Issues Experiabox V10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:40
Beste mensen,

Sinds een aantal dagen heb ik internet van KPN. Erg tevreden en het is snel en stabiel. Mijn thuisnetwerk ziet er als volgt uit:

Meterkast:
Experiabox V10
DHCP aan
WIFI uit (doordat hij in de meterkast staat)
Functioneert verder als switch
Heeft verbinding met kabel naar de Dlink in de woonkamer en pc in studeerkamer

Woonkamer:
DLINK
WIFI 5Ghz aan voor signaal voor beneden benedenverdieping als slaapkamer boven. 2.4Ghz staat uit.
DHCP uit
Heeft verbidning naar een simpel routertje in de slaapkamer

Slaapkamer:
DHCP uit
Geen 5Ghz. 2.4Ghz staat aan.
connectie met wifi printer en signaal voor op zolder

Eergisteren heeft de router in de slaapkamer het begeven en besloot een nieuwe aan te schaffen, de TP-Link Archer C70 V2. Deze komt dan op de plek van de D-link en de D-link gaat dan naar boven. Dan heb je de volgende situatie:

Meterkast:
Experiabox V10
DHCP aan
WIFI uit (doordat hij in de meterkast staat)
Heeft verbinding met kabel naar de Dlink in de woonkamer en pc in studeerkamer

Woonkamer:
TP-link
WIFI 5Ghz aan voor signaal voor beneden benedenverdieping als slaapkamer boven. 2.4Ghz staat uit.
DHCP uit
Heeft verbidning naar een simpel d-link in de slaapkamer

Slaapkamer:
d-link
DHCP uit
Geen 5Ghz. 2.4Ghz staat aan.
connectie met wifi printer en signaal voor op zolder

Op dat moment begonnen de problemen. Continue time-outs, traag ladende websites en noem maar op. Uiteindelijk heb ik voor alles een hard reset gegeven en opnieuw geconfigureerd. Het werd alleen maar erger. Als je een van de routers achter de Experiabox plaatst dan valt het internet gewoon weg, zelfs met de kabel. Doe je de router uit dan is er weer internet.

Nu heb de d-link in de bridge mode gezet maar dit is absoluut niet optimaal in tegenstelling wat wij daarvoor hadden. Hebben jullie nog ideeën waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Als eerste wil ik even noemen dat TS ook een topic heeft op het KPN Forum: https://forum.kpn.com/int...ues-experiabox-v10-431770

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat je bedoelt met "Nu heb de d-link in de bridge mode gezet maar dit is absoluut niet optimaal in tegenstelling wat wij daarvoor hadden."
Wat is niet optimaal?

Heb je verder ook onderzocht wat die "traag ladende websites" zijn? Is dat een DNS probleem? Wordt de TCP verbinding vaak onderbroken? Wat gebeurt er precies?

[ Voor 19% gewijzigd door RobinF op 03-04-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
RobinF schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:30:
Als eerste wil ik even noemen dat TS ook een topic heeft op het KPN Forum: https://forum.kpn.com/int...ues-experiabox-v10-431770

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat je bedoelt met "Nu heb de d-link in de bridge mode gezet maar dit is absoluut niet optimaal in tegenstelling wat wij daarvoor hadden."
Wat is niet optimaal?

Heb je verder ook onderzocht wat die "traag ladende websites" zijn? Is dat een DNS probleem? Wordt de TCP verbinding vaak onderbroken? Wat gebeurt er precies?
Ik probeer overal antwoorden te krijgen voor de dit probleem dus hoe meer mensen overal reageren hoe (misschien) beter ik het probleem kan oplossen.
Op een of ander manier heb ik de indruk dat een laptop/telefoon het signaal uit de meterkast wil pakken want de D-link staat onder ons bed. Dus dan zou je verwachten dat hij de d-link pakt om wifi connectie te maken.

Betrekking tot de websites. Ik ga een website op en op den duur laad hij niet meer verder of alles stapje voor stapje tevoorschijn. Als ik "ping *naam website* -t" doe dan komt er om de zoveel tijd (7 á 8 seconden) een request time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Waar ik benieuwd naar ben welke functionaliteit ben je verloren door de d-link in bridge modus te zetten.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat je kan proberen, is om de Archer C70 in het midden van de keten aan te sluiten, als enige wifiacces.
Zowel 2.4 als 5GHz zijn over het algemeen best stabiel en sterk.
De rest dan als de dor jou genoemde switch in te zetten ( of allemaal vervangen door een switch )

edit : Wat ook kan zijn, is dat er een routeringsprobleempje is, door het wegvallen van één van de onderdelen.
Om te beginnen eens alles stroomvrij te zetten, en na de experiabox één voor één aan te sluiten ?

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 03-04-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
FreshMaker schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:49:
Wat je kan proberen, is om de Archer C70 in het midden van de keten aan te sluiten, als enige wifiacces.
Zowel 2.4 als 5GHz zijn over het algemeen best stabiel en sterk.
De rest dan als de dor jou genoemde switch in te zetten ( of allemaal vervangen door een switch )
Je bedoelt dat de Expediabox alleen NAT en DHCP doet en de Archer c70 het WIFI regelt? Of moet de Expediabox ook in de bridge mode worden gezet? Volgens de website van KPN kan dat met de V10 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Inderdaad, Experia doet de NAT, en de Archer het wifi voor beide banden.
( even kijken welke in jouw geval het beste uitkomen )

Tenzij je op glasvezel zit, kan de Experia niet in bridge
Je kan wel dubbel NAT doen, de Archer in DMZ, en een andere IPrange laten uitgeven, en alle poorten forrwarden naar de Archer ( niet aan te raden, als je er niet in thuis bent :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
FreshMaker schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:54:
Inderdaad, Experia doet de NAT, en de Archer het wifi voor beide banden.
( even kijken welke in jouw geval het beste uitkomen )

Tenzij je op glasvezel zit, kan de Experia niet in bridge
Je kan wel dubbel NAT doen, de Archer in DMZ, en een andere IPrange laten uitgeven, en alle poorten forrwarden naar de Archer ( niet aan te raden, als je er niet in thuis bent :| )
Oke dank. Ik zal thuis daar weer even naar kijken. Bovendien had iemand mij ook aangeraden om de kabel van de Archer in een ander poortje van de Expediabox te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je het 4 LANpoorten, zijn allemaal hetzelfde.
De WANpoort ( als die er nog opzit, werkt doodleuk niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
FreshMaker schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:07:
Dat weet ik maar daar zit de kabel ook niet in. Hij zit in poortje 1 maar wat als ik hem nou in poort 3 stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tenzij poort1 defect zou zijn, moet dat niets uitmaken.
Niet geschoten is altijd mis, kan natuurlijk altijd kapot gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
FreshMaker schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:19:
Tenzij poort1 defect zou zijn, moet dat niets uitmaken.
Niet geschoten is altijd mis, kan natuurlijk altijd kapot gaan
Oke ga ik allemaal doen. Ik zal vanavond weer allerlei pogingen ondernemen.

Het zou moeten werken want op de archer is dhcp en nat uitgezet maar toch klapt het internet onderuit.

Overigens was er iemand dus beweerde dat het ook aan de storing van gisteren ligt maar dat lijkt mij niet het geval.

[ Voor 12% gewijzigd door HSG op 03-04-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
HSG schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:25:
[...]

Oke ga ik allemaal doen. Ik zal vanavond weer allerlei pogingen ondernemen.

Het zou moeten werken want op de archer is dhcp en nat uitgezet maar toch klapt het internet onderuit.

Overigens was er iemand dus beweerde dat het ook aan de storing van gisteren ligt maar dat lijkt mij niet het geval.
Je moet in de Archer DHCP uitzetten, de rest kan je allemaal aanlaten, daarna verbind je een LAN poort van de ExperiaBox met een LAN poort van de TP-Link.Op zich zou het internet dan stabiel moeten blijven.

Is er een reden dat je voor de TP-link heb gekozen en niet voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
xh3adshotx schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:40:
[...]

Je moet in de Archer DHCP uitzetten, de rest kan je allemaal aanlaten, daarna verbind je een LAN poort van de ExperiaBox met een LAN poort van de TP-Link.Op zich zou het internet dan stabiel moeten blijven.

Is er een reden dat je voor de TP-link heb gekozen en niet voor deze?
Levert dat geen issues op? Twee routers die NATten?

De reden waarom ik niet voor dat heb gekozen is om dat helemaal bij mijn tv-ontvanger van KPN in de woonkamer staat en de expediabox in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
HSG schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:47:
[...]

Levert dat geen issues op? Twee routers die NATten?

De reden waarom ik niet voor dat heb gekozen is om dat helemaal bij mijn tv-ontvanger van KPN in de woonkamer staat en de expediabox in de meterkast.
Als je simpelweg de kabel vanuit de ExperiaBox aansluit op de LAN poort van de Archer wordt er geen NAT gebruikt, dat word alleen gebruikt op de WAN poort.

Wat heeft de positie van je TV-ontvanger te maken met de ExperiaBox en je access point? De WiFi versteker van KPN kan je gewoon op de plek van de Archer zetten maar je hoeft dan niets in te stellen omdat KPN dat al heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
xh3adshotx schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:50:
[...]

Als je simpelweg de kabel vanuit de ExperiaBox aansluit op de LAN poort van de Archer wordt er geen NAT gebruikt, dat word alleen gebruikt op de WAN poort.

Wat heeft de positie van je TV-ontvanger te maken met de ExperiaBox en je access point? De WiFi versteker van KPN kan je gewoon op de plek van de Archer zetten maar je hoeft dan niets in te stellen omdat KPN dat al heeft gedaan.
Omdat de tv van KPN ook over het internet gaat + er loopt vanaf daar nog een kabel naar boven naar een tweede tv ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
HSG schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:53:
[...]

Omdat de tv van KPN ook over het internet gaat + er loopt vanaf daar nog een kabel naar boven naar een tweede tv ontvanger.
Die kun je ook gewoon op een van de 3 LAN poorten van de WiFi versteker aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
HSG schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:53:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je op de TP-Link ook een TV decoder hebt aangesloten?

Zit het probleem dan niet in de IGMP snooping van de TP-Link? Als deze niet aanstaat of niet goed staat ingesteld wordt het achterliggende netwerk dus vervuild met TV signalen (multicaststreams) die inderdaad voor allerlei ongewenste zaken kunnen zorgen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
FreshMaker schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:07:
De WAN poort van de Experiabox werkt wel, maar als WAN (duh) en niet als LAN. Barre heeft overigens best wel een goede opmerking wat best het probleem zou kunnen veroorzaken

[ Voor 14% gewijzigd door RobinF op 03-04-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:22:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je op de TP-Link ook een TV decoder hebt aangesloten?

Zit het probleem dan niet in de IGMP snooping van de TP-Link? Als deze niet aanstaat of niet goed staat ingesteld wordt het achterliggende netwerk dus vervuild met TV signalen (multicaststreams) die inderdaad voor allerlei ongewenste zaken kunnen zorgen.
En hoe stel je die in? Aanzetten en aangeven aan welke poort de ITV hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
HSG schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:15:
[...]

En hoe stel je die in? Aanzetten en aangeven aan welke poort de ITV hangt?
@HSG In het instellingsmenu van de TP-Link zoeken naar de optie IGMP snooping en zorgen dat die aanstaat. Ik heb alleen nog nooit met die router gewerkt dus heb even geen idee waar dat staat ....

IGMP snooping zorgt ervoor dat de switch of router zelf kijkt welk apparaat er aangesloten is op zijn poorten, en alleen naar het apparaat dat daarom vraagt ook werkelijk de multicast streams stuurt die voor TV nodig zijn (in dit geval dus de TV decoder). Heb je IGMP snooping uitstaan of ondersteunt je switch/router dit niet, dan krijgen alle apparaten in het netwerk (achter de TP-Link) ook die multicast signalen en daar kunnen de meeste niet mee overweg. Vooral een Wifi netwerk zakt als een pudding in elkaar. Maar ook andere apparaten kunnen vreemd reageren.

Klopt die typenaam van de TP-link wel? Ik kan niks vinden over een C70. Alleen de C7 komt voor op de site van TP-Link.

-edit-: voor de C7 kan ik vinden dat deze IGMP proxy ondersteunt (niks mee doen) en IGMP snooping (aanzetten)

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 03-04-2017 16:01 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:55:
[...]

@HSG In het instellingsmenu van de TP-Link zoeken naar de optie IGMP snooping en zorgen dat die aanstaat. Ik heb alleen nog nooit met die router gewerkt dus heb even geen idee waar dat staat ....

IGMP snooping zorgt ervoor dat de switch of router zelf kijkt welk apparaat er aangesloten is op zijn poorten, en alleen naar het apparaat dat daarom vraagt ook werkelijk de multicast streams stuurt die voor TV nodig zijn (in dit geval dus de TV decoder). Heb je IGMP snooping uitstaan of ondersteunt je switch/router dit niet, dan krijgen alle apparaten in het netwerk (achter de TP-Link) ook die multicast signalen en daar kunnen de meeste niet mee overweg. Vooral een Wifi netwerk zakt als een pudding in elkaar. Maar ook andere apparaten kunnen vreemd reageren.

Klopt die typenaam van de TP-link wel? Ik kan niks vinden over een C70. Alleen de C7 komt voor op de site van TP-Link.

-edit-: voor de C7 kan ik vinden dat deze IGMP proxy ondersteunt (niks mee doen) en IGMP snooping (aanzetten)
Klinkt erg goed. Ik ga thuis meteen kijken. Dank!

Ik had ook al even in de handleiding gekeken. Misschien dat ik IGMP aanzet hem op bridge moet zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door HSG op 03-04-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb gisteravond de router volledig ingesteld en getest bij mijn thuis-pc. Het ging erg goed en had 0 keer een time-out. Alleen dit was wel vanaf mijn thuis-pc naar de router richting de Experiabox zonder dat de tv-ontvanger (dus niet van de woonkamer maar van de studeerkamer rechtstreeks naar de meterkast).

Ik zit nog wel even met de volgende IGMP-instelling. bij het stukje IPTV.

http://static.tp-link.com...rcher_C7(UN)_V_2.0_UG.pdf op Blz 34

Ze hebben het over drietal instellingen. Wat is de beste mode gezien mijn router achter de Experiabox staat?

IGMP Proxy
- If you want to watch TV through IGMP, please Enable it.

Mode
• Automatic
- There would be no change to the LAN ports, work with IGMP Proxy
technology, allowing watch IPTV via wired and wireless connection.
• Bridge
Assign an individual LAN port for IPTV set-top-box, which can get IP address
from ISP directly, without any quality loss even when PCs connect with router are
downloading torrents at maximum speed, since this LAN port is isolated from other NAT
LAN ports.
• 802.1Q Tag VLAN
- ISP would provide the networking service based on 802.1Q Tag
VLAN technology. You can assign different VLAN Tag ID for different LAN ports, to
connect PC, IPTV set-top-box or IP-phone. Please contact with you ISP to get the VLAN ID information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen kennismensen,

Mijn zoon heeft sinds kort een smart tv en een playstation 4 op zijn slaapkamer. Met het wifi signaal van de experiabox v10 van de kpn kon hij "werken"met de tv en redelijk/tot slecht spelen op de playstation. Op advies van kpn een versterker geplaatst op de slaapkamer. De platstation werkt nu goed, alleen de tv maakt geen verbinding meer met het netwerk. Er verschijnt een melding over de DHCP-server.
En hier moet ik met mijn kennis al afhaken.

Wat kan ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:20
Een nieuw topic starten in plaats van een oud topic kapen ;)

Hoe is die "versterker" aangesloten? Gaat daar een netwerkkabel (vanaf de Experiabox) in of heeft het ding alleen stroom? En wat doet de TV ermee? Gaat het puur om de smart-functie van de TV of gaat het om het TV-kastje van KPN dat je met HDMI aansluit op je TV?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1