Omdat ik besloten heb van mijn oude pc een minecraft server te maken wanneer hij vervangen wordt door mijn ryzen/vega build, ben ik gaan uitzoeken wat een reserve budget pc allemaal moet hebben om aan mijn prestatie eisen te voldoen. Ik ben toen de wd gold 1tb tegengekomen, maar van die serie heb ik nog nooit gehoord. Nu vraag ik me af of een wd gold (4tb) hdd misschien beter is dan een toshiba x300 (5tb) voor mijn vega build qua snelheid. Natuurlijk koop ik wel een ssd (960gb), maar meer ssd's kopen vind ik zonde van mijn geld, en omdat ik part-time youtuber ben en zelden games deinstalleer raakt die aardig snel vol, dus heb ik een snelle hdd nodig met minstens 4tb opslag.
Is de wd gold de snelste 1tb hdd onder 100 euro, en kan ik beter een x300 5tb of wd gold 4tb kopen voor mijn vega build (beide binnen budget, maar eventuele alternatieven niet duurder)?
Edit: vergeet telkens aankoopadvies te gebruiken, dus dit is de tweede, juiste, thread.
Is de wd gold de snelste 1tb hdd onder 100 euro, en kan ik beter een x300 5tb of wd gold 4tb kopen voor mijn vega build (beide binnen budget, maar eventuele alternatieven niet duurder)?
Edit: vergeet telkens aankoopadvies te gebruiken, dus dit is de tweede, juiste, thread.