MacBook Pro 2011 - opstartissue met bauw balkje -

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhoitink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
A1286 model opstartprobleem;
Na installatie van diverse updates (laptop had 2 mnd stil gelegen) loop ik tegen een opstartprobleem aan. MBP sloeg vast en start niet meer op. Ook niet van een 2de interne HDD die normaal dient als back-up. Lijkt dus net zoveel op een hardware als een software issue. Diverse opstartcombis geprobeerd. Zonder batterij, van andere Hdd, nvram reset, maar niets werkt... dit is wat er voorbij komt, waarna het al snel stopt...

schermafdruk op https://www.diigo.com/item/image/5wtsv/1b3c

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Thanks! Daan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die balk, als die maar heel even in beeld is dan is t de vraag of t relevant is, doch kan het duiden op video problemen.

Maar heb je OS X al eens opnieuw geïnstalleerd?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:02
Zie eruit als een kapotte grafische kaart.
Welk model heb je exact? Misschien kan ik je hiermee verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Lucky0wn schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:10:
Zie eruit als een kapotte grafische kaart.
Welk model heb je exact? Misschien kan ik je hiermee verder helpen!
Staat er, de A1286 2011 is een 15". Of die early of late is maakt niet veel uit :) beide problematische GPU's.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ik heb een late mobo liggen die met de 6750m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:09:
Ik heb een late mobo liggen die met de 6750m
Werkend en te koop bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Yep, heb de reparatiebon van december ook nog.

Laptopscherm was al eerder kapot gegaan, laten vervangen voor een high res. Toen daarna de GPU kapot ging heeft Apple m gerepareerd maar op het nieuwe mobo zit een chip die blijkbaar je serienummer checkt, waar bij mijn mbp een standaard scherm in staat ipv high res. Hierdoor werkt het interne scherm niet meer... laptop werkt perfect met een extern scherm.

[ Voor 81% gewijzigd door Lucky0wn op 04-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhoitink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Idd. een 15" model, volgens appleserialnumberinfo web een 2.2Ghz/i7 met een 6490M, maar volgens mij heb ik iets anders gezien, probleem is... het laat zich nu weer niet opstarten... Het is igg een 1440x900, geen Retina.

Update : amd radeon hd 6750m volgens system info (plus een intel hd3000) heeft zo even 15 minuten gewerkt...

Ik heb het systeem nu een paar keer kort de praat gekregen, maar na enkele minuten gaan de fan's voluit en stopt het daarnee snel. auto prevent overheating wellicht? geprobeerd met een usb sierra disc en dat lukt aardig, maar zodra de machine z'n best moet gaan doen gaat het volgens mij mis. Heeft het probleem met die GPU's die jullie beschrijven met overhitting te maken? En zou dit hetzelfde zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door dhoitink op 04-04-2017 17:37 . Reden: toevoeging extra info tekst ]

Pagina: 1