Toon posts:

Custom GTX 1080Ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben verplan om een nieuwe Game PC te maken met de nieuwe GTX 1080Ti Gaming videokaart, maar er zijn zoveel customer 1080ti gaming kaarten dat ik niet weet welke ik moet halen, maar ik twijfel tussen een paar customer kaarten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 876,99€ 876,99
1Gigabyte GeForce GTX 1080Ti Gaming OC€ 829,-€ 829,-
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 809,71€ 809,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.515,70

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-04-2017 16:50)

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb toevallig vanmorgen de reviews van de ASUS en de MSI eens naast elkaar gelegd en de verschillen tussenbeide zijn echt mi-ni-maal.

De ene game heeft bij de ene kaart net een frame meer en bij de andere game is het andersom. Ook qua temperaturen in idle en load liggen ze praktisch naast elkaar qua uitkomsten.

Zelf ben ik niet zo'n fan (meer) van Gigabyte. Heb destijds een GTX 670 daarvan gehad, maar heb altijd het idee gehad dat er een klein kinkje in de hardware zat, waardoor op sommige random momenten m'n games crashten. Dit is persoonlijke ervaring natuurlijk, het zegt niet dat het merk slecht is o.i.d.

Afgaand op het feit dat je een MSI moederbord in je nieuwe build stopt, zou ik lekker voor de MSI versie gaan. Heb je beide van hetzelfde merk, wat ook weer leuk staat in je case en kun je er van uitgaan dat ze goed met elkaar samenwerken. Daarnaast is die ook nog goedkoper op het moment, dus tel uit je winst :)

[ Voor 3% gewijzigd door The.Sticky op 03-04-2017 16:56 ]

Alle reacties

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

En waarom twijfel je tussen deze kaarten?
Wat zijn de voor en nadelen per kaart en wat is de bang for buck?
Wat heb je zelf al ondernomen om op deze kaarten uit te komen?
Wat wil je exact met deze kaarten gaan doen?

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:47:
En waarom twijfel je tussen deze kaarten?
Wat zijn de voor en nadelen per kaart en wat is de bang for buck?
Wat heb je zelf al ondernomen om op deze kaarten uit te komen?
Wat wil je exact met deze kaarten gaan doen?
Omdat er zoveel custom kaarten zijn van ongeveer de zelfde prijs en de kwaliteit verschilt tussen sommige van die kaarten, twijfel ik welke qua performance het ''beste'' is. Ik heb ze allemaal vergeleken, maar ik weet niet echt iets van dit onderwerp.
Ik wil zelf op 1440p op high/ultra willen gamen op bestaande en toekomstige games.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:10
Waarom dan niet een 1080?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Begin eerst eens met alle benchmarks naast elkaar te houden die er zijn, voor zover die er in ieder geval zijn voor deze kaarten en leg daar eens naast wat deze kaarten dan kosten. Meestal is het 1-5 fps verschil.
Wat speel je zo al en verwacht je nog een upgrade naar 4k te maken in de toekomst?

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil future proof zijn met de grootste games op high te spelen, en ben iemand die voor de beste wilt gaan :| .
Leeghoofd21 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:54:
Begin eerst eens met alle benchmarks naast elkaar te houden die er zijn, voor zover die er in ieder geval zijn voor deze kaarten en leg daar eens naast wat deze kaarten dan kosten. Meestal is het 1-5 fps verschil.
Wat speel je zo al en verwacht je nog een upgrade naar 4k te maken in de toekomst?
Zal ik doen. Ik speel van CoD tot BF1 tot h1z1 etc. je kunt zeggen dat ik bijna alles speel, en ik ben verplan om een 4k scherm te halen ergens volgend jaar.

Dit is de build die ik bij de videokaart wil (ik heb hier snel voor de MSI gekozen):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 366,35€ 366,35
1MSI Z270 SLI Plus€ 139,-€ 139,-
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 809,71€ 809,71
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 126,51€ 126,51
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart€ 163,50€ 163,50
1Asus MG278Q Zwart€ 484,-€ 484,-
1Asus VC279H Zwart€ 223,15€ 223,15
1Noctua NH-D14€ 67,95€ 67,95
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 242,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.971,07

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dan zou ik straks de benchmarks afwachten en gewoon de beste pakken voor je systeem. Als geld geen probleem is ( kan ook bijna niet met een kaart van 800 euro :) )

HANDTEKENING!!!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 21:42
Als ik 800 euro zou uitgeven aan een kaart, dan zou ik het hele internet afstruinen naar reviews en gebruikerservaringen. Gaat allemaal vrij makkelijk via Google.

Na een paar snelle hits met Google:
Guru3D ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti OC Review

Guru3D MSI GTX 1080 Ti GAMING X Review

Van de Gigabyte kon ik zo snel geen review vinden, maar wel wat uitgebreidere info:
Link nummer 1
Link nummer 2
Link nummer 3

Het verschil tussen custom kaarten zit hem vaak in de gebruikte cooler en soms ook in PCB layout. Sommige zijn heel stil, andere clocken makkelijker over.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Verwijderd

Topicstarter
hubhib schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:32:
Als ik 800 euro zou uitgeven aan een kaart, dan zou ik het hele internet afstruinen naar reviews en gebruikerservaringen. Gaat allemaal vrij makkelijk via Google.

Na een paar snelle hits met Google:
Guru3D ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti OC Review

Guru3D MSI GTX 1080 Ti GAMING X Review

Van de Gigabyte kon ik zo snel geen review vinden, maar wel wat uitgebreidere info:
Link nummer 1
Link nummer 2
Link nummer 3

Het verschil tussen custom kaarten zit hem vaak in de gebruikte cooler en soms ook in PCB layout. Sommige zijn heel stil, andere clocken makkelijker over.
Bedankt! ik zal ze allemaal bekijken.

Acties:
  • Beste antwoord

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb toevallig vanmorgen de reviews van de ASUS en de MSI eens naast elkaar gelegd en de verschillen tussenbeide zijn echt mi-ni-maal.

De ene game heeft bij de ene kaart net een frame meer en bij de andere game is het andersom. Ook qua temperaturen in idle en load liggen ze praktisch naast elkaar qua uitkomsten.

Zelf ben ik niet zo'n fan (meer) van Gigabyte. Heb destijds een GTX 670 daarvan gehad, maar heb altijd het idee gehad dat er een klein kinkje in de hardware zat, waardoor op sommige random momenten m'n games crashten. Dit is persoonlijke ervaring natuurlijk, het zegt niet dat het merk slecht is o.i.d.

Afgaand op het feit dat je een MSI moederbord in je nieuwe build stopt, zou ik lekker voor de MSI versie gaan. Heb je beide van hetzelfde merk, wat ook weer leuk staat in je case en kun je er van uitgaan dat ze goed met elkaar samenwerken. Daarnaast is die ook nog goedkoper op het moment, dus tel uit je winst :)

[ Voor 3% gewijzigd door The.Sticky op 03-04-2017 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
The.Sticky schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:48:

Zelf ben ik niet zo'n fan (meer) van Gigabyte. Heb destijds een GTX 670 daarvan gehad, maar heb altijd het idee gehad dat er een klein kinkje in de hardware zat, waardoor op sommige random momenten m'n games crashten.

Bedankt voor het reageren en voor de informatie. Als de verschillen minimaal zijn ga ik dan voor MSI zoals je hebt genoemd zou het wel leuk staan met de moederbord en de prijs verschil is 100+ -.
Pagina: 1