Ik ben mezelf momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe tv. Mijn oude LCD Phillips tv is inmiddels al 12 jaar oud en begint kuren te vertonen. Bij het vergelijken van technieken en mogelijkheden valt me op dat er veel aandacht is voor kleur en contrast (met name backlight opties). Maar weinig voor bijvoorbeeld de helderheid. Ik kijk graag overdag TV (’s avonds werk ik regelmatig). Momenteel kan ik het beeld echter niet goed zien vanwege gebrekkige helderheid van mijn TV, als de zon in mijn woning schijnt.
Ik wil dus een TV waarvan ik het beeld altijd kan zien, zelfs met veel omgevingslicht. Maar het moet ook niet zo helder zijn dat mijn ogen wegschroeien als het donker wordt (zoals wanneer ik ’s nachts op mijn telefoon kijk en de auto-dim functie uit staat). Ik gebruik mijn tv als monitor voor mijn gaming pc, films, series etc.(vanaf de bank met een toetsenbordje). Graag kijk ik ook vanuit de keuken naar de tv wat de afstand voor series brengt naar 7m (gebruik nooit ondertiteling dus audio is voldoende).
Alle tips en informatie zijn welkom, die mij informeren om een betere keuze te maken. Ik ben vooral opzoek naar de technische smaken die er zijn op het gebied van kijken met veel omgevingslicht.
Aankoop voorkeur (edit op suggestie van D vd V):
Ik wil dus een TV waarvan ik het beeld altijd kan zien, zelfs met veel omgevingslicht. Maar het moet ook niet zo helder zijn dat mijn ogen wegschroeien als het donker wordt (zoals wanneer ik ’s nachts op mijn telefoon kijk en de auto-dim functie uit staat). Ik gebruik mijn tv als monitor voor mijn gaming pc, films, series etc.(vanaf de bank met een toetsenbordje). Graag kijk ik ook vanuit de keuken naar de tv wat de afstand voor series brengt naar 7m (gebruik nooit ondertiteling dus audio is voldoende).
Alle tips en informatie zijn welkom, die mij informeren om een betere keuze te maken. Ik ben vooral opzoek naar de technische smaken die er zijn op het gebied van kijken met veel omgevingslicht.
Aankoop voorkeur (edit op suggestie van D vd V):
- Budget: 600 - 1400€
- Kijkafstand: 3.5m voor pc navigatie 7m voor series, nieuws en films. Ik zit momenteel te denken aan een 42" tot een 55".
- Merk: Qua merk heb ik geen voorkeur.
- Smart functies van de tv zijn voor mij niet belangrijk. 4k vindt ik ook niet belangrijk.
- Het zou mooi zijn als de tv een hogere refreshrate kan ontvangen ivm de pc connectie
[ Voor 32% gewijzigd door karschoo op 03-04-2017 14:02 ]