Toon posts:

Pas op met ASUS X99 moederborden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TLDR; blijf weg van elk X99 / LGA2011-3 product van Asus, het zijn tijdbommen die vrijwel zeker door bugged VRM's de processoren om zeep kunnen helpen.

Nu komt het verhaal.
Op 30 April 2016 heb ik bij Alternate een x99 Deluxe U3.1 gekocht samen met een 5930K, die ong. anderhalf maand later vervangen werd door een 6950X.

De processor was al vrij snel door mijzelf gelapped (al veel vaker gedaan) omdat ik niet vrolijk werd van 15-20*C temp verschil tussen de cores en bovendien heb ik nog nooit problemen gehad met een CPU/mobo zodat ze terug naar RMA moeten.
Computer was bedoeld om 5 jaar mee te gaan om daarna te worden afgevoerd maar helaas is het binnen 11 maanden al afgelopen. :(

Ergens eind vorig jaar begon het feestje - random uitval en freezes, die in de loop van de tijd steeds vaker gebeurden.
Alles in de PC uitgewisseld wat ik nog op de plank had liggen - voeding, RAM, videokaart en de HDD's maar uiteindelijk bleek het probleem daar niet in te zitten.
Soms had ik een weekje rust en daarna was het weer raak, MemTest, RealBench etc. waren allemaal geen probleem om vervolgens 5 minuten later random uit te vallen tijdens webbrowsen.

Sinds 2 weken deed hij het vaker niet dan wel, kwam tot Windows en gaf direct een WHEA BSOD en 2 dagen geleden is hij volledig overleden. De computer heeft alleen stock / XMP gedraaid en heel soms, toen ik nog 980Ti SLI had, voor benches 4.2GHz 1.25-1.27V dus in feite dezelfde vcore als wat het bord zelf aangaf onder XMP.

Daarna heb ik de socket nog gecontroleerd op gebogen pinnen maar niks raars aangetroffen, temp. waren altijd ook allemaal in orde. Voor de grootste deel van de tijd zat er een EK Supremacy EVO waterblok op met een custom loop.
Als laatste heb ik de ASUS BIOS Flashback naar een oude versie geprobeerd maar ook dat mocht niet meer baten.

Na verdere onderzoek blijkt het dat ik veruit niet de enige ben met een kapotte Asus X99 mobo die de CPU met zich meeneemt en vervolgens op POST Qcode 00 blijft hangen:
YouTube: My 6950X finally died today

Ik heb eerst ASUS tech support uitgebreid geïnformeerd over het probleem maar was geschrokken van hoe laks hun klantenservice was.
Ik heb hen uitgebreid alles verteld en zelfs voorgesteld om de processor mee te sturen ter nader onderzoek omdat dit blijkbaar een vaak voorkomend probleem is maar helaas.
Hun respons was niks anders dan "ga naar je winkel, succes verder", het andere deel van mijn mail werd dus gewoon genegeerd.

Zij zijn volgens de Nederlandse wet niet verplicht om direct mijn kapotte meuk te RMA'en (dat is de winkel wel) maar 0.00 support voor een product van 424 euro die binnen 11 maanden (in principe al eerder) het loodje legt en een 1750 euro processor met zich meeneemt vind ik echt niet kunnen.

Ik heb 14 jaar met ASUS moederborden gewerkt, vanaf Socket A tot 2011v3 maar weet nu zeker dat dit de laatste was :X

Het bord gaat dus nu naar de RMA afdeling van Alternate met een uitgebreide omschrijving er bij.
Eigenlijk zou je kunnen verwachten dat als er een probleem met de moederbord, met name de VRM's word geconstanteerd dat ASUS (en niet Intel) ook mijn processor zouden vergoeden, of deze gelapped is of niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Wellicht niet wat je wilt horen maar,
Als je een processor lapt doe je automatisch afstand van de garantie.

Als het bord kapot is gegaan binnen de garantie heb je gewoon recht op een rma.
Hier zal de winkel waar je hem hebt gekocht het eerste aanspreek punt zijn.

Wel zuur dat beide producten nu kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, de garantie komt direct te vervallen bij lappen, onder andere doordat je de opdruk en dus het serienummer eraf polijst waardoor je niet meer kunt bewijzen dat het werkelijk de CPU's is, die je bij desbetreffende winkel hebt gekocht.

Waar het mij om gaat is het bewijzen dat het daadwerkelijk de moederbord is die de processor kapot heeft gemaakt want dan zou, ondanks wat er met de processor is gedaan, ASUS aansprakelijk zijn lijkt mij.

O.a op Tom's kun je al lezen dat er meerdere mensen met code 00 / dode CPU kampen op deze bordjes:
http://www.tomshardware.c...code-asus-x99-deluxe.html

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tip voor de volgende keer: stap eerst naar de winkel, niet naar de fabrikant. Met de winkel heb je immers de koopovereenkomst, die heeft de plicht jou een deugdelijk product te leveren. Naar de fabrikant kan altijd nog (bijvoorbeeld als de winkel failliet is). Dat Asus hulp afwijst is hun goed recht; ze hebben geen koopovereenkomst met jou, dat ze je al te woord staan kun je zien als coulance en ze wijzen je waar je wél moet zijn, niks mis mee toch? Jij bent er immers niet mee geholpen, want je bent gefrustreerd en wil het snel opgelost hebben. ;)

Je geeft aan je CPU gelapped te hebben en dus je garantie voor de CPU de deur uit te doen. Vervolgens ben je van mening, dat als het moederbord je CPU sloopt, dat Asus (??) dan een nieuwe CPU moet geven aan je (terwijl je met hen geen koopovereenkomst hebt!), terwijl je die zélf aangepast hebt en wie weet wat nog meer hebt gedaan met het moederbord? De CPU lappen doe je natuurlijk ook niet zomaar, of voor de lol, lijkt mij. ;)

Neem dus contact op met Alternate, zij kunnen jou verder helpen. :) Ook vind ik niet dat linken naar 1 topic op THG duidt op een probleem met het moederbord. ;) Als de problemen er daadwerkelijk waren, dan waren die problemen twee jaar geleden (toen het moederbord released was) ook al boven water gekomen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je eerlijk zeggen... na zo veel problemen met die duo is mijn frustratietank al volledig op, van mij mag het spul als een dure les de kliko in (of een 1800 euri sleutelhanger van maken ;) ) maar als ik iets kan RMA'en en/of (deels) mijn geld terug kan krijgen dan is dat mooi meegenomen.

Wat mij enorm dwarszit is dat er echt veel topics zijn met mensen die dus ook zo'n probleem hebben en sindsdien heeft ASUS niet willen toegeven wat er precies speelt. Ze hebben ondertussen de Mk.II versies van de X99 serie uitgebracht en ook die sterven vroegtijdig.

Aan het begin klapten de VRM's kapot van de Deluxe, toen werd de schuld aan Corsair PSU gegeven maar dit lijkt mij geen toeval.

Had ik die topics maar eerder gevonden :*)

http://www.tomshardware.c...code-asus-x99-deluxe.html
http://www.tomshardware.c...asus-x99-deluxe-code.html
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=412720
http://www.overclock.net/...o-will-not-post-q-code-00
http://extreme.pcgameshar...7-asus-x99-code-00-a.html

En zo zijn er nog meer. Jammer dat mijn electronicakennis niet ver genoeg reikt om pin per pin na te meten wat de VRM's doen, ik heb een mega vermoeden dat ze een goede inschakelpiek geven aan de CPU en dat de Digi+ controller niet joffel is.

Wat het extra opvallend maakt, is dat de laatste 3505 BIOS de VRM's anders aanstuurt waardoor deze, zelfs idle veel warmer worden.
Met BIOS 3505 zat ik op 50*C idle op de VRM's op een niet OC'ed CPU die met Speedstep op een luttele 1.1-1.2GHz draait, dat kan nooit de bedoeling zijn tenzij ze de CPU constant full phase voeden.

Het lijkt dus alsof ASUS prima weet dat er iets aan de hand is maar ze zwijgen daarover.
Normaal gesproken zou je op bordjes die al in 2014 op de markt zijn gekomen niet opeens met de VRM aansturing lopen sleutelen tenzij er iets mis mee is.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Ik weet dat er sinds launch al problemen zijn met de X99 Deluxe borden.
Wat precies het euvel is kan ik je niet zeggen maar dat je het bord moet mijden wel.
Gewoon Alternate aanspreken op de garantie en zij zullen een passende regeling met je treffen.
Wellicht ook wel dat de cpu word vervangen omdat het collat. damage is.
Klinkt mij best logisch in de oren.

Niet het gevecht aangaan vwb de problemen met het Asus bord.
Gewoon de weg van rma bewandelen en een ander bord kopen/vragen.
De cpu zal mijn inziens ook vervangen moeten worden.

Ik geloof alleen wel dat Alternate niet de meest makkelijke is vwb garantie.

Ik wens je veel succes en hoop voor dat het knap opgelost word en schadeloos gesteld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was deels mijn stomme fout, ik heb vaker ASUS Deluxe/Rampage/Maximums MoBo's gehad en het was er altijd enorm tevreden over (P5B Deluxe anyone? ;) ) dus gelijk maar besteld in verwachting dat het, zoals altijd, gewoon goed zou weken.

ASUS valt inderdaad niet aan te spreken en om nu een rechtszaak te beginnen en mensen uit de hele wereld zoeken die mee willen doen heb ik geen zin in.

Ik heb vandaag al met Alternate gebeld en er ligt al een RMA label in mijn mailbox dus dat is sowieso eerste en zowat het enige wat ik op het moment kan doen. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat van de onderzoek en hoop dat de CPU inderdaad onder collateral damage wordt gerekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De titel verwijst naar X99 bordjes in het algemeen, maar als ik het zo lees lijkt het met name de Deluxe te zijn?

* Raven heeft een X99A II met 6800K

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelfde klachten gevonden ook bij de X99A/PRO en de X99 Strix.

Zelfs de Rampage 5 Extreme heeft dat: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399148
Helaas alweer zowel moederbord als CPU vervangen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
De r5e is gewoon een goed bord.

Het is alleen de Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:55
Ik gebruik nu een Rampage 5 Extreme met de laatste bios en een 6950x op 4.4Ghz en 1.29Volt, draait geheel stabiel :)

Het probleem komt alleen heel vaak voor bij de Asus x99 Deluxe, dat is echt een bord om te vermijden.
Er hangt er hier 1 aan de muur, dat is het enigste nuttige waarvoor je dat moederbord kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mijne hield al op bij 4.2-4.25, 4.4GHz is extreem goed voor een 6950X, zeker voor alle 10 cores :)
Kon natuurlijk met bios settings en VRM stabiliteit hebben te maken, of omdat mijn Deluxe al eerder niet 100% was.

Het is niet alleen de Deluxe maar bij de D komt het het meeste voor. ;)
https://linustechtips.com...and-now-giving-q-code-00/

Ik heb gisteren via V&A een Asrock X99M op de kop getikt, fingers crossed dat mijn 6950 nog leeft.
Zo te zien gaat 00 niet altijd samen met een dode CPU.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Bij code 00 wil een reseat van de CPU nog wel eens helpen. Heb wel vaker 00 aan t einde van een LN2 sessie :p

Niet geschoten is altijd mis!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
00 is ook vocht/condens.
Je cpu initialiseerd niet.

Je hebt er een waterblok op gehad. Weet je zeker dat er geen vocht op/bij ie gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Ik bedenk mij dat mensen die een X99 PC hebben meestal ook een vorm van waterloop hebben. Het zal mij niet verbazen dat 99% van deze gevallen gevalletje waterschade is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hallo, ik heb geen newbie hoor ;) Mijn gezichtsvermogen is goed genoeg om te zien dat er hier geen sprake van waterschade is en ook dan had ik de mobo en CPU gewoon weggegooid.
Mijn loop ligt ook al een tijdje in stukken in de kast en er zit een Scythe Big Shuriken met een Gentle Typhoon erop.

Bovendien lukt het je niet om de CPU te verdrinken vanaf je waterblok, sowieso niet met een EK Supremacy. Al had je lekkage bij de fittingen dan was het water a) op je videokaart terecht gekomen langs de mounting bracket van je waterblok b) langs de buizen gaan druppelen maar zeker niet in de buurt van de CPU.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Alles kan!
Ik probeer mee te denken hè

Is het bord al naar Alternate ?

Edit: vocht komt overal. Neem dat maar van mij aan.

[ Voor 27% gewijzigd door 5erveD op 04-04-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik zeker, vooral als je met water/LN2 bezig bent, ik heb weleens naar phase changers gekeken maar schrok ervan dat zelfs moederborden vol met vaseline in de socket en overal Playdoh eromheen alsnog stuk gingen door vocht :)
Zo dus: http://www.overclock.net/...ge-and-or-extreme-cooling

Anyway, ik heb de mobo al ingepakt liggen, ik heb eerst nog een aantal duidelijke foto's ervan genomen, ook van de socket en van alle serienummers. Just to be sure. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 17:24
Ik ben geen kenner, maar de VRM's, dat zijn toch de spanningsregelaars die bij de socket zitten op het moederbord?
Ik herinner me gelezen te hebben dat je bij waterkoeling daar extra risico mee loopt, omdat er geen luchtstroom meer overheen "waait".
Normaal pakt de luchtkoeling van de cpu die dingen ook mee, maar bij waterkoeling komt er alleen een passief blok zonder fan op.

Ik denk dat spanningsregelaren best een hoop warmte moeten afvoeren.

Ik heb zelf eens zitten spelen met een oud passief GPU kaartje. Zwaar overklokt omdat het een oud ding was. Ik zette er een los fannetje bij. Waar het me nu even omgaat, is m'n conclusie:
Het verschil tussen niks en een beetje "wind" was enorm.
Het verschil tussen veel of weinig wind was minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door SCS2 op 04-04-2017 19:25 ]

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je natuurlijk gelijk in daarom had ik een Corsair 750D met 2 intake fans voor, 2 fans boven op de radiator, 1 fan achter en 1 fan op de bodem.
Zonder overklokken horen de VRM's zonder extra koeling (behalve de standaard radiator) keurig hun werk te doen.
Er was zat ventillatie en ik hield de (vrm) temps bij met HWInfot64 en AiSuite. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Een phase change als daily gebruiken vergt wel iets meer isolatie dan alleen een beetje vaseline en kneedgum.

Het bord moet je blijven monitoren. Als ik hier de cascade aanzet krijg ik altijd vocht op de vrm's. En deze zijn helemaal ingepakt in kneedgum. Ik stop er altijd nog redelijk wat keukendoek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien dit issue al een paar jaar lijkt te bestaan, is er inmiddels al een patroon te zien? Dat het dus (als voorbeeld) mogelijk inderdaad het overhit raken van de VRM's is door gebrek aan airflow door waterkoeling? Daar zou ik dan geen last van moeten krijgen, ik heb niet alleen een luchtkoeler (NH-D15), de STC-T01 heeft ook nog eens elke fanmount in gebruik (4*12 + 3*8 + crossflowfan). Moet ze alleen nog even allemaal aansluiten :P , zijpaneel zit er toch nog niet op omdat er nog het een en ander aangesloten moet worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets te maken met de temperaturen van de VRM want die zijn in orde maar met de aansturing daarvan, vermoedelijk iets met de Digi+ VRM chip die zijn werk niet goed doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bordje ligt inmiddels bij Alternate, ben benieuwd. Vandaag een X99M killer ontvangen, via V&A gekocht maar het bord is DOA, geen POST display zonder CPU/RAM en duidelijk verminkte socket rechtsonder in de hoek :(
Verdomd zeg wat is socket 2011-3 toch een net een vloek voor mij.

Ik denk dat ik toch maar uit voorzorg alles voor die socket in de verkoop gooi, er komt binnenkort toch een EVGA SR-2 aan...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Doe eens een foto van het asrock bordje.
De socket dan hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://i.imgur.com/jCPepz5.jpg

Volgens tweaker doen deze Asrocks niks als er geen CPU in zit, klopt dat? Voor mij is het ook opvallend dat er "pre-production prototype" op de socket staat.
Ik vraag mij af of die schade kan komen door 1 van de plastic clips waar de socket cover mee vastzit. Mobo zat in de originele doos maar was slecht verpakt in een te grote doos met een stukje piepschuim erop en een opgerolde plastic tas ernaast. :(

Mijn Asus gaf altijd netjes aan wat er niet in zat

+
Inderdaad, ook bij Asrock hoort er gewoon 00 op het display te staan, ding is dus gewoon dood:
00 Please check if the CPU is installed correctly and then clear CMOS.
Heb het al geprobeerd met/zonder RAM/GPU en er komt helemaal niks op het POST display.

p.s
Als iemand interesse heeft: mijn 32GB G.Skill 3200 C14 kit staat in V&A.
Heb echt genoeg gezeur gehad met de hele X99 platform.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Volgens mij mis je een pin.

Piepchuim welke in direct contact met het moederbord staat geeft (bijna) altijd een esd.
Dan kan je het bord weggooien. Spreek uit ervaring.

Haha nee, heb het x99 platform niet zo gek lang geleden de deur uit gedaan.
Alleen nog maar duals en quads voor mij voor de ln2.
Meer dan 4 cores is lastig en duuuuuuuur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 18:25
ASUS moederborden :') heb nog nooit een high-end model van ze gehad dat niet stuk is gegaan ofwel diverse rare kwaaltjes vertoonde. Tegenwoordig altijd ASRock en die zijn stabiel als een huis...

Vreemd genoeg doen alle budget bordjes van ze die ik ooit ingebouwd heb het nog wel prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Alleen de r5e die mij een keer in de steek liet.
Heb ook een Asrock Z170M OCF. Wereld bord !
Nadeel is standaard over voltage.

Sinds kort ook de Apex in bezit. Heb dat bord nog niet koud gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die X99M zat in de originele doos maar de buitendoos was te groot. Wat je op de foto ziet is al nadat ik een aantal pinnen recht had getrokken. Ik heb zoiets nog nooit gezien want sommige zagen er letterlijk gekreukeld uit, alsof er op 1 punt veel kracht heen en weer bewoog?

Er mist inderdaad 1 pin, helemaal rechtsonder. Jammer dat er geen pin datasheet te vinden is voor LGA2011-V3 dan kon ik zo zien of het iets belangrijks was of niet zoals bijv. een redundante massapin.

Verder vind ik het al heel apart dat het bord niks doet behalve dat de fans draaien - POST display blijft ten aller tijden blank en je ziet de ethernet activity LED'jes ook niet branden.

Toevallig heeft iemand op een ander computerforum op mijn post daar gereageerd, die is ondertussen aan zijn 4e ASUS X99 board nu. 2xX99E-WS, R5E en ditmaal een R5E10 en ook met veel issues zoals een videokaart error LEDje die constant brandt terwijl de computer gewoon opstart. Zijn 1e R5E mistte 2 lijntjes van het POST display en hield het 2 weken vol :D

@ufear,
Bizar he als je kijkt dat ASrock en ASUS in feite dezelfde firma zijn! 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Maar dat zijn weer andere errors

Asus is het meest verkocht.
Logisch dat je dan ook meer problemen tegen komt.
Ook zie je alleen de problemen op internet komen. Niet de positieve verhalen.

Kijk dat je nu problemen hebt door een faulty bord is duidelijk maar om te stellen dat je alle x99 borden van asus moet mijden is mijn inziens een beetje overtrokken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken kom je inderdaad voornamelijk slechte reviews omdat men anders gewoon tevreden is met het spul en geen behoefte heeft om daar een review van te schrijven, bij ASUS X99's is het een herhaaldelijk patroon van klachten.

Tevens heeft Alternate mij inderdaad gen***d - volgens hen zit er een verbogen pin in de socket en is het niet meer te herstellen.
Dat moet dan een hele goede socketconstructie zijn, als de pinnen uit zichzelf buigen waardoor de computer steeds slechter werkt, last van utival krijgt en opeens volledig overlijdt 8)7
Volgens hen zijn de reparatiekosten tussen 0 en 50 euro, dan weet je ook dat dit leugens zijn want geen bedrijf gaat een complete socket of de complete moederbord vervangen voor dit bedrag.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Heb je even een PM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels ervan overtuigd dat er niemand anders dan bosapen bij Alternate werken. 8)7 >:)

http://i.imgur.com/bOuVMIi.png

Klacht omschrijving klant: bent socketpin

Dat heb ik nooit er bij gezet. Ik heb een bijna volle A4 naar hen meegestuurd met de zeer uitgebreide omschrijving van de klacht (uitval etc) en dat de mobo daarna overleden was en geen gedonder over een gebogen pin. Wat een service zeg :D

Van de Tweaker van de Asrock mobo heb ik niks meer vernomen dus in mijn ogen is het gewoon een oplichter. :(

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2017 15:25 ]

Pagina: 1