Panasonic 50GT60 vervangen door OLED?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Is er iemand die overgeschakeld is naar één van de nieuwere LD OLED's, komende van een Panasonic plasma? Ik heb momenteel een Panasonic 50GT60 en zou op termijn wel naar OLED overschakelen maar wil absoluut niet achteruitgaan in beeldkwaliteit. Als de living wat verduisterd is, is die Panasonic nog altijd fantastisch qua beeld, zeker ook qua zwartwaarden. Maar als het klaar is, kan het beeld nogal flets overkomen, en er zijn ook andere nadelen zoals retentie (al valt dat heel goed mee), strepen die door beeld lopen bij vlakken (bijvoorbeeld witte balk van 2cm op zwarte achtergrond, dan zie je dat zo beetje doorlopen naar randen toe), dithering en is natuurlijk ook 'maar' 1080p.

Ben wel benieuwd naar first hand ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
lapino schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:52:
Is er iemand die overgeschakeld is naar één van de nieuwere LD OLED's, komende van een Panasonic plasma?
Je vraag afgesplitst vanuit OLED televisies omdat je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies. En dat is niet handig in een algemeen discussie topic. Daarnaast zag ik dat je het afgelopen jaar daar al diverse keren in dat topic over gepost hebt. Veel is er dus al de revue gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

lapino schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:52:
Is er iemand die overgeschakeld is naar één van de nieuwere LD OLED's, komende van een Panasonic plasma? Ik heb momenteel een Panasonic 50GT60 en zou op termijn wel naar OLED overschakelen maar wil absoluut niet achteruitgaan in beeldkwaliteit. Als de living wat verduisterd is, is die Panasonic nog altijd fantastisch qua beeld, zeker ook qua zwartwaarden. Maar als het klaar is, kan het beeld nogal flets overkomen, en er zijn ook andere nadelen zoals retentie (al valt dat heel goed mee), strepen die door beeld lopen bij vlakken (bijvoorbeeld witte balk van 2cm op zwarte achtergrond, dan zie je dat zo beetje doorlopen naar randen toe), dithering en is natuurlijk ook 'maar' 1080p.

Ben wel benieuwd naar first hand ervaringen.
Ik ging van een Pana 46PZ80 naar een 55B6V en het is een wereld van verschil. Was altijd erg tevreden met mijn plasma scherm maar de overstap naar OLED is een verschil van dag en nacht bijna. Vooral in kleuren en contrast maar ook de licht opbrengst is vele malen beter. Je zal er geen spijt van krijgen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
De 50gt60 is wel wat beter als die generatie😊, ik zou toch eerst de oled in de winkel bekijken. Iedereen kan wel zeggen dat de oled beter of slechter is als de plasma. Maar ik zou het toch zeker zelf gaan bekijken. De 50gt60 is nog steeds een goede tv. Met zowel natuurlijke kleuren, hoge contrast en diep zwart.😊

Let wel ook de oled heeft nadelen, er bestaat geen perfecte tv.

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 03-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Vandaar ook mijn vraag naar iemand die specifiek van dit model (of deze generatie) is overgestapt. Uiteraard heb ik de OLED's al uitgebreid bekeken en er veel over gelezen maar is toch nog iets anders dan iemand die in zijn living de plasma vervangt door een OLED en daar zelf films op kijkt, games op speelt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
lapino schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:23:
Vandaar ook mijn vraag naar iemand die specifiek van dit model (of deze generatie) is overgestapt. Uiteraard heb ik de OLED's al uitgebreid bekeken en er veel over gelezen maar is toch nog iets anders dan iemand die in zijn living de plasma vervangt door een OLED en daar zelf films op kijkt, games op speelt enz.
Let wel op met gaming qua input lag (tot 40ms is acceptabel voor het gros van de mensen), motion resolution (belabberd bij de meeste LCD panelen, soms slechts tot de helft van de beeldlijnen maar scherp. Frame interpolatie helpt wel wat maar zorgt voor extra input lag. Bij eerdere generaties oled was dit ook laag, weet niet hoe het tegenwoordig is) en response tijd van het beeld (0.000001 ms bij plasma). Een goede plasma is écht zo gek nog niet, met alle nadelen ervan (ja het is geen perfecte techniek, al heb je de pannie zt60).

Voor films zal het bovenstaande veel minder van belang zijn en is zwart natuurlijk echt zwart.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 04-04-2017 20:43 ]

Pagina: 1