Microfoon voor voip tijdens gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPear
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik zal beginnen met de standaardvragen te beantwoorden:
Ik zoek een?
Staande microfoon (Desk microphone)

Wat is je budget?
Liefst maximaal 80

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor discord. Hij zal op zo'n 80cm afstand van mij op mijn bureau staan. Ik wil graag muziek/gamegeluid over mijn speakers kunnen draaien zonder dat die luid doorgegeven wordt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een aantal producten gevonden die in mijn price range vallen en degelijke reviews hebben, maar er staan vaak negatieve dingen in de reviews:
Blue Snowball - "moet dichtbij staan"
Trust ELVII/Mico/GXT 210 - "matige kwaliteit"
Samson Meteorite - "geen noisecancelling"
Samson Meteor Mic - "geluid niet super"

Ik hoop vooral dat jullie aanbevelingen/ervaringen hebben die mij bij de keus kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Ik denk niet dat je iets gaat vinden onder de €80. Vooral omdat je ver weg wil zitten, en ook nog een geluid van achteren wil afspelen. Dan heb je een behoorlijk goede cardoid of 'shotgun' microfoon nodig, zoiets vind je niet onder de €80.

Van je eigen keuzes is de Blue Snowball waarschijnlijk de beste optie, maar na 30-40 cm wordt deze wel redelijk stil en het achtergrond geluid (van achteren) pakt deze ook op dan.

Wellicht is een clip-on mic een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat wordt lastig. Als je geluid over speakers gaat afspelen dan ga je dat eigenlijk sowieso horen. Waarom geen headset?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPear
Ik gebruik liever geen headset omdat ik dat bij lange sessies niet prettig vind en ik graag zomaar weg wil kunnen lopen. (Dit maakt ook een clip-on lastig)

Ik gebruik nu een laptopmicrofoon (HP Elitebook 8570w) op 100cm afstand. Bij het filteren van mijn muziek gaat dit goed, ik krijg alleen af en toe klachten dat ik wat lastig verstaanbaar ben.
Ik zou geen hele dure microfoon nodig moeten hebben voordat dan beter zal gaan toch?

Ik zal de Blue Snowball eens proberen, tenzij jullie nog andere suggesties hebben?

EDIT: Ik heb de Samson Go Mic gevonden, deze wordt in een review op tweakers aangeprijsd voor exact mijn situatie. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door ThaPear op 05-04-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 17:24

WCA

Grote nadeel aan de blue snowball is dat de usb aansluiting zeer zwak is. Ik kan je de Samson C01-U Pro USB aanraden, deze heeft een stevigere USB aansluiting, en klinkt erg goed, ook op grotere afstand.

https://www.bax-shop.nl/u...dio-condensator-microfoon

Succes!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPear
De Samson Go Mic werkt niet echt goed in mijn situatie. Hij vangt echt alles op, wat ik na er wat verder over gelezen te hebben wel had kunnen verwachten van een condenser microphone. Hij heeft een 'cardioid' setting die hem minder moet doen opvangen van andere richtingen, maar dit helpt niet voldoende.
Ik vrees dat de Samson C01-U Pro ditzelfde probleem zal hebben.

Ik ben nu aan het kijken voor een directional microphone. Is dit nuttig voor mij of heb ik het idee daarvan verkeerd begrepen?
Ik zit voornamelijk op dezelfde plek, dus als ik de microfoon op mijzelf zou richten zou hij vooral mij moeten opvangen.
Het budget kan wel omhoog naar 100-120 als dit het geluid beter maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door ThaPear op 09-04-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 17:24

WCA

Het probleem ligt m bij het feit dat je een desktop microfoon wil. Die afstand die jij wil is niet echt realistisch om op die manier te gebruiken.

Ik zou je toch willen aanraden om naar iets als een Modmic of een V-Moda boompro te kijken

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ThaPear schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:51:
Ik gebruik liever geen headset omdat ik dat bij lange sessies niet prettig vind en ik graag zomaar weg wil kunnen lopen. (Dit maakt ook een clip-on lastig)
Draadloze headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik ben momenteel ook op zoek naar een microfoon voor bij m'n desktop en wil ook graag m'n speakers blijven gebruiken als geluidsbron. In mijn geval zal het voornamelijk spraak zijn (Skype) wat uit de speakers zal komen, maar dan zit je uiteraard met hetzelfde probleem.

Heb jij (of anderen) inmiddels al ervaring met andere type microfoons die 'goed genoeg' werken in deze setup?

/edit
In mijn specifieke geval maakt de prijs niet heel veel uit, als het maar goed is, maar < 250 euro zou toch fijn zijn :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 15-09-2017 09:31 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1