Panasonic DMR recorder, andere harde schijf erin doet niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tweede Panasonic recorder uit kringloop gehaald. Deze blijkt niet over hdd te beschikken, het is eruit gehaald. Gewoon andere hdd erin werkt niet.

Na wat opzoeken informatie kom ik achter dat ze speciale partitie moeten hebben in het begin, zodat ze herkend worden. En daar is systeem disc voor nodig, welke niet te vinden is. Lees ook dat opsturen nodig is en dat kost veel geld alleen maar voor stukje partitie reprogrammering. Daar heb ik gewoon niks aan.

Ik beschik ook over DMR-EH63 speler. Daar zit wel goedlopende schijf in. Ik heb geprobeerd mee te klonen en dat is gelukt met dezelfde grootte schijf. Maar het wil niet pakken in DMR-XS350. Blijkbaar verschillen beiden toch nog teveel van elkaar. De gekloonde schijf draait wel goed in EH63, dus het ligt niet aan de kloonmethode, het is alleen omdat hier om andere model gaat.

Ik zoek daarom een tweaker die ook over DMR-XSxxx beschikt. Het maakt niks uit wat je hebt, het schijnt dat BS850 en BS750 ook goed zijn, omdat ze dezelfde firmware hebben. XS350 heeft wel dubbele sat tuner ingebouwd. XS385 / BS885 / BS785 zou ook kunnen.

De harde schijf van mij is 250GB, welke ook de originele grootte is.
De image moet wel gemaakt zijn met dd of ander gratis kloonprogramma dat niet let op partitie en direct sector to sector kopie kan maken. Deze mag je inpakken met 7p.

Er zijn weinig andere opties en deze manier van klonen heeft beste garanties dat het werkt.

Je mag ook andere mogelijkheden of kopie van systeem disc geven. Weet niet of je ook nog systeem remote moet hebben. Wat zijn je ervaringen met HDD wisselen in PMR systeem en heb je iets kunnen oplossen? Zijn er meer opties?

Maar andere gebruiker van XS350 of andere genoemde types in verhaal is welkom.
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Hmm, niemand heeft een recorder staan.

Dat is wel jammer. Via HDD-HDD clone en even doorsturen naar mij lost de schijf probleem op. Nu heb ik last van 'schijf fehler' melding. Ik heb goede partitie nodig om te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Kom je wel in de menu's?
Zoja? Staat daar ook een formatteren optie?
Misschien een firmware update draaien met de verkeerde hdd erin http://av.jpn.support.pan...d/download/xs350/gas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De apparaat start op en toont menu en zelfs gekozen zender.
Daarna zie ik heel even HDD icoon verschijnen.
En paar tellen later springt het naar scherm van HDD foutmelding, waardoor alleen power en eject werken en rest van het apparaat is uitgeschakeld.

De harde schijf is met succes gekloond van andere schijf uit Panasonic apparaat, maar dan iets ouder model. De ouder model doet geen AVCHD opname maar alleen MPEG2. Dat kan reden zijn dat er wat mis is, maar het is wel heel apart dat het unieke partitie moet hebben.

De gekloonde schijf is wel met succes getest in oudere recorder. Dus DD copy is goed gelukt.
Ik heb al ergens van gelezen om firmware op DVD te branden. Maar ik heb misschien niet iets goed gedaan bij branden. Ik heb namelijk firmware gewoon op schijf gedaan met CDBurner XP, gewoon in de root. Weet niet of het hernoemd moet worden. De schijf is zelf herschrijfbaar.

Zonder schijf start het ook op maar gaat wel lang in "herstelmode" in poging om HDD te herstellen, terwijl dat natuurlijk niet aanwezig is.

Formatteren optie heb ik ergens over gelezen, maar Panasonic is bekend dat ze speciale partitie of speciale files op HDD zetten. Andere merken hebben wel format optie voor als men andere schijf in doet.
Dus bij mij is er geen format optie, ook niet in foutmelding venster.

Ik zoek dus naar gebruiker van soortgelijk apparaat, mag wel beetje andere model maar moet wel XS zijn ivm unieke partitie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
MrDummy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:33:
Hmm, niemand heeft een recorder staan.
Jawel genoeg hier, ook van de kringloop ;)
Alleen niet zo'n nieuwe die je zoekt.
MrDummy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:29:Ik heb al ergens van gelezen om firmware op DVD te branden. Maar ik heb misschien niet iets goed gedaan bij branden. Ik heb namelijk firmware gewoon op schijf gedaan met CDBurner XP, gewoon in de root. Weet niet of het hernoemd moet worden. De schijf is zelf herschrijfbaar
Overal wordt aangegeven dat de firmware upgrade/installatie alleen werkt vanaf een CD-R medium, dus niet van DVD. Eventueel misschien ook wel via CD-RW maar dat werkt vaak onbetrouwbaar.
Ook moet het in het juiste ISO9660 format gebrand worden.

Het is mij nog steeds niet duidelijk of er nu een speciale firmware disk nodig is of dat het ook werkt met de aangeboden firmware op de Panasonic site.
In een service manual van oudere type recorders staat ook nog de update procedure beschreven bij het installeren van een nieuwe HDD. (Pag 32)
dmr-ex75_ex85 Service manual
- Replace the HDD.
- Switch on.
- 'PLEASE WAIT' then 'HDD ERR' are displayed and the tray opens.
- Insert the update disc.
- 'LOAD' is displayed, then 'LD FVU' and M_FIRM' are displayed alternately during writing, then 'MAIN' and 'UPD OK' are displayed alternately and the tray opens.
- Take out the disc.
- Press power button to turn off.
- Press it again to turn on.
- 'HELLO' and 'SELF CHECK' are displayed.
- Then 'UNFORMAT' is displayed and a format message is displayed on the screen.
- Select 'Yes' and press Enter
Misschien ook nog een keer de HDD helemaal wissen?
Na HDD ERR moet de tray namelijk vanzelf opengaan voor firmware update.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 22-04-2017 00:35 ]