Beste tweakers,
Ik ben verplan om een nieuwe game PC builden en kopen dit of volgende maand. Dit word btw mijn eerste PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk erop gaan gamen (alle soorten games van BF1 tot H1Z1 tot nieuwe toekomstige games), verder wil ik videos bekijken/bewerken en voor school op word/excel werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tot 3.000 euro kosten + -100 euro met 2 monitoren (1440p voor het gamen en iets goedkopere 1080p ips voor videos kijken en school werk erop te doen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn headset, muis (roccat kone+) en mijn muismat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil future proof zijn en daarom wil ik zeker extra RAM hebben, verder weet ik niet wat noodzakelijk is voor een future proof game PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur over bepaalde merken.
Ga je overklokken?
Ik zal de eerste jaar sws niet overklokken, maar misschien over een paar jaar.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht niks van jullie, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn build om de snelste, beste en mooiste gaming pc tot 3.000 euro te builden.
Ik heb een andere topic openstaan voor welke custom videokaart het beste is bij dit build, ik weet niet als dit toegestaan is?
Dit is wat ik nu heb:
Hebben jullie aanmerkingen?
Ik ben verplan om een nieuwe game PC builden en kopen dit of volgende maand. Dit word btw mijn eerste PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk erop gaan gamen (alle soorten games van BF1 tot H1Z1 tot nieuwe toekomstige games), verder wil ik videos bekijken/bewerken en voor school op word/excel werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tot 3.000 euro kosten + -100 euro met 2 monitoren (1440p voor het gamen en iets goedkopere 1080p ips voor videos kijken en school werk erop te doen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn headset, muis (roccat kone+) en mijn muismat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil future proof zijn en daarom wil ik zeker extra RAM hebben, verder weet ik niet wat noodzakelijk is voor een future proof game PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur over bepaalde merken.
Ga je overklokken?
Ik zal de eerste jaar sws niet overklokken, maar misschien over een paar jaar.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht niks van jullie, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn build om de snelste, beste en mooiste gaming pc tot 3.000 euro te builden.
Ik heb een andere topic openstaan voor welke custom videokaart het beste is bij dit build, ik weet niet als dit toegestaan is?
Dit is wat ik nu heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 366,35 | € 366,35 |
| 1 | MSI Z270 SLI Plus | € 139,- | € 139,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X | € 809,71 | € 809,71 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 126,51 | € 126,51 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Asus MG278Q Zwart | € 484,- | € 484,- |
| 1 | Asus VC279H Zwart | € 223,15 | € 223,15 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 67,95 | € 67,95 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 121,- | € 242,- |
| 1 | Corsair RM750x | € 109,90 | € 109,90 |