Nieuwe mini ITX game PC twv €900-1000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJurz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-04-2017
Mede-auteur:
  • 16bitmaster
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 18:34

16bitmaster

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gewoon lekker games spelen voor de komende jaartjes, momenteel speel ik niet al te zware games, vooral LoL en CS:GO.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1200 euro, maar ik heb naast de desktop ook nog 2 monitoren en een toetsenbord nodig dus het liefst wil ik een desktop voor 900-1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een SSD en een harde schijf met ±1000GB en 8GB RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie wenslijst.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik moet om de week van mijn vader naar mijn moeder verhuizen dus het liefst wil ik een zo klein mogelijke PC, zodat ik hem makkelijk mee kan nemen.

Ga je overklokken?
Nah.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat hulp te krijgen met onderdelen kiezen voor een zo klein mogelijke PC met zo goed mogelijke onderdelen (voor zover het past) en voor zo weinig mogelijk geld! :)

Wenslijst. Als dit past, laat het me alsjeblieft weten want dan ga ik gewoon hiervoor!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 106,90€ 106,90
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 260,95€ 260,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon Shark Zone C10€ 36,95€ 36,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX550M€ 66,90€ 66,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,34€ 92,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 905,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Die CPU wordt niet out of the box ondersteund door dat moederbord.\
Een alternatief zou kunnen zijn: pricewatch: MSI B250I GAMING PRO AC

Ik zou sowieso gaan voor 16gig ram en een modulaire voeding:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
pricewatch: Corsair RM550x
16gig ram is toch wel de standaard aan het worden. Als je een mITX pc'tje bouwt is het ook heel fijn om een modulaire voeding te hebben. Dan hoef je namelijk nergens heen met de overige kabels in de al relatief kleine case.
Zelf heb ik slechte ervaringen met Sharkoon (slechte bouwkwaliteit). Een mooi alternatief wat mij betreft is de: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed

Ik zeg altijd wel dat de behuizing iets persoonlijks is. Dus als jij die mooi vind moet je die zeker kiezen. Ik zou er in ieder geval niet op besparen, heb ik ook ooit gedaan en dat viel me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Pak een B250 bord. Scheelt je een biosflash en je geheugen kan direct 2400mhz lopen ipv 2133.
categorie: Moederborden

Ik ben niet echt kapot van direct al je ram slots volgooien met 'maar' 8Gb. Misschien voor nu even 1x 8 pakken, en daarmee een upgrademogelijkheid naar 16GB houden?

Een modulaire ATX voeding past niet in die kast, dus je huidige (semi modulaire) gaat niet. Bovendien is 550W te veel. pricewatch: Corsair SF450 is kleiner, en beter qua wattage.

Ik zou in jouw situatie lekker voor een laptop gaan. Je wordt anders helemaal gek van het heen en weer gesjouw en steeds maar weer in en uit pluggen van kabels.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 03-04-2017 13:27 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Nat-Water schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:19:
Pak een B250 bord. Scheelt je een biosflash en je geheugen kan direct 2400mhz lopen ipv 2133.
categorie: Moederborden

Ik ben niet echt kapot van direct al je ram slots volgooien met 'maar' 16Gb. Misschien voor nu even 1x 8 pakken, en daarmee een upgrademogelijkheid naar 16GB houden?

Een modulaire ATX voeding past niet in die kast, dus je huidige (semi modulaire) gaat niet. Bovendien is 550W te veel.

Ik zou in jouw situatie lekker voor een laptop gaan. Je wordt anders helemaal gek van het heen en weer gesjouw en steeds maar weer in en uit pluggen van kabels.
In die sharkoon kast past gewoon een ATX voeding...

550 watt te veel? Nee, meer dan genoeg.

Ik geef je gelijk dat een laptop misschien beter is voor TS.

[ Voor 10% gewijzigd door NO_Excuses op 03-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
NO_Excuses schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:28:
[...]

In die sharkoon kast past gewoon een ATX voeding...

550 watt te veel? Nee, meer dan genoeg.

Ik geef je gelijk dat een laptop misschien beter is voor TS.
Pak de productinformatie er anders bij:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jnvPNp3.png

Dus een modulaire ATX gaat niet. Een semi-modulaire staat niet specifiek beschreven, maar het is vragen om moeilijkheden. Misschien past het, maar ook dikke kans van niet.

En meer dan genoeg = te veel = onnodig duur. 450W is al meer dan zat. Helaas, als je voor een goeie SFX voeding gaat ben je aangewezen op de SF450 die prijzig is. Een ATX voeding kan, maar dan moet hij dus niet modulair zijn.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJurz
Wat voor voeding zou je me dan aanbevelen (die niet al te prijzig is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
TheJurz schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:35:
Wat voor voeding zou je me dan aanbevelen (die niet al te prijzig is)?
Nooit besparen op de voeding.
Voedingen maken het systeem stabiel en een slechte voeding kan het hele systeem frituren.

Mijn excuus voor mijn vergissing bij die sharkoon case, maar dit lijkt me een logische reden om niet voor die case te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJurz
Een laptop lijkt me helemaal niet zo'n goed idee eigenlijk dus dat wil ik niet doen. Ik vind slepen met mijn PC namelijk erg fijn! Nee oke, dat is natuurlijk een grapje maar mijn ouders wonen gelukkig minder dan 5 minuten fietsen van elkaar af dus het slepen vind ik niet zo'n probleem.

Dus als ik de corsair weg zou halen en daarvoor in de plaats de "be quiet! Straight Power 10 400W" zou nemen, zou mijn wenslijst dan mijn potentiële toekomstige PC kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Ja, maar vergeet niet ook het moederbord en het ram aan te passen.

En ik raad het slepen met je pc ten aller zeerste af.
Het is over het algemeen niet zo goed voor de componenten als ze wekelijks worden verplaatst.
Een mITX pc is ook wel klein maar ook niet super klein en een stuk zwaarder dan laptops. Het slepen gaat je snel vervelen kan ik je wel vertellen.

Voor 1200 euro heb je een mooie game laptop die de door jou genoemde games zeer goed afspeelt.+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJurz schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:48:
Een laptop lijkt me helemaal niet zo'n goed idee eigenlijk dus dat wil ik niet doen. Ik vind slepen met mijn PC namelijk erg fijn! Nee oke, dat is natuurlijk een grapje maar mijn ouders wonen gelukkig minder dan 5 minuten fietsen van elkaar af dus het slepen vind ik niet zo'n probleem.

Dus als ik de corsair weg zou halen en daarvoor in de plaats de "be quiet! Straight Power 10 400W" zou nemen, zou mijn wenslijst dan mijn potentiële toekomstige PC kunnen worden?
De Corsair Vengeance is kwalitatief veruit de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJurz
Na een tijd nadenken over jullie advies ben ik tot de conclusie gekomen dat een laptop waarschijnlijk inderdaad beter is. Ik heb de volgende laptop gevonden die mij erg geschikt leek.
https://tweakers.net/pric...3/msi-gl72-6qf-407nl.html
Het is een stuk minder prijzig en veel makkelijker mee te nemen.
Of hebben jullie betere suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door TheJurz op 07-04-2017 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
Neem een laptop met een gtx 1050(-ti) is een stuk beter dan een gtx960m
Pagina: 1