Ik heb een gamepc, hoelang kan ik deze nog gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Mijn vraag
Ik heb een medium game pc, ik ben de komende jaren ook nog van plan te gaan gamen en ik vroeg me af wanneer mijn pc aan een upgrade/nieuwe pc nodig is. En wat zal ik dan moeten upgraden en waarom?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: i3-6100 3.7 Ghz
Geheugen 8GB DDR4
Videokaart: MSI geforce GTx 970 4GB gaming
Hardeschijf 1000 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Nieuwe processor en misschien ssd.

Beste antwoord (via Daniel4001 op 03-04-2017 22:44)

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Leuke gamebak toch? Kan altijd nog nieuwer en harder en duurder, maar hier kan je nog wel even mee vooruit hoor.

Als je zonder nadenken elk spel de komende 5 jaar uit de kast wil trekken en alles op ultra wil draaien : nee, dat redt hij niet. Maar voor een beetje 'gewoon' desktop gaming is dit een supernette pc waar de gemiddelde gamer nog wel even mee vooruitkan.

Weet je wat je gaat helpen? Een goeie SSD om die games op te installeren. Koop er een van 512GB, dan past alles er lekker op en kan hij mee naar je volgende PC.

Ga gewoon lekker gamen en zet de grafische details een klein tandje lager als je merkt dat hij struggelt. Op een gegeven moment moet alles op low en dan is het aan jou om weer eventjes 800-1200 euro erin te pompen voor het laatste setje mobo/ram/gpu/cpu. Meestal moet dan alles tegelijk, omdat de nieuwe CPU niet meer op je mobo past, je mobo nieuw ram nodig heeft, en die videokaart dan acuut de bottleneck wordt wat niet moet in een gamingmachine.

[ Voor 30% gewijzigd door Znorkus op 03-04-2017 21:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Wat doe je er mee?
Welke resolutie speel je op?

Een SSD zou sowieso goed zijn. Nieuwe cpu en extra ram kan je nemen als dit tekort schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4001
@418O2 Ik heb een dualmonitor setup met een 29 inch 2560x1080 en een 21,5 inch 1920x1080.
Ik speel games als BF1, csgo en gta v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welk moederbord en voeding heb je?

Een cpu upgrade naar i7 zou voor BF1 en GTA V niet verkeerd zijn.

8GB ram erbij.

Een ssd is altijd fijn om te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
Dit is een nutteloze vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden. Het enige juiste antwoord is: "Totdat je merkt dat je games te langzaam lopen."

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 03-04-2017 20:49 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4001
@Verwijderd Moederbord = MSI H110M PRO-VH (MS-7996)
Voeding Geen idee? Acherop mijn pc staat AC 230V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moederbord heeft 2 geheugensloten. Is je huidige geheugen 1x8GB of 2x4GB?

Voor het merk en type van de voeding trek je de behuizing open en lees je het af vanaf de zijkant van de voeding.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Leuke gamebak toch? Kan altijd nog nieuwer en harder en duurder, maar hier kan je nog wel even mee vooruit hoor.

Als je zonder nadenken elk spel de komende 5 jaar uit de kast wil trekken en alles op ultra wil draaien : nee, dat redt hij niet. Maar voor een beetje 'gewoon' desktop gaming is dit een supernette pc waar de gemiddelde gamer nog wel even mee vooruitkan.

Weet je wat je gaat helpen? Een goeie SSD om die games op te installeren. Koop er een van 512GB, dan past alles er lekker op en kan hij mee naar je volgende PC.

Ga gewoon lekker gamen en zet de grafische details een klein tandje lager als je merkt dat hij struggelt. Op een gegeven moment moet alles op low en dan is het aan jou om weer eventjes 800-1200 euro erin te pompen voor het laatste setje mobo/ram/gpu/cpu. Meestal moet dan alles tegelijk, omdat de nieuwe CPU niet meer op je mobo past, je mobo nieuw ram nodig heeft, en die videokaart dan acuut de bottleneck wordt wat niet moet in een gamingmachine.

[ Voor 30% gewijzigd door Znorkus op 03-04-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als je dan ook een nieuwe voeding en behuizing neemt, heb je gelijk een tweede allround pc.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4001
Haha bedankt iedereen voor de reacties ;P
Ik zit nu een beetje te bedenken wat ik ga doen qua upgraden. Ik ben 15 en heb een maandinkomen van rond de 100 euro per maand. Een nieuwe i7 proccesor kopen + ssd is al gauw 500 euro. En dan moet ik waarschijnlijk ook nog bezig met de RAM en de voeding. Wat is handiger, gaan sparen voor een nieuwe 1000+ euro gamepc, of deze een beetje/heel erg upgraden voor veel geld.

En aangezien ik ook nog alle leuke games moet kopen ;p, wil ik toch wel een voordelig/slim upgradeplan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Daniel4001 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:52:
Haha bedankt iedereen voor de reacties ;P
Ik zit nu een beetje te bedenken wat ik ga doen qua upgraden. Ik ben 15 en heb een maandinkomen van rond de 100 euro per maand. Een nieuwe i7 proccesor kopen + ssd is al gauw 500 euro. En dan moet ik waarschijnlijk ook nog bezig met de RAM en de voeding. Wat is handiger, gaan sparen voor een nieuwe 1000+ euro gamepc, of deze een beetje/heel erg upgraden voor veel geld.

En aangezien ik ook nog alle leuke games moet kopen ;p, wil ik toch wel een voordelig/slim upgradeplan hebben.
Je prioriteit #1: Een ssd.

Een pc anno 2017 zonder ssd is echt niet meer van deze tijd. Dat is naar mijn mening het enige dat je de komende tijd hoeft te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Dat dacht ik ook. Eerst een ssd, merk je dat de gpu vol zit en je lage fps jaagt, dab die upgraden. Zit hoe ram altijd tot de nok toe gevuld, dan dat upgraden. Mocht de processor een probleem worden, dan kan je kijken naar een 7700, die past ook, (je hebt dat wel de nieuwste bios nodig en controleer even of die dan echt ondersteund wordt). Of je kan dan zoals ik eerder zei een volledig nieuwe pc kopen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1