Magneet invloed/schadelijk voor LED TV?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
Ik wil mijn Minix (kodi) kastje achterop mijn LED tv plakken die aan muur hangt in mijn slaapkamer. Om het niet helemaal definitief te maken wil ik hem er ophangen met een magneet plakding die je ook kan gebruiken voor brandmelders.

Nu weet ik dat een LCD tv een magneet in de buurt niet heel lekker vindt maar hoe zit dat met LED panels?

Beste antwoord (via xon op 04-04-2017 07:39)

Verwijderd

Nee, deze mythe komt uit de tijd dat we nog CRT's gebruikten. Die hadden daar wel last van. Een LCD-paneel heeft op geen enkele manier last van een magneet. ( Overigens is een LCD-paneel niet anders dan een LED-paneel. LED geeft alleen maar aan hoe de backlight geregeld wordt.)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 16:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Mijn Chromecast plakt ook op de TV met een magneet. Waarom zou een magneet invloed hebben op een LCD TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat zo'n magneet met minimale kracht daar enige invloed op heeft.

NB: welke Minix heb je gekocht? Ik zit met een scheef ook naar deze te kijken http://minix.com.hk/en/products/neo-u9-h Plaats ff een review. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
xon schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:28:
Nu weet ik dat een LCD tv een magneet in de buurt niet heel lekker vindt maar hoe zit dat met LED panels?
LED-televisies zijn net zo LCD als LCD-televisies.

En nee, een magneet heeft geen effect op een LCD-paneel. Al kan het natuurlijk wel effect hebben op andere componenten in een televisie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, deze mythe komt uit de tijd dat we nog CRT's gebruikten. Die hadden daar wel last van. Een LCD-paneel heeft op geen enkele manier last van een magneet. ( Overigens is een LCD-paneel niet anders dan een LED-paneel. LED geeft alleen maar aan hoe de backlight geregeld wordt.)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:18:
Ik denk dat ik hiermee inderdaad in de war mee ben! Gelukkig nu uit de wereld..thanks!
Pagina: 1