Hoe kies je een goede headset?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb in een korte tijd veel flut-headsets gehad die binnen een aantal maanden kapot gingen of niet goed werkten.

Sta op het punt om weer een headset te kopen maar ik heb echt geen flauw idee waarop ik zou moeten selecteren en wat goede producten zijn qua prijs/kwaliteit verhoudingen..

Hoe kies je een goede headset in de prijs categorie tot 50,- ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Reviews lezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
In deze prijscategorie ben je idd beperkt tot reviews. Idealiter kun je zelf even luisteren vóór aanschaf, maar dat gaat hier niet echt op.

Aan de andere kant, hoeveel kwaliteit kun/mag je verwachten voor €50,-? Het is de low budget categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:15:
In deze prijscategorie ben je idd beperkt tot reviews. Idealiter kun je zelf even luisteren vóór aanschaf, maar dat gaat hier niet echt op.

Aan de andere kant, hoeveel kwaliteit kun/mag je verwachten voor €50,-? Het is de low budget categorie.
https://www.headsetshop.n.../corsair-raptor-hs40.html

Inderdaad, het is echt moeilijk een goede uit te kiezen. Vooral als je geen verstand hebt van headsets.

Aan de andere kant lijken sommige headsets wel super overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Kijk in elk geval naar groep-reviews zoals op tweakers, hardware.info en andere sites. Niet productreviews op de verkopende site zelf, ik krijg altijd het gevoel dat die nep zijn. Iets dergelijks zie je zeer goed bij coolblue dacht ik. Producten hebben of 4/5 sterren, of ze zijn niet gereviewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:28:
Kijk in elk geval naar groep-reviews zoals op tweakers, hardware.info en andere sites. Niet productreviews op de verkopende site zelf, ik krijg altijd het gevoel dat die nep zijn. Iets dergelijks zie je zeer goed bij coolblue dacht ik. Producten hebben of 4/5 sterren, of ze zijn niet gereviewd.
woops, die link ging per ongeluk XD.

Maar anyway, wil die kopen, anders ben ik snel weer een aantal dagen kwijt voor ik een keuze maak.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Zelf luisteren? Audio is subjectief persoonlijk ontwijk ik elke koptelefoon die gerelateerd is aan gaming veel te veel bas extreem modderig nep surround totaal niet geschikt voor muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LA-384 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:28:
Dat is onzin hoor. Alleen is het ook in het voordeel van de verkopende partij om geen prutproducten te verkopen, dus als een product alleen maar slechte cijfers krijgt, dan wordt 'ie vroeg of laat niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Als alleen de positieve reviews geplaatst worden, maakt het dat niet méér objectief dan het plaatsen van nepreviews. Prutproducten worden ook gewoon verkocht, winst is winst.
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:23:
Inderdaad, het is echt moeilijk een goede uit te kiezen. Vooral als je geen verstand hebt van headsets.

Aan de andere kant lijken sommige headsets wel super overpriced.
De audio wereld is een lastige wereld. Klank en kwaliteit laten zich moeilijk/niet vastleggen in specificaties (welke te manipuleren zijn). Enige zinvolle wat er gezegd kan worden bij een vast budget, "hoe meer features het product bevat, hoe meer er aan geluidskwaliteit verloren gaat". Zoals aangegeven heb je niets aan kunstmatig 7.1 geluid als je de headset enkel voor muziek gebruikt.

Er zit weldegelijk kwaliteitsverschil gerelateerd aan de prijs. Hoewel ik ook mijn twijfels heb bij de meerwaarde van headsets boven de €500,-.

[ Voor 70% gewijzigd door LA-384 op 02-04-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:50:
Als alleen de positieve reviews geplaatst worden, maakt het dat niet méér objectief dan het plaatsen van nepreviews. Prutproducten worden ook gewoon verkocht, winst is winst.
Definieer een prutproduct... In een ideale situatie geeft een review de mening van een persoon aan op basis van het budget, het verwachtings- en gebruikerspatroon van de schrijver.

Zo is mijn stofzuiger eens kapot gegaan toen ik een periode even krap bij kas zat. Mijn vorige was een hele dure, maar die categorie kon ik mij toen niet veroorloven. Dan kan ik een review schrijven over dat de wieltjes te klein zijn zodat hij niet over zijn eigen draad heen komt, dat de buizen losschieten vanwege het ontbreken van vergrendelingen enzovoorts. Ik kon dat ding helemaal de grond in schrijven, oh wat haatte ik dat ding.

Vrienden van mij hadden hetzelfde model en waren er prima tevreden over. Dat die buizen losschoten? Dat deed de vorige ook. Dat hij niet over zijn eigen snoer heen kon? Gewoon opletten met zuigen! Maar hij was zo krachtig... Tsja, dat moest ik beamen.

Dus hoe je een goed product (zoals een headset) kiest?
1) Bepaal je eigen budget, maar hou wel rekening met de prijscategorie van modellen die je eerder hebt gehad.
2) Zoek binnen dat budget een klein aantal modellen die je qua uiterlijk en/of specificaties het meest aanspreken
3) Ga kijken waar je die modellen kunt uitproberen en test ze uit. Als je er toch bent kun je eventueel andere modellen binnen je budget proberen, maar test niet de modellen die boven je budget zitten.
4) Kies uiteindelijk diegene waar je het meeste gevoel bij hebt.

Vooral voor geluid geldt dat het heel persoonlijk is. Wat jij mooi vind klinken, vind een ander juist niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LA-384 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:50:
Er worden niet alleen positieve reviews geplaatst, er staan ook zat negatieve reviews tussen.

En winst op de korte termijn weegt niet op tegen retouren en ontevreden klanten die niet meer terugkomen. Dus winst is niet altijd winst.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 02-04-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

Koop geen headset. Koop een mooie koptelefoon van een gerenommeerd merk, en indien mogelijk een v-moda boompro microfoon. Indien die niet compatibel is, een antlion modmic.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
GreNade schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:43:
Koop geen headset. Koop een mooie koptelefoon van een gerenommeerd merk, en indien mogelijk een v-moda boompro microfoon. Indien die niet compatibel is, een antlion modmic.
Ben niet de OP, maar wat zijn de betere merken voor koptelefoons? Ik ben nu al door de tweede headset heen in twee jaar en begin het beu te worden dat ze zo snel stuk gaan.
Pagina: 1