Monitor maakt piepend geluid.

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-01 14:35
Sinds enkele weken maakt mijn monitor een piepend geluid. Dit doet hij als ik bijvoorbeeld van een klein scherm verwissel naar full screen in YouTube. Of als ik aan het gamen ben maakt het een piepend geluid. De monitor is een 3-4-5 jaar oude Medion monitor van de Aldi. Als ik een paar uur aan het gamen ben etc. dan krijg ik hoofdpijn en pijn aan mijn oren.

Bij dit piepend geluid moet je voorstellen dat het een hoog piepgeluid is maar dan wel zacht en heel vervelend. Het kan ook aan mijn leeftijd liggen aangezien mijn oren nog niet voltooid zijn. Ik ben namelijk 16 jaar. Ik kwam een keer bij iemand aan de deur en die had een kastje dat ook een hoog piepgeluid maakte. Dit was om de mollen weg te jagen. Mijn moeder kon dit geluid niet horen en ik stond gewoon met mijn handen voor mijn oren om het geluid tegen te gaan.

Betekent dit dan dat de monitor langzamerhand "dood" is aan het gaan? Valt dit te verhelpen? Is het dan handig om een nieuwe monitor te kopen, of maken deze ook een piepend geluid als de beelden verwisselen?

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:10
Is het een lcd monitor ? speel dan eens met de brightness instellingen, dat helpt soms.
De refresh rate aanpassen kan ook helpen.

Google ook eens op " coil whine from monitor" voor meer mogelijke oplossingen/oorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door justmike op 02-04-2017 17:50 ]

• Jeanke117
justmike schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:47:
Is het een lcd monitor ? speel dan eens met de brightness instellingen, dat helpt soms.

Google ook eens op " coil whine from monitor" voor meer mogelijke oplossingen/oorzaken.
Bedankt voor de reactie. Ik zal het morgen allemaal uitzoeken.

• Jeanke117
justmike schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:47:

Ik heb de hertz waarde van 60 naar 75 gezet en nu is er geen geluid meer. Bedankt voor de hulp.