Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaten verliezen verbinding met TP-Link TL-WR1043ND

Pagina: 1
Acties:

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn apparaten welke draadloos zijn verbonden met mijn router de verbinding verliezen en ook geen verbinding meer kunnen maken met de wifi. De apparaten geven dan aan bijvoorbeeld "opgeslagen, gecodeerd'. Het gebeurt op alle apparaten tegelijk. De apparaten kunnen geen verbinding maken totdat ik de router even kort van het stroom heb gehaald of eventueel iets wijzig in de wifi instellingen (bijvoorbeeld kanaal).

Het betreft in huis 4 mobiele telefoon en 3 laptops. Bekabelde apparaten blijven gewoon verbonden en kunnen gebruik maken van internet.

ik het het volgende gedaan, hard reset router, software upgrade router, alle kanalen getest en bg bgn mixed getest. Ik kan verder geen opties vinden die verder relevant zijn.

Ook heb ik verschillende zaken gegoogled om te kijken of daar misschien vergelijkbare problemen worden weer gegeven. Hier komen, zo ver ik heb gevonden alleen vergelijkbare problemen voor met maar 1 apparaat en de oplossingen daar werken ook niet voor mijn apparaten.

Ik heb nog de optie om te kijken naar openwrt software maar om eerlijk te zijn doe ik dat liever niet.

Is er misschien bij iemand een instelling bekend die ik gemist kan hebben die hiervoor uit en of aan moet staan?

Battletag Vakasha#2284

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Antennes al eens opnieuw bevestigd? Misschien iets met VSWR?

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 15:03
Er zijn juist veel mensen met wifi problemen op die router. Dingen die je kan proberen:

1. Laatste firmware flashen
2. Volledige reset
3. LEDE flashen uittesten
4. DDWRT flashen en uittesten.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hi Dembar,

Welke versie heb je? Toevallig ook de V1 want ik heb sinds afgelopen vrijdag dat zodra mijn Lenovo windows 10 laptop draadloos verbinding maakt met de router dat de router een reset krijgt en alles de verbinding kwijtraakt... Ikzelf heb het gevoel dat het door een windows update gekomen is maar ben nog niet in staat geweest de echte root cause te achterhalen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor je grondige config/firmwarezaken op de router gaat doen, check even layer 1: maak een andere AP aan (voor mijn part op een telefoon AP mode aanzetten oid), en kijk of je daar wel stabiel mee kan verbinden. Gaat het daar evengoed mis, dan heb je gewoon een overvolle 2.4GHz en moet je naar 5GHz uitwijken, wat op die oude WR1043ND niet gaat lukken.

Oslik blyat! Oslik!