Definieer een prutproduct... In een ideale situatie geeft een review de mening van een persoon aan op basis van het budget, het verwachtings- en gebruikerspatroon van de schrijver.
Zo is mijn stofzuiger eens kapot gegaan toen ik een periode even krap bij kas zat. Mijn vorige was een hele dure, maar die categorie kon ik mij toen niet veroorloven. Dan kan ik een review schrijven over dat de wieltjes te klein zijn zodat hij niet over zijn eigen draad heen komt, dat de buizen losschieten vanwege het ontbreken van vergrendelingen enzovoorts. Ik kon dat ding helemaal de grond in schrijven, oh wat haatte ik dat ding.
Vrienden van mij hadden hetzelfde model en waren er prima tevreden over. Dat die buizen losschoten? Dat deed de vorige ook. Dat hij niet over zijn eigen snoer heen kon? Gewoon opletten met zuigen! Maar hij was zo krachtig... Tsja, dat moest ik beamen.
Dus hoe je een goed product (zoals een headset) kiest?
1) Bepaal je eigen budget, maar hou wel rekening met de prijscategorie van modellen die je eerder hebt gehad.
2) Zoek binnen dat budget een klein aantal modellen die je qua uiterlijk en/of specificaties het meest aanspreken
3) Ga kijken waar je die modellen kunt uitproberen en test ze uit. Als je er toch bent kun je eventueel andere modellen binnen je budget proberen, maar test niet de modellen die boven je budget zitten.
4) Kies uiteindelijk diegene waar je het meeste gevoel bij hebt.
Vooral voor geluid geldt dat het heel persoonlijk is. Wat jij mooi vind klinken, vind een ander juist niet om aan te horen.