Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Maurice95
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-04-2017
Mijn vraag:
Is het mogelijk om een full frame lens op een crop sized body te plaatsen? Ik heb de Panasonic g7 en ben geïnteresseerd in de Samyang 35mm t1.5 lens. Deze lens is in verschillende versies verkrijgbaar (nikon, canon en mft vanaf 500 euro

Nu zie ik ook een versie staan van deze lens die slechts 300 euro kost. Een fullframe versie geschikt voor Sona A. Is het mogelijk om deze op mijn Panasonic G7 te plaatsen door middel van een adapter (bijvoorbeeld deze?). En zijn er dan verschillen vergeleken met de MFT versie van 519 euro?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Panasonic G7
Samyang 35mm T1.5

Dus nogmaals in het kort: Is het mogelijk om een Sony A fullframe lens op mijn Panasonic te plaatsen doormiddel van een adapter (bijvoorbeeld deze?)

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:07

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CEA > FVH

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-04 11:02

Egocentrix

Parttime zeurkous

Met zo'n adapter kun je de lens gewoon op je camera schroeven. Autofocus ben je dan kwijt, maar dat heeft die lens sowieso niet. Ik zie dus geen probleem, maar moet er wel bij zeggen dat ik het zelf nooit heb geprobeerd.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Maurice95
Oke bedankt voor je reactie! De lens is inderdaad volledig manueel dus het diafragma en de focus kan ik dan alleen op de lens aanpassen. Maar dat is is in principe geen probleem voor mij.

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 14:01
Metabones Ultra of Metabones XL is wat je zoekt.

hier

• Maurice95
quote:
StevenzeN schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:58:
Metabones Ultra of Metabones XL is wat je zoekt.
Een metabones is in dit geval toch niet nodig? De lens is volledig handmatig dus het is überhaupt niet mogelijk om via de body bijvoorbeeld de focus of het diafragma te wijzigen. Of zijn er nog andere redenen om voor de metabones te kiezen i.p.v. een goedkope adapter? Het maakt de lens geloof ik wel iets lichtsterker, maar dan ben je wel 500 euro meer kwijt.

Maurice95 wijzigde deze reactie 03-04-2017 16:16 (0%)
Reden: typo

Als je de MFT versie neemt, heb je geen adapter nodig, die zit dan ingebouwd. Je kunt natuurlijk deze A-mount versie nemen en een degelijke A->MFT adapter gaan zoeken, maar ja, die zijn ook niet gratis en je hebt een extra stukje speling.
Ga je hem voor video met focuspuller gebruiken? Zo nee: pricewatch: Samyang Optics 35mm f/1.4 AS UMC (MFT)
En waarom 35mm op mft? Beetje vreemde brandpuntsafstand daarvoor.

Universal Creations wijzigde deze reactie 03-04-2017 19:56 (36%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Maager
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 25-05-2017
quote:
Maurice95 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:02:
Mijn vraag:

Nu zie ik ook een versie staan van deze lens die slechts 300 euro kost. Een fullframe versie geschikt voor Sona A.
Die aanbieding van 300 euro is waarschijnlijk een fout. Het betreft een andere lens (foto versus video). De foto's komen niet overeen met de product-omschrijving. Foka is sowieso een waardeloze (web)winkel.

Bottom-line: koop de lens met mFT-mount voor de normale prijs.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-04 18:48

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
Maager schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:57:
[...]

Die aanbieding van 300 euro is waarschijnlijk een fout. Het betreft een andere lens (foto versus video). De foto's komen niet overeen met de product-omschrijving. Foka is sowieso een waardeloze (web)winkel.

Bottom-line: koop de lens met mFT-mount voor de normale prijs.
Ik heb niet op de link geklikt, dus weet niet hoe het daar staat. Maar de foto en video versis zijn optisch identiek. De videovariant heeft een traploos diafragma en tandwielen ipv een rubberen ring om mee te focussen.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True