Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas na maanden proberen een overleg situatie te creëren is de maat toch een keer vol aan het raken.

Inmiddels werk ik al weer een aantal jaren voor mijn huidige werkgever.
En sinds 1,5 jaar is er het een en ander veranderd de toenmalige boekhouder werd langdurig ziek en zo zijn er nog vele extra redenen waarom het allemaal wat minder soepel liep met de uitbetaling van overuren.

Hierdoor is er bijna 6 maanden lang geen overuren uitbetaald (dit gebeurt daarvoor per kwartaal) nu dat dit deel eindelijk op de rit is blijkt dat er nog helaas van alles mis gaat met het uitbetalen van de overuren al ruim 1,5 jaar dus inmiddels. Door mijn werk maak ik veel extra overuren / nacht uren vaak kom ik na werk pas om 5:00 s'nachts thuis hierop gaat de slaapuren regeling in die geeft aan dat we 11 uur rust hebben en dat houdt in dat ik om 16:00 dan zou moeten komen om te werken wat natuurlijk niet echt nuttig is. In die situatie neem ik dan ook vaak 1 overuur op in tijd voor tijd.

Echter gaat het mis met het feit dat de werkgever nu zegt / doet (overleg is er niet bepaald) dat als je tijd voor tijd neemt dat de toeslagen dan vervallen van de nachturen. (overwerk). De CAO klein metaal is hier echter gelukkig onverbiddelijk hard in:
5a. Naar keuze van de werknemer worden overuren en de toeslagen daarop vergoed op
één van de onderstaande manieren:
1. overuren en toeslagen worden vergoed in geld
2. overuren en toeslagen worden omgezet voor pensioeninkoop
3. overuren worden vergoed in betaalde vrije tijd, toeslagen in geld of door storting
ter zake pensioeninkoop.
Per kalenderjaar kunnen op de wijze als hiervoor bedoeld onder sub 3 tien dagen in
vrijetijdsrechten worden vergoed alsdan kunnen de overige overuren alleen in overleg
met de werkgever in tijd worden vergoed.
Daar lijkt mij dus weinig discussie over mogelijk. Maar helaas nu ruim een jaar verder wordt dit nog altijd niet uitgevoerd ondanks dat dit meerdere malen is aangekaart bij management en directie.

Daarnaast heb ik al jaren een onkostenvergoeding van net geen 100 euro netto per maand.
Nu heeft de werkgever besloten dat per december 2016 deze is komen te vervallen en opgevolgd door een lunchkosten vergoeding waarin we bonnetjes mogen indienen. Echter is de onkosten vergoeding niet 1 op 1 te vervangen met deze regeling naast het feit dat de onkostenvergoeding zwart op wit staat in mijn arbeidsovereenkomst. Dit is gewoon een voorwaarde in mijn overeenkomst. Zie hieronder heb herkenbare informatie weg gelaten. Het betreft een losse bijlage op mijn arbeidsovereenkomst welke apart is getekend en gewoon toebehoort aan mijn arbeidsovereenkomst.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/118egqc.jpg

Inmiddels is het misgelopen loon richting de 800 euro en meer gelopen en heb ik aangegeven dat als ik niet uiterlijk 31 maart een degelijke reactie heb dat ik het officiëler ga aanpakken.

Inmiddels ben ik er al wel uit dat ik eventueel een loonvorderingsbrief kan gaan sturen. En indien geen gehoor hieraan wordt gegeven dat het enige alternatief is om een juridisch traject in te gaan.

Nu kom ik op internet wel diverse voorbeeld brieven tegen, echter zijn deze gericht op het geheel niet betalen van loon. De vraag is of ik deze straffeloos kan veranderen naar de ontbrekende toelagen / loonkosten en of dat ik mogelijk juridisch nog dingen over het hoofd zie? Ik weet dat er enkele tweakers hier zitten met meer juridische kennis en hopelijk dat men mij hierbij kan helpen want voor mij is de maat echt vol. En als ze niet op korte termijn over de brug komen ben ik ook niet bang om de relatie onder druk te gaan zetten om mijn rechten te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Typisch gezien kan de vakbond wat voor je betekenen. Ze hebben mensen in dienst die niets anders doen dan achter de CAO's aanhollen bij bedrijven.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoewel je volledig in je recht lijkt te staan, raad ik je aan alvast te gaan solliciteren. Ik weet uit eigen ervaring dat wanneer je je recht niet alleen probeert te halen maar te vorderen er een enorm onplezierige werksfeer en -omgeving kan onstaan. Daarnaast, als er op dit soort bedragen beknibbeld moet worden is je werkgever wellicht financieel wat minder gezond dan wenselijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:44

Polycom

Poes van goud

Met ^^. Ga alvast kijken naar een andere werkgever en probeer via de vakbond je geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andere werkgever is geen probleem heb sowieso een vangnet doormiddel van een eigen bedrijf dat goed loopt.

In het verleden ooit eerder zo'n situatie meegemaakt en toen ook weg gelopen. Enige wat je daar wijzer van wordt is dat de werkgever de lachende derde is want die komt goedkoop van je af. Dat dit de sfeer onder druk zet en mogelijk onwerkbaar maakt is voor mij dan ook geen excuus meer om wel ten strijden te trekken om het even zwart wit uit te drukken.

Dus het pad van ander werk / solliciteren gaat hierop volgen maar is nu nog niet van toepassing. Op het moment ben ik vooral op zoek naar hoe ik dit tactisch aan kan pakken zonder in mijn eigen handen te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:58:
In het verleden ooit eerder zo'n situatie meegemaakt en toen ook weg gelopen. Enige wat je daar wijzer van wordt is dat de werkgever de lachende derde is want die komt goedkoop van je af.
Dus? Alternatief is om aan te sturen op ontslag een afkoopsom. Zou je dit willen?
Dat dit de sfeer onder druk zet en mogelijk onwerkbaar maakt is voor mij dan ook geen excuus meer om wel ten strijden te trekken om het even zwart wit uit te drukken.
Hoe bedoel je dit precies?
Dus het pad van ander werk / solliciteren gaat hierop volgen maar is nu nog niet van toepassing. Op het moment ben ik vooral op zoek naar hoe ik dit tactisch aan kan pakken zonder in mijn eigen handen te snijden.
Waarbij je met "praktisch" bedoelt een zo groot mogelijk financieel gewin voor jou?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Switchie
Dus we moeten maar alles slikken van de werkgever en hem zijn gang laten gaan?
Vergeet niet ze hebben 1,5 jaar de tijd gehad om het op te lossen. Al 1,5 jaar wordt er bijna elke week gevraagd naar de status. Dus zij hebben alle tijd gehad om het op een nette manier op te lossen.

Dus als mij al wat te wijten valt is dat eerder dat ik te goedaardig ben geweest en het al veel te lang heb laten lopen. Dus als zij nu vinden dat ik de situatie onder druk zet en de sfeer verpest dan zij dat zo. Maar daarin zijn ze zelf volledig schuldig. En financieel is niet het excuus, want aan de ene kant gooien ze het geld zo de deur uit en op dit soort relatief kleine bedragen wordt zoveel uur aan discussie opgemaakt dat de hele discussie mogelijker wijs al meer heeft gekost dan het uitbetalen van de uren. Een grootdeel is laksheid onder de noemer druk, geen tijd. En een ander deel zit hem in het feit dat we 2 jaar geleden zijn overgenomen en van begin af aan al geroepen wordt dat ze vinden dat wij teveel betaald krijgen. Maar ze er wel voor gekozen hebben om alle voorwaarden en dergelijke over te nemen.

En als het op ontslag aan komt omdat de werkgever van geen buigen weten wilt ja dan zal ik inderdaad gaan voor een zo'n groot mogelijk afkoopsom maar dat zou volgens mij iedereen doen in die situatie. Tevens heb ik echt tientallen mails om mijn zaak te onderbouwen dat ik er alles aan gedaan heb om het op een constructieve manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Rechtsbijstand of vakbond, evt gewoon op no-cure-no-pay basis via DAS oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
Switchie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:10:
[...]

Dus? Alternatief is om aan te sturen op ontslag een afkoopsom. Zou je dit willen?

[...]

[...]

Waarbij je met "praktisch" bedoelt een zo groot mogelijk financieel gewin voor jou?
Wat ben jij negatief naar TS?

Vooral de laatste opmerking slaat nergens op. TS bedoelt met praktisch dat hij gewoon krijgt waar hij recht op heeft (betaling van overuren, hij rept nergens dat hij er meer uit wil slepen??) en het liefst zonder arbeidsconflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Tactisch ≠ praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:51:

Nu kom ik op internet wel diverse voorbeeld brieven tegen, echter zijn deze gericht op het geheel niet betalen van loon. De vraag is of ik deze straffeloos kan veranderen naar de ontbrekende toelagen / loonkosten en of dat ik mogelijk juridisch nog dingen over het hoofd zie? Ik weet dat er enkele tweakers hier zitten met meer juridische kennis en hopelijk dat men mij hierbij kan helpen want voor mij is de maat echt vol. En als ze niet op korte termijn over de brug komen ben ik ook niet bang om de relatie onder druk te gaan zetten om mijn rechten te halen.
Dit is feitelijk een in gebreke stelling, dat kan ook voor een deel van het bedrag. Of je wat over het hoofd ziet heb je een jurist voor nodig maar als je verhaal volledig is dan denk ik het niet.

Een beetje rondshoppen in vakbondsland is geen gek idee, een aantal accepteren ook leden met een reeds bestaand conflict als je maar een jaar lid blijft.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:13
Wijnands schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:31:
[...]

Dit is feitelijk een in gebreke stelling, dat kan ook voor een deel van het bedrag. Of je wat over het hoofd ziet heb je een jurist voor nodig maar als je verhaal volledig is dan denk ik het niet.

Een beetje rondshoppen in vakbondsland is geen gek idee, een aantal accepteren ook leden met een reeds bestaand conflict als je maar een jaar lid blijft.
CNV accepteert als je 2 jaar lid blijft (of daar in ieder geval voor betaalt als je toch eerder op wil zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Switchie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:10:
[...]

[...]

[...]

Nee, het voorkomen van een financieel gewin voor de werkgever die geld van de TS 'steelt'.

Wie hier fout is (als de TS klopt uiteraard) is toch gewoon een nobrainer of niet soms?
Pagina: 1