke gegevens aan onze partners of andere vertrouwde bedrijven of individuen zodat ze de gegevens voor ons kunnen verwerken, op basis van onze instructies en in overeenstemming met ons Privacybeleid en andere passende vertrouwelijkheids- en beveiligingsmaatregelen.

Om juridische redenen

We delen persoonlijke gegevens met bedrijven, organisaties of individuen buiten Google als we te goeder trouw van mening zijn dat toegang, gebruik, behoud of openbaarmaking van de gegevens redelijkerwijs nodig is om:
  • Te voldoen aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, wettelijke procedures of uitvoerbare verzoeken van overheidsinstanties.
  • De van toepassing zijnde Servicevoorwaarden af te dwingen, waaronder het onderzoeken van mogelijke schendingen.
  • Fraude en technische of beveiligingsproblemen te detecteren, te voorkomen of anderszins aan te pakken.
  • De rechten, eigendom of veiligheid van Google, onze gebruikers of het publiek te beschermen, zoals vereist of toegestaan volgens de wet.
Ik heb er wel een makkelijke oplossing voor.
Gebruik een VPN dienst met in-house DNS, anders dan die van Google.
zelf gebruik ik windscribe.nl omdat die naast een eigen DNS ook de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van verschillende modes:
  • Ad Blocker - Blocks ads, which loads websites much faster and makes using the Internet a more pleasant experience.
  • Anti-social - Strip out all Twitter, Facebook, Pinterest, G+ and many other social trackers from websites you visit, that all report your activities to their individual companies.
  • Untraceable - Remove known ad beacons and trackers from the websites you visit, that can track you across multiple websites you visit. Cross-site tracking is used to generate a profile on your unique activities, which destroys your privacy.
  • Split Personality - Rotates your browser's user agent every time you start your browser, which helps fight browser fingerprinting.
Vervelend voor online-adverteerders als Google maar geeft je wel meer privacy.

Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/threads/thread_card_big/default/36974_1.jpg

Permanent een VPN gebruiken heeft ook nadelen:
  • 1. Een hoger energie-verbruik in Idle-modus als je de verbinding permanent 'open' laat.
  • 2. Of als je kiest om in Idle-stand de VPN verbinding uit te schakelen, heb je elke keer een tijd die het je telefoon kost om te 'verbinden' als je hem uit de slaapstand haalt.
En misschien wat ongewenste reclame: met kortingscode MOSPROMO maar kost 't maar €1,80 per maand

Goosevpn.nl, PIA en nordvpn bieden vergelijkbare mogelijkheden aan/

| live and give like no one else |

• Erikd_1979
het is ondertussen gelukt om een dns in te stellen. alleen kan dit bij het eerste x connecten van het wifi netwerk. dit kan helaas niet meer wanneer al een verbinding tot stand is gebracht.

naar mijn weten was dit voor de update ook nog mogelijk wanneer je reeds verbonden was.

• Erikd_1979
3x3 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:58:
Je hoeft je geen zorgen te maken dat google je browsegeschiedenis verkoop aan derden.
Het verdienmodel zit hem daar nog altijd in hun eigen gebruik van jouw data.

[...]

Ik heb er wel een makkelijke oplossing voor.
Gebruik een VPN dienst met in-house DNS, anders dan die van Google.
zelf gebruik ik windscribe.nl omdat die naast een eigen DNS ook de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van verschillende modes:
  • Ad Blocker - Blocks ads, which loads websites much faster and makes using the Internet a more pleasant experience.
  • Anti-social - Strip out all Twitter, Facebook, Pinterest, G+ and many other social trackers from websites you visit, that all report your activities to their individual companies.
  • Untraceable - Remove known ad beacons and trackers from the websites you visit, that can track you across multiple websites you visit. Cross-site tracking is used to generate a profile on your unique activities, which destroys your privacy.
  • Split Personality - Rotates your browser's user agent every time you start your browser, which helps fight browser fingerprinting.
Vervelend voor online-adverteerders als Google maar geeft je wel meer privacy.

[afbeelding]

Permanent een VPN gebruiken heeft ook nadelen:
  • 1. Een hoger energie-verbruik in Idle-modus als je de verbinding permanent 'open' laat.
  • 2. Of als je kiest om in Idle-stand de VPN verbinding uit te schakelen, heb je elke keer een tijd die het je telefoon kost om te 'verbinden' als je hem uit de slaapstand haalt.
En misschien wat ongewenste reclame: met kortingscode MOSPROMO maar kost 't maar €1,80 per maand

Goosevpn.nl, PIA en nordvpn bieden vergelijkbare mogelijkheden aan/
ik maak zelf gebruik van PIA. maar soms heb ik geen vpn draaien (bv in combi met kodi op het thuisnetwerk en aansturen van youtube op de tv) dan hou ik wel graag zelf regie op dns verbinding buiten mijn vpn verbinding. maar bedankt voor de tip. en zal het eens bekijken. PIA kost €33 / jaar

Verwijderd

Cloudflare kan je ook gebruiken als privacy belangrijk. Lees meer: https://1.1.1.1

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Verwijderd Denk dat dit probleem ondertussen wel opgelost is.

Verwijderd

Opgelost niet want het gaat niet. Maar wel een post in verkeerde topic.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd bedankt voor je toevoeging. Het kicken van topics voegt over het algemeen weinig toe, ook in dit geval.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.