• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 16:55
Hallo,

Ik zoek een goedkope oplossing voor het volgende;

Ik heb een monitor met alleen Displayport en dit wil ik graag koppelen aan een moederbord met HDMI.

Ik wil het liefst een koppelstuk voor 5 euro, maar ik heb het idee dat dit alleen werkt van DP naar Hdmi, ipv HDMI naar DP.

Kennen/weten jullie een goedkope oplossing?

Alvast bedankt !

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

al eens gekeken op allekabels.nl?

of sowieso al een poging gedaan om te googlen........dit soort voorkauw topics zijn niet echt de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door PaRaDoX4 op 03-04-2017 11:26 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Ozbro89
Ja, dan loop ik tegen het probleem aan wat ik beschrijf.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

niet erg goed schijnbaar

Dp-->HDMI
HDMI-->DP

het is maandag :P ik link inderdaad naar DVI mijn excusus

Ze bestaan in iedergeval wel. Ben er al buiten allekabels.nl een paar tegengekomen alleen gaat 5 euro niet lukken ben ik bang.

[ Voor 30% gewijzigd door PaRaDoX4 op 03-04-2017 11:38 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Ozbro89
Grappig dat je dan HDMI naar DVI linkt in plaats van DisplayPort.

Het enige wat ik kan vinden op allekabels zijn adapters van 40 euro.

https://www.allekabels.nl...dmi-naar-displayport.html

In ieder geval bedankt voor het meedenken, het kan alsnog zijn dat ik verkeerd kijk. Maar een goedkope oplossing heb ik nog niet gevonden.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

maar waarom zou deze niet kunnen? DP in het scherm HDMI in de pc. is maar one-way. Ik moet stoppen met hard op nadenken 8)7

kijk anders even in dit topic, Zelfde probleem

[ Voor 36% gewijzigd door PaRaDoX4 op 03-04-2017 11:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk een videokaartje met een displayport erop. Die hoeven niet eens zo heel duur te zijn, afhankelijk van wat je ermee wilt doen.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:21
Helaas is Displayport een ander soort signaal dan HDMI, dus een adapter gaat niet werken. De reden dat Displayport naar HDMI wel werkt, is omdat Displayport een modus ondersteunt die HDMI-signalen door stuurt.

Kortom, een adapter gaat 'm niet zomaar worden. Ik denk dat de suggestie van TERW_DAN het beste is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Ozbro89
Bedankt voor jullie reacties!

Ik was daar al bang voor. Ik zit een paar weken zonder videokaart.. Ik vind het daarom zonde om een goedkope te kopen.

Geeft een kabel van DP naar HDMI dan hetzelfde probleem? Of ligt het aan de converter?

Verwijderd

Graag zou ik hier nog op reageren.

ik heb een pc met display port aansluiting en een tv met hdmi. Wat heb ik nodig om mijn tv als 2e scherm te kunnen gebruiken? Kan dit met een dp- hdmi kabel of heb ik hier toch nog iets anders nodig voor het signaal om te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 14:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ozbro89 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:08:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik was daar al bang voor. Ik zit een paar weken zonder videokaart.. Ik vind het daarom zonde om een goedkope te kopen.

Geeft een kabel van DP naar HDMI dan hetzelfde probleem? Of ligt het aan de converter?
Ja, want je kunt niet zomaar HDMI omzetten naar DP. Of je dat nu doet met een verloopstukje of een kabel maakt niet uit. Het idee blijft 'tzelfde.
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
Graag zou ik hier nog op reageren.

ik heb een pc met display port aansluiting en een tv met hdmi. Wat heb ik nodig om mijn tv als 2e scherm te kunnen gebruiken? Kan dit met een dp- hdmi kabel of heb ik hier toch nog iets anders nodig voor het signaal om te zetten?
Dat kan gewoon met een kabel, in dit geval hoef je namelijk geen signaal om te zetten.

Verwijderd

dankje

• Ozbro89
[quote]TERW_DAN schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:26:
[...]

Ja, want je kunt niet zomaar HDMI omzetten naar DP. Of je dat nu doet met een verloopstukje of een kabel maakt niet uit. Het idee blijft 'tzelfde.

[...]

Dank! Dan ga ik een oude tv gebruiken met HDMI ingang.
Pagina: 1