Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 12:46
Hi,

Ik heb de laatste tijd problemen met mij spotify dat dat weg valt.. op mijn Denon x2200w
Soms naar een kwartier begint de muziek weer ineens te spelen.
Device (danon versterker) is dan ook niet meer zichtbaar als beschikbare apparaten.

Dit is allemaal wel via WIFI omdat een kabel trekken niet mogelijk is.

Wat heb ik geprobeerd allemaal:

Vast IP adres instellen.
Firmware updated van de versterker.
Router reset
Nieuw SSID
Kortere playlists spotify ( over de 700 gaat het blijkbaar over de zeik)
Ook internet radio valt soms weg.

Iemand nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:16
Je internet radio valt ook weg, mijn eerste ingeving is je wifi omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRGaming schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:23:
.....
Dit is allemaal wel via WIFI omdat een kabel trekken niet mogelijk is.
Iemand nog ideen?
Zelfs een onbewoond eiland in het midden van de Indische oceaan is met wat goede wil van utp te voorzien, dus "niet mogelijk" lijkt mij een erg groot woord. ;)
Een vaste utp verbinding gaat je probleem 99,9% zeker tackelen.

Om die laatste 0,1% aan twijfel weg te nemen kun je als test een losse tijdelijke utp kabel van je router naar de receiver laten lopen.
Als de netwerkverbinding nu wel stabiel blijft dan moet je misschien toch maar overwegen deze tijdelijke utp kabel 'op de een of andere manier' permanent te maken. :)

Een andere oplossing kan een powerline verbinding zijn, eventueel voorzien van WiFi.
Het is met powerline vaak wel zo dat zo'n verbinding over het lichtnet of wel werkt, of totaal niet, afhankelijk van de topologie van het specifieke lichtnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Of betere wifi apparatuur kopen; dat is ook nog een optie. Zelf heb ik de wifi-AC router en bridge van Linksys vervangen door Asus modellen en het verschil is enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Ik heb dat probleem ook wel eens met mijn marantz 5010. Zodra ik overschakel op het 5ghz netwerk werkt het probleemloos.

Heeft wellicht te maken met overvolle kanalen op de 2,4ghz?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Of drukte in de 2.4Ghz band, dan kan een utp verbinding de oplossing zijn. Of misschien een fabrieksreset van de software (ondanks nieuwe firmware installatie).
Pagina: 1