Toon posts:

Fat 16 ---> Fat32 gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik Windows ME heb geinstalleerd. Kwam ik er achter dan mijn HD nog steeds op Fat 16 :'( staat. Ik heb met partition magic geprobeerd het om te zetten maar hij weigerd om op niew op te starten. Weet iemand mischien hoe ik dit op kan lossen??

Greetings

Verwijderd

fdisk en opnieuw formateren

Verwijderd

Fdisk en J ingeven bij de 1ste vraag
En dan Formatteren.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
simpel: gewoon win2000 erop zetten. wel stabiel, en word tijden setup gevraagd of je de hdd wilt converteren naar NTFS of Fat 32

Win2000 is gewoon super goed!

Verwijderd

Als eerste:

- als je win98 of hoger gebruikt zit er al standaard een conversie programma bij maar dat heb je al.

Dan moet:

1. De harde schijf die je wil converteren groter zijn als 512 MB (kleiner wil opzich wel, dan moet je het progje in een dos box een bepaalde parameter meegeven.
2. De harde schijf moet geen beschadigde clusters bevatten.

Of heb ik het soms verkeerd? (bevat win me geen fat32 conv prog)?

edit:
wat aan toegevoegd

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 16:45 schreef Rtukkers het volgende:

Of heb ik het soms verkeerd? (bevat win me geen fat32 conv prog)?
Nee helaas heeft Win ME geen fat32 conv.progie

Verwijderd

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Het feit dat PartitionMagic gebruikt wordt is om de data te behouden!!!

En dat hele lekkere converteringsprogrammaatje van Windows verliest juist die geliefde DATA!!! Geldt trouwens ook voor formateren, Fdisk en Win2K erover zetten...

Welke versie van PQMagic wordt er hier gebruikt? Probeer de nieuwste versie eens? Kan best zijn dat de jouwe niet met WinME overweg kan/wil!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of gewoon PMagic boot diskettes gebruiken. Lekker veilig in DOS omgeving.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:40 schreef RCy2k het volgende:
En dat hele lekkere converteringsprogrammaatje van Windows verliest juist die geliefde DATA!!!
Nope, dit is niet waar, dat converteringsproggie is er juist voor dat mensen makkelijk konden overstappen naar fat32 zonder hun data te verliezen. Ik heb het toendertijd ook gebruikt en het werkte perfect. Was wel jammer dat hij geen partities van kleiner dan 512mb wilde doen (swap partitie), dus die heb ik later met Partition Magic nog om moeten zetten (want het kan wel kleiner!).

Helaas kun je later niet meer terug naar fat16 zonder je data te verliezen met dat proggie. Met PM6 kan dit natuurlijk wel weer.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:40

Jag

Wel ff in het goede forum zetten hè?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

dijkmane

biertje ?

partition magic <6 loopt niet op winME, omdat deze geen ondersteuning voor DOS meer heeft. er heeft hierover een artikel met de oplossing gestaan in de PC-Active.

even wachten op een update voor PM of ff mailen voor dat artikel, moet ik ff opzoeken in archief als je het wilt weten.
volgens mij kon je op een of andere manier een DOS modus krijgen in winME voor PM.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Gewoon van Win98 flop booten.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Je hebt niet teovallig weinig ruimte vrij ? Als je te weinig vrije ruimte hebt gaat PQMagic het niet doen... ook als je partitie kleiner is dan een halve gieg, is het gebruik van FAT32 niet nodig.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hoezo dit is toch het goede forum?? Als ik zo een topic had moeten plaatsen zou ik niet weten in wat voor forum ik het zou moeten zetten

Twitter | Linkedin

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Partition Magic 6 werkt wel met Win-ME.Partition Magic 5 niet, maar 6 wel en daar moet het me gaan. >:)

Be Stronger Than Your Excuses

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
He ik heb het zelfde probleem ik kan ook partition magic niet onder windows Me draaien is daar een patch of een update voor?

Greetings

Twitter | Linkedin

Pagina: 1