Toon posts:

Domme vraag over MB

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet op de hoogte van de verschillende sloten en hun aanduiding maar ik moet een PC-tje bouwen voor een kennis van me. De Proc wordt een PIII 1GHz. Boxed.
Welk slot is dit? Ik wil hier graag een Asus moederbord voor hebben.

Alvast bedankt! *D

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Socket370 toch nog steeds?
FCPGA

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Alleen geschikt om in een vierkante kast te bouwen >:)

Ff zonder gekken: boxed is in een mooi doosje met fan van intel. Is een fcpga package. Tevens zit er een leuk Intel stikkertje in de doos die je op de kast kunt plakken. (Zo'n intel inside dingetje). :X

Verwijderd

Topicstarter
Socket 370 dus? Zekers weten?? >:)

Bedankt!! :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:38 schreef frame31 het volgende:
Socket 370 dus? Zekers weten?? >:)

Bedankt!! :)
Er zijn wel processoren voor een slot1, maar die zijn eigenlijk alweer 'oud', ze draaien op een fsb van 100 MHz en dan kan je idd beter een socket 370 exemplaar nemen..

Moederbord? Abit en Msi zijn wel goede merken. Neem GEEN pcchips mobo's, want de chipsets hiervan zijn slecht.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Slot 1 is oude. Dat zijn de Katmai processoren van Intel. De nieuwe Coppermine processor is die andere socket. Ja, zo'n boxed ding is wel leuk. Met zo'n stickertje en zo. Maar eh, neem een AMD, veel goedkoper, en sneller (behalve met video bewerking. Op www.hardwareinfo.net staat wel een test met de 1,4 Ghz (Athlon) en de Intel (1,7 Ghz) daar staat dat de Atlon sneller is!

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:27 schreef frame31 het volgende:
Ik ben niet op de hoogte van de verschillende sloten en hun aanduiding maar ik moet een PC-tje bouwen voor een kennis van me. De Proc wordt een PIII 1GHz. Boxed.
Welk slot is dit? Ik wil hier graag een Asus moederbord voor hebben.

Alvast bedankt! *D
DOMME vragen bestaan NIET

Domme antwoorden helaas wel :+

Verwijderd

Als je geen ISA-sloten nodig hebt, kun je prima een ASUS-board nemen! Bijvoorbeeld de CUV4X ofzoiets...

Is een uitstekend board (wat ik helaas zelf niet heb :'( )

• Copycat
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik zou voor een Cusl2-C :9 gaan.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:38 schreef Copycat het volgende:
Ik zou voor een Cusl2-C :9 gaan.
Sorry... naar mijn ervaring is die VIA-chipset gewoon veel beter dan die Intel-shit...
Maar als je niet op zoek bent naar t beste van t beste... Misschien is die SL2 wel goedkoper!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op woensdag 04 juli 2001 17:52 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Sorry... naar mijn ervaring is die VIA-chipset gewoon veel beter dan die Intel-shit...
Maar als je niet op zoek bent naar t beste van t beste... Misschien is die SL2 wel goedkoper!
nou dat Cusl2-C bordje is een prima ding hoor

Verwijderd

Ik beaam het verhaal van mijn bovenbuurman helemaal, prima boarden die CUSL2's :)

Verwijderd

Zelf heb ik de voorloper van de CUV4X, de P3V4X. En daar zit idd een VIA chip op. prima om mee te tweaken (meer dan met een Intel kan). En de driver ondersteuning wordt ook steeds beter. Die VIA 4 in 1 drivers bedoel ik dus.

Ik gebruik trouwens een converter om een P3 800, 133MHz FSB in m'n Slot1 mobo te laten werken.

Niet vergeten: met een boxed CPU krijg je 3 jaar garantie. Anders maar 1 jaar. En de 'laatste' CPU's (Celeron 2 en Pentium 3 Coppermine) zijn allemaal Socket 370.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 04 juli 2001 19:56 schreef Phalanx het volgende:
En daar zit idd een VIA chip op. prima om mee te tweaken (meer dan met een Intel kan).
Ik heb hier zelf ook een via chisetje,Via apollo pro133, ik neem aan dat die ook op dat bordje van jou zit.En daar valt toch echt niet meer te tweaken als op 815(EP?) chipset die de Cuscl2-C gebruikt,eerder nog minder :( .

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op woensdag 04 juli 2001 17:32 schreef RCy2k het volgende:

[..]

DOMME vragen bestaan NIET

Domme antwoorden helaas wel :+
Dus domme vragen bestaan niet zeg je.
Wel, en wat als ik vraag van:

1. is een hardeschijf hardware of software.
2. wat voor soort forum is Got.
3. een moederbord is te duur, kan ik mijn Ma ook gebruiken.
4. is dit een Nederlands of Engels forum, en welke schrijf taal wordt er gebruikt.
5. ik stop maar met domme vragen, strax vraag ik nog wanneer er een review over een stijkbout komt >:)

Mmmm, wanneer komt er een rev............

And The Only One

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb hier nog een SLOT1 (ja, laatste generatie daarvan volgensmij..) P3-733. M'n moederbord is een paar weken geleden kapot gegaan, dus heb nu een ASUS P3V4X besteld. Das volgensmij zo ongeveer 't beste (via) SLOT1-bord.
De borden met de i815 chipset (o.a. de CUSL-2) schijnen ook erg goed te zijn, maar er is er maar één met SLOT1 voor zover ik weet (van Abit) en die is bijna niet leverbaar. Jammer dat er niet zoiets bestaat als een socket -> slot converter, want alle nieuwe moederborden hebben een socket en daar past mijn slotprocessor natuurlijk niet op..

offtopic:
m'n 100e post! (volgensmij had ik die al eerder voor de crash maja ;))

#

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neem een i815 bordje als je die kan betalen anders een BX

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:52 schreef RCy2k het volgende:

[..]

?? Volgens mij heb jij een klap van de molen gehad toen je jong was ofzo....enige waarop via kan concurreren met intel is op prijs.

BTW, heb net een CUSL-C mobo gekocht...echt top!

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb hier zelf ook een via chisetje,Via apollo pro133, ik neem aan dat die ook op dat bordje van jou zit.En daar valt toch echt niet meer te tweaken als op 815(EP?) chipset die de Cuscl2-C gebruikt,eerder nog minder :( .
Let er wel op dat je een Apollo Pro133 en een Pro133A hebt! Die laatste zit op m'n P3V4X.

Misschien dat je nu wat meer kunt tweaken met Intel borden, maar mijn ervaring is dat Intel het tweaken zoveel mogelijk wil vermijden. En VIA had zodoende meer tweak opties dan Intel.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 15:27

Zak

Op woensdag 04 juli 2001 20:21 schreef Ares408 het volgende:
neem een i815 bordje als je die kan betalen anders een BX
Dit is zo'n dom antwoord dus

Verwijderd

Koop maar een mooi een Cusl2-C. Zit je ook niet te klooien met die 4in1 drivers die via perse nodig heeft.
Ik heb er zelf ook een, en geloof me cusl2-c roels gewoon. Daar kan geen enkel via bord tegenop!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 04 juli 2001 20:37 schreef Phalanx het volgende:

[..]

Let er wel op dat je een Apollo Pro133 en een Pro133A hebt! Die laatste zit op m'n P3V4X.

Misschien dat je nu wat meer kunt tweaken met Intel borden, maar mijn ervaring is dat Intel het tweaken zoveel mogelijk wil vermijden. En VIA had zodoende meer tweak opties dan Intel.
Ikweet zo niet wat er op mijn bordje zit(sie sig)maar als dit ook een via apolla Pro133A is dan valt er meer aan de 815 chipset te tweaken

<off topic>
Wat is eigenlijk het verschil tussen via apollo pro133 en 133A.
</off topic>

Verwijderd

gewoon cusl2c met een boxed proccie. hoef je ook gelijk geen cooler te kopen ben je gelijk klaar. die cusl2c is echt een prima bord

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

hahahaha, mag ik ff lachen, ga jij maar eens zoeken op GoT op het woord VIA, dan mag jij terugkomen en mij vertellen wat jij zo goed vindt aan VIA....

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit hoort in Processors, mobo's en geheugen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Move > PM&G

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Neem een Asus CUSL2, ik heb er ook een, nooit problemen mee gehad. Hiervoor had ik een Abit VX6 ofzo en daar zat een VIA chipset op en ik heb er alleen maar problemen mee gehad, en altijd dat gezeik met die 4 in 1 drivers. Bij die intel dingen is het gewoon erin schroeven en gaan!

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry... Had t niet over de Apollo, maar over deze:
CUV4X is based on VIA® 694X/694Z (ripped from the ASUS website!)

Zit blijkbaar een mega-verschil tussen, want de één na de ander voelt zich op zijn p*k getrapt!

Op die CUVX zit in ieder geval nog een ISA-slot, kan best handig zijn als je nog zo'n kaartje gebruikt. Op de site van ASUS kan ik geen CUSL2 vinden met ISA!
(vluchtig overheen gelezen)

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 05 juli 2001 16:28 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Sorry... Had t niet over de Apollo, maar over deze:
CUV4X is based on VIA® 694X/694Z (ripped from the ASUS website!)

Zit blijkbaar een mega-verschil tussen, want de één na de ander voelt zich op zijn p*k getrapt!

Op die CUVX zit in ieder geval nog een ISA-slot, kan best handig zijn als je nog zo'n kaartje gebruikt. Op de site van ASUS kan ik geen CUSL2 vinden met ISA!
(vluchtig overheen gelezen)
Die chipset zit dus ook op m'n MSI 694D-pro2R en is idd een apollo chipset alleen weet ik niet of dit een "133A" is of een "133".Is op zich best wel een goede chipset alleen de geheugen performace :( daarintegen vreet de 815 niet meer dan 512MB :( En wat dat tweaken betreft zou ik eens op overclockkers.com kijken bovenaan staan allemaal Cusl2tjes :) dat bewijst toch wel dat het het tweakbordje bij uitstek is.

Copycat is :) dat ie ook een Cusl2-c heeft!!

Pagina: 1