Macbook Pro Early 2011 lagt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 16:41
2 jaar terug heb ik een SSD (kingston) in mijn macbook pro early 2011 gebouwd en deze was sindsdien erg vlot, echter is deze gisteren van het ene op het andere moment ontzettend traag geworden. Wanneer de laptop langere tijd uit is geweest, dan doet hij het heel even vlotl maar daarna begint hij weer te laggen.

Nu is de vraag waar dat aan ligt en hetgeen wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- SMC reset
- NV/P-ram reset
- Schone installatie, het formatteren gaat goed, maar tijdens het installeren blijft de laptop hangen.

Wat zou hier aan de hand zijn? Zou dit te maken hebben met een brakke s-ata kabel of waar kan ik het probleem nog verder zoeken?

Beste antwoord (via Flip op 07-04-2017 22:32)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Flip schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:41:
Het is een macbook pro 13" non retina met dvd drive, Modelnummer A1278.
Inmiddels heb ik de macbook ook open geschroefd:
- Er zit geen stof in, en de ventilator draait gewoon;
- Geheugenslots zijn beiden bezet, als ik er 1 in zet (afzonderlijk van elkaar) blijft het probleem hetzelfde;
- SSD is inmiddels geformatteerd en dus leeg, probleem blijft hetzelfde.

Hoe groot is de kans dat een SSD kapot gaat door ineens heel traag te worden? Wanneer een SSD vol zit en dan traag wordt kan ik begrijpen, maar hij is op dit moment leeg.
De HDD flex kabel die in deze MacBooks zit gaat vaker kapot lees ik op internet, maar kan het dan dit soort klachten geven?
De flexkabel kan dit veroorzaken ja. Soms wordt de SSD niet eens meer herkend, soms is de boel zo traag dat de laptop een kwartier nodig heeft om op te starten en alles ertussenin qua klachten.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SSD al gecontrolleerd op fouten?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
Was ik vergeten te vermelden: de ssd geeft volgens schijfhulpprogramma geen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 15:14
Staat de SSD toevallig volledig vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sata kabel misschien, maar welk model en grootte macbook hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik gok dat er iets is uitgevallen in de koeling van de laptop. Waardoor hij na korte tijd aan staan al te warm wordt en voor de veiligheid op een extreem lage kloksnelheid gaat werken.

Denk aan een kapotte fan. Vol met stof, of een koelblokje dat los is geraakt.

Geen expert in Apple spul. Is die macbook een beetje uit elkaar te halen zonder iets te slopen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ik zou even Apple Service Diagnostics draaien door de 'D' in te houden tijdens het opstarten. De Mac test zichzelf dan en laat weten als er wat fout is. Welk model is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
- Geheugenslots zijn beiden bezet, als ik er 1 in zet (afzonderlijk van elkaar) blijft het probleem hetzelfde;

Hoe groot is de kans dat een SSD kapot gaat door ineens heel traag te worden? Wanneer een SSD vol zit en dan traag wordt kan ik begrijpen, maar hij is op dit moment leeg.
De HDD flex kabel die in deze MacBooks zit gaat vaker kapot lees ik op internet, maar kan het dan dit soort klachten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09
Heb je iCloud sync aan staan? Mijn macbook pro 2011 was ook erg traag na een clean install en het uitzetten van iCloud drive hielp enorm. Zie ook hier: https://discussions.apple.../7680628?start=0&tstart=0

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Flip schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:41:

De flexkabel kan dit veroorzaken ja. Soms wordt de SSD niet eens meer herkend, soms is de boel zo traag dat de laptop een kwartier nodig heeft om op te starten en alles ertussenin qua klachten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
2011 is dat niet het model met de GPU die stuk kan gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 07:29
Mektheb schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:14:
2011 is dat niet het model met de GPU die stuk kan gaan ?
"Het is een macbook pro 13" non retina met dvd drive, Modelnummer A1278."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Volkan1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:38:
[...]

"Het is een macbook pro 13" non retina met dvd drive, Modelnummer A1278."
Oftewel nee. Dit model heeft het vervelende issue dat de sata flexkabel de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
Vandaag heb ik de flex kabel vervangen en lijkt het probleem verholpen. Bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MacBook pro early 2011 ik heb er een nieuwe ssd in gezet. Ik heb toen een update gedaan voor de nieuwe osx alleen nu start me computer niet meer op ik kan ook niet meer op me externe hardeschijf. Ik zie wel het Apple teken in beeld met daaronder een balkje die ergens in het begin blijft hangen.wat ik ook doe me computer start gewoon niet meer op weet iemand nog een goeie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 02:04:
Ik heb een MacBook pro early 2011 ik heb er een nieuwe ssd in gezet. Ik heb toen een update gedaan voor de nieuwe osx alleen nu start me computer niet meer op ik kan ook niet meer op me externe hardeschijf. Ik zie wel het Apple teken in beeld met daaronder een balkje die ergens in het begin blijft hangen.wat ik ook doe me computer start gewoon niet meer op weet iemand nog een goeie tip
Ja vervang je sata kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maar ik moet er wel bij zeggen dat me Apple MacBook pro vreemd is gaan doen toen ik de nieuwste update wou doen,want me oude systeem deed het wel,maar ook die krijg ik er niet meer op
Pagina: 1