• jonesblond
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-09-2024
Na de aanschaf van een nieuwe desktop is het tijd om eens te kijken voor een andere monitor.

Desktop
-MSI 1070gtx Aero
-i5 7600

Gezien ik momenteel op een 'simpele' Medion monitor speel haal ik natuurlijk amper het potentieel van mijn GPU eruit.
Monitor
-1080p
-60Hz
-Aldi :+

Na wat research kwam ik op wat prijzigere monitors uit.
Nu bij zo een bedragen wil ik natuurlijk wel de beste prijs/kwaliteit voor men geld.
Ik speel voornamelijk CSGO maar buiten competitive speel ik eveneens games als the witcher,...

Nu heb ik eens enkele schermen in de mediamarkt bekeken en qua kleuren zijn de IPS panelen inderdaad dieper en lijken ze een veel mooier kleurengamma te hebben.
Maar daarlangs zou een TN paneel beter zijn voor competitive matches gezien deze smoother runt.
Nu lijk ik nog steeds meer de neiging te hebben naar een IPS paneel dan een TN.

Ervaringen in welke mate dit competitive beinvloedt?
Is een reactietijd van 4Ms zo een verschil met 1Ms?
Heb nog geen kans gehad om dit in lijve te ervaren.

Had deze eens bekeken.
-Wil zowiezo G-sync en een FPS boven 120.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 705,45€ 705,45
1Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 637,25€ 637,25
1Asus PG278QR Zwart€ 677,-€ 677,-
1Asus ROG Swift PG278Q Zwart€ 746,57€ 746,57
1Dell S2716DG Zwart€ 609,-€ 609,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.375,27

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 14:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb zelf dit scherm: pricewatch: Asus MG279Q Zwart 144Hz, 1440p, IPS maar geen G-Sync (heb een GTX1080)

Heb het scherm nu zo'n jaar en heb G-sync nooit gemist, simpelweg omdat tearing op 144Hz eigenlijk niet voorkomt. Een game waarbij je hier last van zou kunnen hebben is CSGO, maar die moet je easy op 144Hz kunnen draaien lijkt me?.

Scherm was toen zo'n €200-250 goedkoper als pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart welke IPS en G-SYNC heeft.. Geld wat je imo beter in een toekomstige videokaart kunt stoppen.

IPS is qua beeld zoveel mooier dat voor mij de keuze heel simpel was. Hogere frequentie van het scherm is absoluut een voordeel, al heb ik niet het idee dat alles boven de ~90Hz voor mij een merkbaar verschil oplevert. Al ben ik de 30 ondertussen ook al voorbij en speel ik op een hopeloos niveau :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 03-04-2017 20:31 ]

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Interessant onderwerp wat betreft het G-Sync verhaal. Ik ben (nog steeds) niet helemaal er over uit wat voor monitor ik wil gaan koppelen aan m'n nieuwe systeem. Zoals het nu staat ga ik er een 1080 Ti in zetten (investering voor de komende jaren), maar met zo'n beest vraag ik het me af of het wel zinvol is om 150 - 200 euro extra uit te geven aan een monitor die G-Sync heeft..

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Ik vind van wel, maar het is erg persoonlijk, Ik kan niet meer zonder g sync gamen.

Je kan ook wachten op AMD met die Vega kaarten en dan een monitor met Free Sync kopen is altijd goedkoper als G sync.Free sync is vegrelijkbaar met G sync dus :)

Dan speel je tot die tot op een scherm met IPS en free sync in combinatie met de 1070gtx,ook geen straf toch :)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-01 01:31

HKS-Skyline

Vroooom ?

IPS is mooier qua kleur al is de PG278Q wel door Hardware.info benoemd tot een van de beste TN schermen. De kleurweergave is zeer goed voor een TN paneelmaar je hebt ook de voordelen van TN.
De PG278QR durf ik niet te zeggen, maar ik gok dat die de PG278Q achterna gaat en ook zeker niet slecht is. Kijkend naar reviews van Acer vs Asus schermen dan zou ik eerder voor Asus kiezen gezien de betere kleurweergave. Dell is ook zeker niet slecht, maar ik heb geen ervaring met dit model.