Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sophos UTM build?

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is een zeer compact, volledige stille build met (minstens) 2 netwerkpoorten. Welke Sophos UMT zal draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk, mag spuuglelijk zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sophos UMT dient soepel te draaien bij een relatief simpele last van waarschijnlijk maximaal ~16 clients. Waarschijnlijk maximaal 6 tegelijkertijd ook werkelijk actief.

Van wat ik ervan terug kan vinden is dit het 'requirements' lijstje:
  • Processor: Intel Atom Dual Core with 1.46GHz (or compatible), recommended: quad-core.
  • Memory: 2GB RAM
  • HDD: 40GB SATA hard disk drive or SSD
  • Installation: CD-ROM drive or USB Port with USB-stick
  • NIC: Two or more PCIe 2.0 Ethernet network interface cards
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst geen MSI vanwege slechte support-service ervaringen. Anders dan dat maakt het me weinig uit. (Geen harde eis)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst volledig stil (passief)

Ga je overklokken?
Nee, als het zonder enige extra kosten een mogelijkheid is.. waarom niet, maar ik zou een build er niet op aanpassen.

Wat verwacht je van ons?

Ik zat zelf te denken aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX nano CI323€ 173,05€ 173,05
1Crucial CT51264BF160BJ€ 25,89€ 25,89
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 50,43€ 50,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,37

De Zotac ZBOX heeft een Intel N3150 wat een 1.6Ghz quad-core is en twee netwerkpoorten (en uiteraard USB). En lijkt mij aan alle eisen te voldoen.
Is er echter iets goedkoper/zuiniger/veel sneller voor hetzelfde geld etc dan zou ik dat graag weten. Ik heb ook totaal geen ervaring met Sophos UTM dus ik heb geen flauw idee of dit al dikke overkill is of niet. De barebone kastjes lijken mij de meest kost effectieve oplossing maar ik zie geen "twee ethernet poorten" filter in de pricewatch dus wat nou precies de goedkoopste is zou ik ook niet weten.

Alvast bedankt :).

[edit]
Ik zie iets soortgelijks als bundel op Amazon staan voor £159. Dat is al een stuk goedkoper (de SSD zal wel bijzonder slecht presteren maar ik denk niet dat het van invloed is).

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 02-04-2017 17:31 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

Q-bone

Dusss...

Waarom virtualiseer je de utm niet? Heb je geen 2de PC nodig. Utm leunt heel erg op single core MHz. Dus liever meer MHz

bla?

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Wat ik ervan gelezen heb was het enkel Snort die graag hoge kloksnelheden heeft en de rest vooral baat heeft bij meer cores?
Binnengangspunt van het internet bied geen plaats aan desktops en kabels trekken is geen optie. Daarnaast zijn het energieslurpers van jewelste. Vandaar dat ik zoek naar iets compact en energiezuinig.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Xthemes.us schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:27:
Daarnaast zijn het energieslurpers van jewelste. Vandaar dat ik zoek naar iets compact en energiezuinig.
Vanwaar de obsessie voor "energiezuinig"?
Zou je die wens/eis anders concreet kunnen maken?

Zelfs bij een 24/7 load, is het verschil in enkele watts maar enkele euro's per jaar.
Wellicht valt de kosten/baten berekening zelfs negatief uit als je een (flinke) meerprijs betaalt voor een opstelling dat net iets zuiniger is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een HP Microserver? pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T

Deze heeft 2x 1GBit LAN verbindingen. Hoeft enkel nog een harde schijf of SSD in en dan ben je klaar. Ze zijn ook redelijk compact en stil. De gelinkte versie heeft een Intel Celeron GT1610T en 4GB RAM.

Er is ook een Xeon versie, maar die is moeilijk verkrijgbaar: pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 (F9A40A)

Ook je energiezuinig wens wordt lastig met een Xeon.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2GB is echt net aan met Sophos UTM, zodra je wat meer opties gaan aanzetten, zoals webfiltering etc loop je gauw op veel swapping.

Sophos laat zich wel heel fijn virtualiseren.

• Feths
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 13:07
Voor welke optie ben je uiteindelijk gegaan ? ben zeer benieuwd omdat ik zelf ook aan zo een build wil beginnen :)
Pagina: 1