soort CS-mod voor UT

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik speel altijd counterstrike, maar de laatste tijd spelen er alleen nog maar cheaters :r :r en is het geen hol meer aan.. nu heb je dacht ik voor Unreal Tournament ook een of een aantal counterstrike-achtige mods.. maar welke moet ik hebben? En welke wordt het meeste gespeeld? Ik heb nl. vroeger wel es zo'n add-on gedownload maar kan me herinneren dat er bijna geen servers voor waren.. schiet ook niet op dus..

Ik wil dus gewoon een CS-like spel (taktiek/teamwork/realistiche wapens enzo) voor UT. Welke? Ik heb uiteraard wel gezocht maar ik speel normaal UT eigenlijk nooit dus ik weet niet welke ik nou precies moet hebben en welke het populairst is..

grtz :)

Verwijderd

tactical-ops........komend weekend is daarvan de nieuwste beta beschikbaar.
zie ook www.tactical-ops.net

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
euh..........
slecht nieuws:

Er zijn er zat... Maar er is geen hol aan..;)

ik heb bijv. Tactical Ops, maar het is eigenlijk meer team-Deathmatch...

Je loopt 'fout' (schuift alle kanten op)
Richt 'fout' (alle kanten behalve de kant waarin je schiet)
Je kunt niet bukken (zoals in HL. Unreal engine ondersteund geen 'real' crouch.)
het licht is 'fout' alles is te donker (UT engine)
alles ziet er onrealistch uit (ook unreal engine)
wapens zijn kut (vind ik dan)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:41 schreef basiep het volgende:
euh..........
slecht nieuws:

Er zijn er zat... Maar er is geen hol aan..;)

ik heb bijv. Tactical Ops, maar het is eigenlijk meer team-Deathmatch...

Je loopt 'fout' (schuift alle kanten op)
Richt 'fout' (alle kanten behalve de kant waarin je schiet)
Je kunt niet bukken (zoals in HL. Unreal engine ondersteund geen 'real' crouch.)
het licht is 'fout' alles is te donker (UT engine)
alles ziet er onrealistch uit (ook unreal engine)
wapens zijn kut (vind ik dan)
wacht maar op 2.0, dan piep je wel anders. :)

Verwijderd

hey, het is helemaal niet onrealistisch.
btw, wil jij zeggen dat de HL engine beter is dan die van UT?!laat me niet lachen man!
en als jij niet kunt richten dan doe je toch echt iets verkeerd.en bukken kan trouwens wel!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ziet er veel vetter uit dan CS iig.. maar ben benieuwd of de gameplay ook zo goed is.. (is er bijvoorbeeld ook een de_dust achtig level? :P)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:44 schreef Frank128 het volgende:
Ziet er veel vetter uit dan CS iig.. maar ben benieuwd of de gameplay ook zo goed is.. (is er bijvoorbeeld ook een de_dust achtig level? :P)
ja die is er....hij heet ook dust.
www.planetunreal.com/quartermaster
daar kun je veel to maps downen

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Op woensdag 04 juli 2001 16:44 schreef Emperor het volgende:
hey, het is helemaal niet onrealistisch.
btw, wil jij zeggen dat de HL engine beter is dan die van UT?!laat me niet lachen man!
Pfff..
flame?
het is maar een mening hoor!
ik vind het trouwens niet omdat het er grafisch slechter uit ziet, maar omdat er zo weinig ook is voor detail.. en er zit een slechte lichtval in de unreal engine. Heb jij ooit wel is een RECHTE schaduw gezien in ut? zo scherp dat je het als een lijn zou kunnen zien?
nou ik niet! Alles in een grote blurrr..
en als jij niet kunt richten dan doe je toch echt iets verkeerd.
IK kan wel richten, maar als jij naar je medespelers kijkt, dan zou je niet kunnen zeggen waar hun om richten..
DAT bedoel ik (unreal heeft dacht ik maar 16 standen in de rondte)
En bukken kan trouwens wel!
ik zei dat er geen REAL-crouch is... je kunt wel bukken, en wordt dan lager (voor kogels dan) maar kunt niet opeen door gangen waar je eerst niet door kon....

en verder zal ik die 2.0 versie is bekijken, maar het is nog steeds de Unreal engine, en zal dus niet mijn grootste bezwaren wegnemen..
helaas, want ik vind dit soort spellen ERG leuk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik ken iemand die een hele tijd SF (strikeforce) heeft gespeeld, ik vondt 't een beetje een slechte CS ripoff, maar hij vond 't leuker dan CS (was wel die-hard UTer)

Specs

Verwijderd

nah SF zou ik niet nemen......zeer weinig wapens, saaie maps, lelijke skins en nog belangrijker; de "feel" is echt heel vreemd!

Verwijderd

Ik wil dus ook een andere CS variant.

Strike force zijn de meningen verdeeld volgens mij. Ene vind het een ripoff, andere juist vetter want het is realistischer.

Tactical Ops zag er wat vreemd uit vond ik.

Urban terror (Q3-mod) is er nog maar op de site stonden al weinig wapens. :'(
Iemand ervaringen met dit spel (heb je een serial nodig ?)

SWAT 3 heb je nog.

Iemand ervaring met met Tribes (1 of 2) of Soldier Of Fortune MOD's ?

Verwijderd

UP

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Strike force is in ieder geval stukken realistischer simpelweg omdat de engine veel beter is, enigste nadeel is dat je gewoon weinig servers hebt.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:55 schreef raptorix het volgende:
Strike force is in ieder geval stukken realistischer simpelweg omdat de engine veel beter is, enigste nadeel is dat je gewoon weinig servers hebt.
Maar is het wel een beetje te verglijken met CS qua gameplay (missies, wapens, maps, ed) of is het echt anders ?

TO lijkt echt een CS rip namelijk.

• Palomar
  • Niet online
ik heb tactical ops nu ff geprobeerd.. het lijkt idd wel op CS (zelfde wapens/T's vs. CT's enzo) maar het is toch net ff iets anders.. (doh :P ) het 'voelt' allemaal heel anders aan zeg maar.. het is minder realistisch.. maar misschien is dat ook wel een kwestie van wennen. En de maps vind ik ook niet zo denderend.. vooral veel donkere maps en daar hou ik nou net niet van.

Ik probeer Strikeforce ook nog ff :)

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Probeer ook nog Infiltration ff. Die was ook nog best aardig toen ik nog UT mods speelde.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 01:24 schreef rick_h het volgende:
ik heb tactical ops nu ff geprobeerd.. het lijkt idd wel op CS (zelfde wapens/T's vs. CT's enzo) maar het is toch net ff iets anders.. (doh :P ) het 'voelt' allemaal heel anders aan zeg maar.. het is minder realistisch.. maar misschien is dat ook wel een kwestie van wennen. En de maps vind ik ook niet zo denderend.. vooral veel donkere maps en daar hou ik nou net niet van.

Ik probeer Strikeforce ook nog ff :)
Nogmaals, binnenkort komt beta 2 uit, en die is op alle punten STERK verbeterd en uitgebreid, + nieuwe maps :)

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 02:13 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Nogmaals, binnenkort komt beta 2 uit, en die is op alle punten STERK verbeterd en uitgebreid, + nieuwe maps :)
ok :) zal ik hem dan nog es proberen :)

en ik heb ook Strikeforce ff gedownload.. ziet er cool uit.. heb het alleen nog maar heel kort gespeeld dus nog niet uitvoerig kunnen testen :) .. ik kan alleen wel zeggen dat het te traag gaat op mn PC :( (15fps..)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 17:15
Als je een echt super-realistische shoot wilt hebben op je UT engine moet je Infiltration downloaden. Wordt door heeel veel gasten gespeeld.
T is wel even wennen .. wapens met terugslag, geen puf meer na een stukje rennen enzo .. maar wel cool. heele grote levels ook ..

check em zelf maar gewoon es .. 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 18:38 schreef Tweaker het volgende:

Urban terror (Q3-mod) is er nog maar op de site stonden al weinig wapens. :'(
Iemand ervaringen met dit spel (heb je een serial nodig ?)

serial: ja
fun: ja
aq2 feel: ja ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
ik vind UT TO gewoon verneukt, UT IS GEMAAKT, OM HET FUTURISTISCHE !! en om daarvan nou iets realistish te maken, nee, TO zuigt IMHO.

Verwijderd

strikeforce....oh, da's die mod met de sniper shotgun :D

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 14:45
Urban terror is koel...

misschien wat minder realisme ivm Q3 engine..

maar het speelt ZOOOOO lekker :9

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

De volgende post is absoluut niet als flame of dergelijke bedoeld, maar ik kan het echt niet meer laten om even off-topic te gaan:
ik vind UT TO gewoon verneukt, UT IS GEMAAKT, OM HET FUTURISTISCHE !! en om daarvan nou iets realistish te maken, nee,
misschien wat minder realisme ivm Q3 engine..
Dat het originele spel niet realistisch was betekent niet dat de engine dan alleen maar games kan draaien die hetzelfde is als het originele spel

Als het niet lekker voelt spelen (niet "realistisch" genoeg) dan komt dat doordat die makers van de mod de physics niet genoeg hebben getweakt.

Om even wat voorbeeldjes te geven:

Half-Life engine
Halflife is van oorsprong een realistisch spel (ok, niet helemaal met die aliens, maar de wapens en locaties wel). Betekent dit dat alle mods voor halflife realistisch moeten zijn? Nee, want er zijn mods met b.v. vikings (Pirates & Vikings), er is complete Sci-Fi (Gunman Chronicles), een mod met magie erin (Wizard Wars) en die spelen echt niet zo slecht.

Unreal engine
Hiervoor hebben we Sci-Fi (unreal tournament), we krijgen realisme (Duke 4 Ever, semi-realisme net zoals halflife), er wordt zelfs een pinball spel gemaakt op de Unreal engine.

Natuurlijk hebben commerciele spellen meer om mee te werken (de gehele source code e.d.) maar als mod-makers eens flink te keer gaan op de source die beschikbaar is kunnen ze hele leuke dingen doen (B.V. de opera mod gaat spiegels erin krijgen, iets wat nog nooit gedaan is met de halflife engine).

Om nu maar effe deze lange post af te sluiten, denk in het vervolg graag even na voordat men zegt:
" deze gameplay [vul gameplay hier in] kan niet draaien op deze engine [vul engine hier in]omdat de engine niet is gemaakt voor zo'n soort spel.
Het kan namelijk wel, het is gewoon een kwestie van tijd en moeite die in de mod wordt gestoken.

Zo, dat wou ik effe kwijt :)

Verwijderd

dang, dubbele post |:(

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 03:44 schreef violator_ het volgende:
Als je een echt super-realistische shoot wilt hebben op je UT engine moet je Infiltration downloaden. Wordt door heeel veel gasten gespeeld.
T is wel even wennen .. wapens met terugslag, geen puf meer na een stukje rennen enzo .. maar wel cool. heele grote levels ook ..

check em zelf maar gewoon es .. 8-)
Is infiltration weer een andere mod ?
serial: ja
fun: ja
aq2 feel: ja
Maar heb je ook een unieke serial nodig zoals bij CS en red alert 2 ?

Verwijderd

Alleen de serial van Q3, verder niet

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:12 schreef DMaarten het volgende:
Alleen de serial van Q3, verder niet
Maar kun er dan op elke serial 1 iemand spelen ? Of 2 man (RA2) of onbeperkt ?

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Op donderdag 05 juli 2001 13:49 schreef Gio het volgende:Unreal engine
Hiervoor hebben we Sci-Fi (unreal tournament), we krijgen realisme (Duke 4 Ever, semi-realisme net zoals halflife), er wordt zelfs een pinball spel gemaakt op de Unreal engine.
ik heb een keer tetris gespeeld op de ut engine
ik weet alleen niet meer hoe die mod heette, was wel wreed, maar om nou helemaal UT op te starten voor tetris =))

...

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:28 schreef Raafje het volgende:

[..]

ik heb een keer tetris gespeeld op de ut engine
ik weet alleen niet meer hoe die mod heette, was wel wreed, maar om nou helemaal UT op te starten voor tetris =))
Nope, maar wel fijn om effe te spelen terwijl je een nieuwe lijst met servers binnen haalt :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

JJJ

Geen mod: wel een goede teamgame e.d.:

Operation FlashPoint.

Verwijderd

Dat TO ziet er echt uit als een CS rip off ja. Maar zal het eens proberen.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 14:10 schreef --BoBo-- het volgende:
Dat TO ziet er echt uit als een CS rip off ja. Maar zal het eens proberen.
volgens jou en een hoop anderen zijn alle (semi)realistische mods meteen cs ripoffs......daar :r ik gewoon op op zo'n instelling......

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Tactical Ops was cool toen het nog SWAT heette. toen zat er een level in dat heet "Home Alone"

De terroristen in een grote villa, en het SWAT team daarbuiten, dat waren nog eens tijden!! nu alleen maar lame maps :(

Als ik nieuwe PC heb moet ik maar eens Tribes 2 gaan proberen, dat schijnt ook wel vet te zijn. voor nu houd ik het nog wel uit met Unreal Tournament, gewoon lekker een partij RAGGEN in Deathmatch. :)

Verwijderd

hey die map is er nog steeds hoor, je kunt en verbeterde versie van die map downloaden op www.planetunreal.com/quartermaster

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tribes 2 lijkt me ook al heel erg leuk, 1 was al heel erg leuk, lekker met 32man door een vet landschap gaan crossen of met een vliegtuigje. :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Pagina: 1