Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

High end Gaming (hoge resolutie/120hz 5ms?)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal 1600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik wil de laptop niet vaak meenemen,mobiel voor thuis is het doel en de desktop gaat verkassen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik wil graag een goede degelijke snelle en een heel mooi beeld voornamelijk voor fps gaming (h1z1 playerunknown battlegrounds enz enz)allemaal in hoge resolutie en goede frames)ik ben niet merk gebonden als het maar goed degelijk en duurzaam is

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Dit iets voor je ? pricewatch: HP Omen 17-w110nd
Lijkt mij de beste optie met de beste specs. voor dat budget , wil hem namelijk ook gaan kopen en heb t zelfde budget.

Je kan nog voor een 15" gaan maar voor gamen is dat wellicht wat te klein ?

• jeroni1976
Bedankt voor je snelle reactie!
Deze had ik in eerste instantie ook op het oog...
Hoe is het scherm?is deze 120hz en 5 ms

Neig ook wat naar MSI dilemma

• User_TS
jeroni1976 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:24:

75hz en N-vidia G-sync geloof ik, voor een 120hz scherm moet je best wat meer inleggen.
Asus en MSI betaal je ook meer voor dezelfde specs. , ook het vrij normale uiterlijk spreekt mij aan van de HP.

Wie o wie heeft er een beter alternatief ? :P

Verwijderd

jeroni1976 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:24:

Naar welke MSI neig je? De HP Omen heeft geen goede brouwkwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 00:41 ]

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Waarom een 120hz scherm? Lijkt mee een beetje nutteloos gezien de GPUs in de laptops rond dat budget? :)

Is tevens de alienware 15 niet interessant? Dan heb je een 1070 ipv 1060, stuk interessanter. Je moet wel van het uiterlijk houden. Het blijft een nadeel dat gaming laptops meteen zo'n design hebben in mijn opinie..

Vroeger wel een m14x en m15x gehad, de looks hebben me doen overstappen naar desktops en een surface pro voor on the go. However de kwaliteit was echt erg goed en dr service beter dan wat ik ben gewend van andere fabrikanten. Waar alienware vroeger onbetaalbaar was valt dat tegenwoordig ook wel mee.

[ Voor 83% gewijzigd door Inverted_World op 04-04-2017 01:06 ]

Verwijderd

@jeroni1976 Ik denk dat jij hier wel blij van wordt:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Deze laptop is zelf samen te stellen...en je kunt kiezen voor een 120hz 5ms scherm. :)

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:39:
[...]
Naar welke MSI neig je? De HP Omen heeft geen goede brouwkwaliteit.
Hoi Tusa,

Ik zie jou in elk topic dat gaat over een Omen reageren dat de bouwkwaliteit zo slecht is, ik zie alleen nergens echt onderbouwing van dit argument. Ik ben voornemens om een Omen te gaan kopen en heb veel reviews gelezen en bekeken. Niemand spreekt echter over een slechte bouwkwaliteit, sterker nog, er wordt aangegeven dat ondanks de plastic behuizing, de stevigheid in orde is en de flex minimaal. Het enige echte incident is van een mede-tweaker die een scheur heeft bij de scharnier, die net zo goed het resultaat zou kunnen zijn van een maandagochtend-model. Dat ze dit niet onder de garantie laten vallen is natuurlijk schandalig, maar dat terzijde. Ik ben dan in ieder geval benieuwd hoe je er precies bij komt dat de bouwkwaliteit zo slecht is. Is dit bijvoorbeeld uit eigen ervaring ?

Het kan misleidend zijn om dit bij ieder topic te verkondigen, het schrikt nogal af. De Omen heeft naar mijn idee erg goede specs namelijk. Met een beetje mazzel is het op de HP site in de aanbieding dat studenten zowel daarvan kunnen profiteren, als van de studentenkortingen. Veel meer 'bang for buck' krijg je soms niet.

Je spreekt eigenlijk alleen maar over de MSI laptops. Nu is dat niet gek als je er zelf goede ervaringen mee hebt, maar het is niet erg objectief om andere merken (wellicht onterecht al bij voorbaat) af te schrijven en altijd maar een MSI op #1 te plaatsen omdat je zelf zweert bij MSI.

Nogmaals, misschien spreek je uit eigen ervaring, maar voor de zoekende tweaker is het wellicht wel zo eerlijk andere merken/modellen niet direct ononderbouwd af te schrijven.

Verwijderd

Hi Tusa,

Totaal eens met dosh. Ophouden met je MSi propaganda en het afschrikken van mensen met een ongefundeerde mening.
De OMEN heeft een prima bouwkwaliteit en krijgt overall gezien goede recenties.
Het agressief pushen naar MSI in ieder topic valt nogal op.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 08:55 ]

• User_TS
Inverted_World schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 01:02:
Waarom een 120hz scherm? Lijkt mee een beetje nutteloos gezien de GPUs in de laptops rond dat budget? :)

Is tevens de alienware 15 niet interessant? Dan heb je een 1070 ipv 1060, stuk interessanter. Je moet wel van het uiterlijk houden. Het blijft een nadeel dat gaming laptops meteen zo'n design hebben in mijn opinie..

Vroeger wel een m14x en m15x gehad, de looks hebben me doen overstappen naar desktops en een surface pro voor on the go. However de kwaliteit was echt erg goed en dr service beter dan wat ik ben gewend van andere fabrikanten. Waar alienware vroeger onbetaalbaar was valt dat tegenwoordig ook wel mee.
Valt volgens mij niet binnen het budget van 1600,- zo'n Alienware, heb je een link?

TS hier nog een MSI met 120hz TN scherm (lijkt mij wat minder) alleen een GTX 1050 TI ipv de 1060 6GB van de Omen en IPS paneel. https://www.laptopshop.nl...7re-050nl-apache-pro.html

[ Voor 10% gewijzigd door User_TS op 04-04-2017 12:40 ]

Verwijderd

@dosh - @Verwijderd

Pushen naar MSI valt wel mee in mijn opinie. Ik adviseer inderdaad eerder een MSI of Asus ROG in plaats van een HP Omen. Ook ik heb de Omen al eens bekeken bij Mediamarkt, en hij viel mij enorm tegen qua prijs/bouwkwaliteit. Ik spreek dus uit eigen constatering.

In bepaalde prijsklasses kom je vaak uit bij 'plastic fantastic' laptops, dat is zeker waar. Als ik dan echter kijk in die prijsklasse, en mijn persoonlijke advies eraan hang inzake Gaming Laptops, dan kom ik zoals gezegd uit bij Asus, MSI of de Clevo omdat ik weet hoe deze aanvoelen en zijn qua bouwkwaliteit. Deze 3 merkproducten zijn zelfs stevig genoeg om af en toe eens een keer ergens mee naartoe te nemen.

Het is aan de TS wat hij met alle adviezen c.q. suggesties doet. Tevens zou ik ten aller tijden even bij een fysieke winkel zoals Mediamarkt of BCC naar binnen lopen om zelf de laptops even te 'voelen'. Dit kan zelfs ook bij een Clevo, maar dan moet je een afspraak plannen middels BTO. Laptopparts4less is ten opzichte van BTO echter aantrekkelijker omdat zij een gratis Windows 10 pro versie installeren op hun verkochte artikelen, daar waar BTO er bijna €100,00 voor vraagt.

Als de TS besluit om een Omen te kopen, dan wens ik hem er veel plezier mee. Dat geldt overigens voor elk aangekochte merk. Ik geef slechts een persoonlijk advies af, en ja...mijn voorkeur gaat uit naar MSI omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb...ook qua koeling en bouwkwaliteit. ;)

Ook de door @User_TS genoemde Apache Pro is een prima voorstel. Deze heeft een aluminium behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:16:
@dosh - @Verwijderd

Deze 3 merkproducten zijn zelfs stevig genoeg om af en toe eens een keer ergens mee naartoe te nemen.
:'( Van dit soort comments word ik nogal droevig, hier kan ik niets tegen inbrengen. De Omen kun je absoluut nergens mee naar toe nemen, tienduizenden mensen zitten dan ook met hun handen in hun haar wat ze met hun Omen Laptop aanmoeten.

O.t: je push en gekraak t.o.v van andere merken (Dell&HP) is al veel vaker opgevallen en wordt niet gewaardeerd. Prima als je een mening hebt (statistisch nietszeggend aangezien vaak alleen jij het bent) maar swa, matig je toon wat. Ik heb zelf bijzonder slechte ervaringen met MSI, zou niet eens in de buurt van zo'n gedrocht willen komen maar ik verkondig dat niet in ieder topic. Leuk dat je een MSI fanboy bent maar probeer een open blik te houden en bash niet op iedereen in die met andere voorstellen komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:25:
[...]

:'( Van dit soort comments word ik nogal droevig, hier kan ik niets tegen inbrengen. De Omen kun je absoluut nergens mee naar toe nemen, tienduizenden mensen zitten dan ook met hun handen in hun haar wat ze met hun Omen Laptop aanmoeten.

O.t: je push en gekraak t.o.v van andere merken (Dell&HP) is al veel vaker opgevallen en wordt niet gewaardeerd. Prima als je een mening hebt (statistisch nietszeggend aangezien vaak alleen jij het bent) maar swa, matig je toon wat. Ik heb zelf bijzonder slechte ervaringen met MSI, zou niet eens in de buurt van zo'n gedrocht willen komen maar ik verkondig dat niet in ieder topic. Leuk dat je een MSI fanboy bent maar probeer een open blik te houden en bash niet op iedereen in die met andere voorstellen komt.
Jij bent vrij om uitspraken zo te interpreteren zoals het jou uitkomt. Dat wil echter niet zeggen dat jouw interpretatie de juiste is, want ik zeg nergens dat je de Omen nergens mee naartoe kunt nemen, daar geef jij je eigen (vreemde) invulling aan. Als je mijn opvating juist interpreteert, dan kun je erop uitmaken dat ik een Omen niet graag ergens mee naartoe zou nemen, omdat ik mijn twijfels heb bij de bouwkwaliteit.

Ik ben wel benieuwd welk merk laptop jij hebt. Laat me raden....toevallig ook een Omen? :D

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:16:
@dosh - @Verwijderd

Pushen naar MSI valt wel mee in mijn opinie. Ik adviseer inderdaad eerder een MSI of Asus ROG in plaats van een HP Omen. Ook ik heb de Omen al eens bekeken bij Mediamarkt, en hij viel mij enorm tegen qua prijs/bouwkwaliteit. Ik spreek dus uit eigen constatering.

In bepaalde prijsklasses kom je vaak uit bij 'plastic fantastic' laptops, dat is zeker waar. Als ik dan echter kijk in die prijsklasse, en mijn persoonlijke advies eraan hang inzake Gaming Laptops, dan kom ik zoals gezegd uit bij Asus, MSI of de Clevo omdat ik weet hoe deze aanvoelen en zijn qua bouwkwaliteit. Deze 3 merkproducten zijn zelfs stevig genoeg om af en toe eens een keer ergens mee naartoe te nemen.

Het is aan de TS wat hij met alle adviezen c.q. suggesties doet. Tevens zou ik ten aller tijden even bij een fysieke winkel zoals Mediamarkt of BCC naar binnen lopen om zelf de laptops even te 'voelen'. Dit kan zelfs ook bij een Clevo, maar dan moet je een afspraak plannen middels BTO. Laptopparts4less is ten opzichte van BTO echter aantrekkelijker omdat zij een gratis Windows 10 pro versie installeren op hun verkochte artikelen, daar waar BTO er bijna €100,00 voor vraagt.

Als de TS besluit om een Omen te kopen, dan wens ik hem er veel plezier mee. Dat geldt overigens voor elk aangekochte merk. Ik geef slechts een persoonlijk advies af, en ja...mijn voorkeur gaat uit naar MSI omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb...ook qua koeling en bouwkwaliteit. ;)

Ook de door @User_TS genoemde Apache Pro is een prima voorstel. Deze heeft een aluminium behuizing.
Ook ik heb de Omen in de winkel gezien en vond de bouwkwaliteit prima. In geen enkele andere review die ik heb kunnen vinden spreekt met over een matige bouwkwaliteit. Dat je MSI boven een HP/Dell/Acer stelt omdat dat je eigen ervaringen zijn, prima. Maar je schrijft bij voorbaat de andere merken al af en dat lijkt me niet objectief en niet eerlijk.

Zelf hecht je (zoals je in een ander topic zei) veel waarde aan objectiviteit en eerlijkheid van Tweakers. Objectief vind ik het niet als je laptops geen kans geeft. Want laten we wel zijn, een MSI met een 1050 Ti en een TN scherm waar je €1600 euro voor neerlegt tegenover een Omen met een 1060 en een IPS scherm voor €1550 euro zou je toch zeker minimaal aan het twijfelen moeten brengen. Een duurdere, minder presterende laptop boven de Omen stellen puur omdat de behuizing van aluminium is in plaats van plastic (wat niet altijd slecht is) vind ik niet eerlijk tegenover de potentiële laptopkopers. Ik snap dan ook de opmerking om je enigszins in te houden. Ik vind het nogal wat dat je zegt dat de bouwkwaliteit slecht is omdat het plastic is en daarom direct de laptop afschrijft.

De TS moet uiteindelijk zelf zijn weg vinden in de adviezen die worden gegeven, maar ik wil bij de TS aangeven om door een dergelijke opmerking niet direct de Omen links te laten liggen. Blijf kritisch en onderzoek zelf even of de bouwkwaliteit echt slecht is, of dat dit eigenlijk nergens op gebaseerd is.

Met betrekking tot de mogelijkheid van het meenemen van de laptop, zo vreemd vind ik die interpretatie van Thomaswack niet. Je hebt namelijk zelf gezegd:

'Met alle respect barbadruif, maar de Medion en HP Omen zijn niet echt geschikt om ergens mee naartoe te nemen. Dat heeft voornamelijk met het materiaal van de behuizing te maken.' (topic: https://gathering.tweaker...message/50412097#50412097).

Enfin, een eindeloze discussie. Ik wil TS meegeven de HP Omen niet links te laten liggen. Kijk wat reviews en oordeel zelf. Ik ben ook geen expert en heb geen ervaring met de MSI, zal vast een goede laptop zijn, maar op de specificaties en de looks (het is best een mooi ding) is de Omen wel degelijk het overwegen waard.

Ik hoop dat je een leuke laptop kunt vinden!

Verwijderd

Amen dosh. En nee Tusa, ik heb geen Omen. Maar het is gewoon een goede gamelaptop, zeker als jij komt aankakken met een TN scherm en 1050 TI vs inderdaad IPS & GTX1060 is je objectiviteit erg ver te zoeken.

• jeroni1976
Bedankt voor de gegeven opties!

Voor mij is het voornaamste dat ik er een tijd mee vooruit kan kwa games icm met strak beeld hoge resolutie en goede frames (momenteel draai ik een desktop fx 8350 16gb ram en 4gb 7950)de laptop moet wel een vooruitgang zijn)

Budget indien nodig bijgesteld

MSI GT72VR 6RE-266NL Dominator Pro

MSI GT62VR 6RE-010NL Dominator Pro

Asus Gaming ROG G752VS-GC003T,i7-6700HQ

Zo graag again jullie adviezen......

Bedankt alvast

Verwijderd

jeroni1976 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:29:
Bedankt voor de gegeven opties!

Voor mij is het voornaamste dat ik er een tijd mee vooruit kan kwa games icm met strak beeld hoge resolutie en goede frames (momenteel draai ik een desktop fx 8350 16gb ram en 4gb 7950)de laptop moet wel een vooruitgang zijn)

Budget indien nodig bijgesteld

MSI GT72VR 6RE-266NL Dominator Pro

MSI GT62VR 6RE-010NL Dominator Pro

Asus Gaming ROG G752VS-GC003T,i7-6700HQ

Zo graag again jullie adviezen......

Bedankt alvast
https://tweakers.net/pric...are/635195;635193;646957/

Mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan naar deze: pricewatch: MSI GT72VR 6RE-266NL

Deze heeft namelijk een 120hz G-Sync scherm. Voor de rest verschillen jouw keuzes niet zoveel van elkaar...

• jeroni1976
Nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen!het is deze geworden
pricewatch: MSI GT72VR 6RE-266NL

Mijn eerste 4k game ervaring.......hoop ik....

Verwijderd

jeroni1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:38:
Nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen!het is deze geworden
pricewatch: MSI GT72VR 6RE-266NL

Mijn eerste 4k game ervaring.......hoop ik....
4k game ervaring? Het scherm heeft een resolutie van 1920x1080. :D

Heel veel plezier ermee. :)

• jeroni1976
Waarom drukken mensen hun voorkeur door.....hahhaha

Sprak een zogenoemde laptop kenner (volgens hem)dat je met een alienware meer waar voor je geld krijgt en een stuk degelijker is.
Dat maakt mij aan het twijfelen....

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
pas in je een-na-laatste-post heb je het over 4k gaming, dus Tusa kon niet echt weten dat je op zoek was naar een 4k game ervaring.

Overigens, kan je er gewoon een externe 4k monitor aanhangen en heb je alsnog een 4k game ervaring ;)

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

jeroni1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:36:
Waarom drukken mensen hun voorkeur door.....hahhaha

Sprak een zogenoemde laptop kenner (volgens hem)dat je met een alienware meer waar voor je geld krijgt en een stuk degelijker is.
Dat maakt mij aan het twijfelen....
Qua bouwkwaliteit ken ik geen laptop welke de AlienWare kan overtreffen. Edoch is het bekend dat de AW hitte problemen heeft waardoor throttling ontstaat in de CPU prestaties. Qua levertijd moet je rekening houden met een levertijd van ongeveer 4 weken.

Lees ook de review van Henri uit Zwolle maar eens: https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Ikzelf heb al eens temperatuurmetingen bij de AlienWare gezien middels Youtube, waarbij de temperatuur op kan lopen tot 99 graden Celsius. Ook heb ik al eens gelezen dat dit deels opgelost kan worden, maar dan moet je zelf hele goede koelpasta aanbrengen op de CPU en GPU.

Het grootste voordeel van MSI is dan weer dat zij geen hitte problemen kennen op hun huidige generatie laptops. Dat komt mede door het gegeven dat de bodemplaat één groot ventilatie-rooster is, waardoor warmte sneller afgevoerd wordt.

Ik ben uiteraard wel benieuwd wat je keuze uiteindelijk wordt. Hou ons dus alsjeblieft op de hoogte.

P.s: Welke voorkeuren worden doorgedrukt volgens jou? Wij delen onze ervaringen inzake Gaming Laptops, waardoor de TS een zo goed mogelijk beeld krijgt van de mogelijkheden en plussen en minnen van elk merk. ;)

• Jean Paul
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

Zit zelf rond te neuzen voor een gaming laptop in die prijsklasse en kwam voorlopig uit op: Asus ROG GL702VM-GC004T

Na inlezen is MSI al snel afgevallen vanwege het TN-paneel en gebrek aan G-Sync, welke Asus ROG wel heeft in dezelfde prijsklasse. Had de HP niet eens gezien, deze heeft dubbel zoveel SSD-opslagruimte bij verder gelijke specs.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Verwijderd

@Jean Paul Voor zover ik weet zijn alle Gaming laptops van bekende merken, vanaf €1500,00 tegenwoordig wel voorzien van G-Sync, ook al staat dit niet altijd vermeld in de specs.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:37 ]

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Wat de TS wil kan helemaal niet. High end gaming op een laptop voor 1600 euro.
Je zult je budget of je eisen moeten aanpassen maar zoals je ze nu stelt is het niet mogelijk.

Verwijderd

Cramthabam schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:15:
Wat de TS wil kan helemaal niet. High end gaming op een laptop voor 1600 euro.
Je zult je budget of je eisen moeten aanpassen maar zoals je ze nu stelt is het niet mogelijk.
Hij zal vast bedoelen een zo goed mogelijke Gaming Laptop die binnen zijn budget valt. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:39 ]

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:10:
@Jean Paul Voor zover ik weet zijn alle Gaming laptops van bekende merken, vanaf €1500,00 tegenwoordig wel voorzien van G-Sync, ook al staat dit niet altijd vermeld in de specs.
Kan je ook aankaarten welke modellen dat zijn? Ik kan het namelijk niet vinden op de MSI website, Coolblue website of Tweakers pricewatch :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Verwijderd

Jean Paul schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:08:
[...]

Kan je ook aankaarten welke modellen dat zijn? Ik kan het namelijk niet vinden op de MSI website, Coolblue website of Tweakers pricewatch :)
Dat kan ik zo niet 1,2,3, maar ik kan je wel het telefoonnummer geven van de MSI importeur. Deze kan je alle G-Sync modellen opnoemen.

040-2676600

;)

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:55:
[...]
Dat kan ik zo niet 1,2,3, maar ik kan je wel het telefoonnummer geven van de MSI importeur. Deze kan je alle G-Sync modellen opnoemen.

040-2676600

;)
Als je het niet weet, wil je dan dan stoppen met verkondigen dat het anders is ;) Onderbuikgevoelens zijn contra-productief en helpt niemand verder met keuzes maken.

@TS ben je inderdaad definitief voor de MSI gegaan? Bevalt het?

• jeroni1976
Goede middag,

Inderdaad...
De msi met de gtx1070
Haal hem zaterdag!
Ben zo benieuwd naar de game performance en hoe het beeld eruit ziet.

Cant wait!

Verwijderd

Jean Paul schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:07:
[...]

Als je het niet weet, wil je dan dan stoppen met verkondigen dat het anders is ;) Onderbuikgevoelens zijn contra-productief en helpt niemand verder met keuzes maken.

@TS ben je inderdaad definitief voor de MSI gegaan? Bevalt het?
Beste Jean Paul,

zelf heb ik deze laptop, met een 120 hz beeldscherm: https://www.msi.com/Lapto...N.html#hero-specification

Zoals je ziet staat er niet vermeld dat er G-Sync aanwezig is. Edoch zit het wel op mijn laptop, en ook ik heb dit destijds zelf nagevraagd via de importeur.

Mijn uitspraak is dus niet gebaseerd op onderbuikgevoel, maar op een zelf ondervonden ervaring. ;)

Ik heb zelf even gebeld, en mij werd verteld dat bijvoorbeeld de volgende 3 modellen gewoon van G-Sync zijn voorzien:

https://tweakers.net/pric...are/709209;586335;665085/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 16:48 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 06:30:
[...]
Qua bouwkwaliteit ken ik geen laptop welke de AlienWare kan overtreffen. Edoch is het bekend dat de AW hitte problemen heeft waardoor throttling ontstaat in de CPU prestaties. Qua levertijd moet je rekening houden met een levertijd van ongeveer 4 weken.

Lees ook de review van Henri uit Zwolle maar eens: https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Ikzelf heb al eens temperatuurmetingen bij de AlienWare gezien middels Youtube, waarbij de temperatuur op kan lopen tot 99 graden Celsius. Ook heb ik al eens gelezen dat dit deels opgelost kan worden, maar dan moet je zelf hele goede koelpasta aanbrengen op de CPU en GPU.

Het grootste voordeel van MSI is dan weer dat zij geen hitte problemen kennen op hun huidige generatie laptops. Dat komt mede door het gegeven dat de bodemplaat één groot ventilatie-rooster is, waardoor warmte sneller afgevoerd wordt.

Ik ben uiteraard wel benieuwd wat je keuze uiteindelijk wordt. Hou ons dus alsjeblieft op de hoogte.

P.s: Welke voorkeuren worden doorgedrukt volgens jou? Wij delen onze ervaringen inzake Gaming Laptops, waardoor de TS een zo goed mogelijk beeld krijgt van de mogelijkheden en plussen en minnen van elk merk. ;)
De hitte problemen op de AW15R3 en AW17R4 zijn al een tijdje van de baan.
En als ze er waren, waren ze idd op te lossen door andere koelpasta aan te brengen. Dit kan je laten doen door een Dell technieker aan huis.

Mijn AW15R3 heeft overigens geen hitteproblemen. Met undervolt wordt de cpu nauwelijks 70 graden met een average van 62-63.
Ook de AW heeft een groot ventilatierooster aan de onderkant en de bouwkwaliteit is idd super.

Wat betreft de Omen, nadat ik reviews en foto's heb gezien van gespleten behuizingen viel die voor mij ook snel af. Maar ik vrees dat elk merk wel zijn kwaaltjes heeft.

• jeroni1976
Mijn gekozen laptop...
Msi is een 120hz 5ms scherm en full HD res...
maar schijnt ook 4k te kunnen "17.3" UHD (3840x2160), IPS-Level"

Verwijderd

jeroni1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:20:
Mijn gekozen laptop...
Msi is een 120hz 5ms scherm en full HD res...
maar schijnt ook 4k te kunnen "17.3" UHD (3840x2160), IPS-Level"
Heb je een linkje? ;)

• jeroni1976
Thanks man.....kijk er mega naar uit.....hahhaha

• User_TS
Gaaf ding hoor , je budget is wel ineens omhoog gegaan haha.
Ik heb sinds gisteren de pricewatch: Asus ROG GL702VM-GC004T , gelijk nog een Samsung Evo 960 m.2 Nvme 240gb SSD erbij gedaan en 8gb reepje extra is onderweg, ben dus 1700,- kwijt.

Moet zeggen erg tevreden mooie laptop rete snel , wel veel plastic fantastic.
Omen heb ik toch links laten liggen omdat het scherm toch wel stuk minder was als de Asus met name de helderheid en das niet handig met photoshop, de Asus wordt wel vrij warm met gamen dat is ook wel een minpuntje al heb ik nog geen problemen er mee.

Verwijderd

User_TS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:34:
Gaaf ding hoor , je budget is wel ineens omhoog gegaan haha.
Ik heb sinds gisteren de pricewatch: Asus ROG GL702VM-GC004T , gelijk nog een Samsung Evo 960 m.2 Nvme 240gb SSD erbij gedaan en 8gb reepje extra is onderweg, ben dus 1700,- kwijt.

Moet zeggen erg tevreden mooie laptop rete snel , wel veel plastic fantastic.
Omen heb ik toch links laten liggen omdat het scherm toch wel stuk minder was als de Asus met name de helderheid en das niet handig met photoshop, de Asus wordt wel vrij warm met gamen dat is ook wel een minpuntje al heb ik nog geen problemen er mee.
Veel plezier met je ROG. :)
Pagina: 1