Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enkele vraagjes over optische bluray-drives

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OwNzOr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Mijn vraag

Ik zou graag enkele blurays die ik thuis heb liggen willen digitaliseren. Ik heb hiervoor een programma gevonden, maar het vindt de blurays niet. Hoogstwaarschijnlijk is dit omdat mijn disc drive niet voorzien is om blurays af te spelen.
Ik zou er dus een nieuwe willen insteken, maar ik ken er niet al te veel van. Moet ik ergens op letten hiervoor of zijn de maten van zo'n optische drives allemaal hetzelfde? Ik heb bij asus effe rondgekeken, maar ik snap het verschil niet echt tussen de drives. Kan er iemand misschien eentje aanraden die zowat alles kan? Bluray en dvds lezen en ook branden eventueel?

Relevante software en hardware die ik gebruik

gpu:GTX1080
cpu:intel i7-4770K
mb:asus maximus VI hero

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Misschien zo'n BC-12D2HT van Asus? Ik begrijp de termen niet volledig die ze in de omschrijving gebruiken.

Beste antwoord (via OwNzOr op 03-04-2017 19:34)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bedoel je met digitaliseren dat je er een MKV of MP4 bestand op de computer van wil maken? Want op zich is een BluRay al digitaal....
Als dat is wat je wil doen, kan je inderdaad af met een BluRay lezer, zoals bijvoorbeeld degene waar je naar linkt. Dat is een BluRay lezer en CD/DVD brander. De maten zijn in principe hetzelfde als je geen slimline kiest.

Vervolgens heb je software nodig waarmee je het beeld- en geluidsmateriaal op de BluRay disc kan overzetten naar de computer (rippen). Hiervoor kan je bijvoorbeeld deze handleiding volgen (is wel in het Engels)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2017 19:11 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke drive heb je nu dan?
Die BC-12D2HT is een BluRay drive. Dus die zou je kunnen gebruiken. Wat is er dan nog precies onduidelijk?

• OwNzOr
TERW_DAN schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:35:
Welke drive heb je nu dan?
Die BC-12D2HT is een BluRay drive. Dus die zou je kunnen gebruiken. Wat is er dan nog precies onduidelijk?
Ik weet niet welke ik nu heb, ik weet alleen dat hij geen blurays kan afspelen :p.

Ik vind het nogal onduidelijk wat het verschil is tussen de bluray spelers die asus verkoopt, en het wordt alleen maar onduidelijker wanneer ik ze probeer te vergelijken met andere merken. Er is een prijsverschil en precies ook een lees/schrijf snelheidverschil, maar maakt dit echt uit voor hetgeen waar ik het nodig voor heb? Dus blurays digitaliseren.

Acties:
  • Beste antwoord

• gwystyl
  • Laatst online: 22:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bedoel je met digitaliseren dat je er een MKV of MP4 bestand op de computer van wil maken? Want op zich is een BluRay al digitaal....
Als dat is wat je wil doen, kan je inderdaad af met een BluRay lezer, zoals bijvoorbeeld degene waar je naar linkt. Dat is een BluRay lezer en CD/DVD brander. De maten zijn in principe hetzelfde als je geen slimline kiest.

Vervolgens heb je software nodig waarmee je het beeld- en geluidsmateriaal op de BluRay disc kan overzetten naar de computer (rippen). Hiervoor kan je bijvoorbeeld deze handleiding volgen (is wel in het Engels)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2017 19:11 ]

• OwNzOr
gwystyl schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:08:

Engels is geen probleem ;).

En ja, ik zal er waarschijnlijk MKV bestanden van maken aangezien het software programma 'MakeMKV' noemt. (een vriend raadde me dit aan.)
Ik denk dat ik dan genoeg weet. Bedankt voor de antwoorden!