Hoi Tweakers,
Ik ben al maanden bezig met het samenstellen een nieuwe (game?) desktopconfiguratie. Ik ben een leek maar wel met béétje technische inslag. Dus ik heb me dus zoveel mogelijk ingelezen, maar hoe meer ik leer, hoe meer ik wil weten en aangezien mijn tijd beperkt is en mijn honger naar info onbeperkt, zie ik inmiddels door de bekende bomen....tja....inderdaad
Gelukkig (?) heb ik een budget waar ik me aan moet houden, dus ik heb een beginpunt.
En last but not least, ik weet toch best wel wát ik wil. Dus als iemand wat tijd over heeft
'Help'!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streaming van films via /you tube/ andere sites/ NPO en mss in de toekomst Netflix?
Moet echt vloeiend gaan.
Ook heb ik vorig jaar voor het eerst kennis gemaakt met gamen. Via pc nu welteverstaan.. (eeuwen geleden was het playstation, goeie oude tijd
). D.w.z. Cities Skylines is ontdekt en dat zou ik graag beetje fatsoenlijk willen kunnen spelen...en in de toekomst indien mogelijk Forza/ Project Cars o.i.d.
. Maar dat is het wel.
Heb nu tijdelijk een ex-server nadat vorige jaar mijn pc crashte, deze heeft een AMD A4-3420 cpu dus alles is verbetering denk ik zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt rond €700,- max. liefst minder natuurlijk..
Wil hem zelf onder supervisie gaan bouwen, dat vind ik echt het leukste
!!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, muis (nieuw) en beeldscherm (BenQ RL 2455, nieuw), toetsenbord. Dvd-speler/brander en HDD zet ik over uit servertje. (of jullie moeten iets anders adviseren wegens goede reden).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Mobo, RAM, CPU, GPU, W 10, Voeding, SSD Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Intel platform en cpu omdat ik voor AMD geen budget heb en 't gewoon nog niet aandurf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja.
-Stil, stiller stilst....
Echt belangrijk voor mij. Heb al die gedachten in mijn hoofd die zich overal tegenaan bemoeien..is al druk zat zo
...
-Snel.
-Als het kan, zuinig.
-Met mijn wensen géééén idee wat betreft een gpu. Heb ik echt hulp-uitleg bij nodig. Ik kan geen keuze maken, anders had ik dit topic ook niet gestart
en ik verdrink in de informatie waar ik nét niet het fijne van weet
-Graag echt futureproof. Vandaar twijfel tussen genoemde mobo, MSI B250 PC Mate en MSI H110 M ECO. Wil graag een jaartje of 7/8 weer doen met pc. incl kleine upgrade zo hier of daar (CPU of GPU).
Ga je overklokken?
No thanks.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Is dit iets?
-Past dit goed bij elkaar?
-Wat kan beter/goedkoper/anders. Grááág uitleg indien tijd, sta voor alle mogelijkheden open.
-GPU????
-Zijn er stillere/betere alternatieven?
Mijn dank is zéér groot!
PS: Sorry, voor de lange post, korter lukte echt niet
Ik ben al maanden bezig met het samenstellen een nieuwe (game?) desktopconfiguratie. Ik ben een leek maar wel met béétje technische inslag. Dus ik heb me dus zoveel mogelijk ingelezen, maar hoe meer ik leer, hoe meer ik wil weten en aangezien mijn tijd beperkt is en mijn honger naar info onbeperkt, zie ik inmiddels door de bekende bomen....tja....inderdaad
Gelukkig (?) heb ik een budget waar ik me aan moet houden, dus ik heb een beginpunt.
En last but not least, ik weet toch best wel wát ik wil. Dus als iemand wat tijd over heeft
'Help'!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streaming van films via /you tube/ andere sites/ NPO en mss in de toekomst Netflix?
Moet echt vloeiend gaan.
Ook heb ik vorig jaar voor het eerst kennis gemaakt met gamen. Via pc nu welteverstaan.. (eeuwen geleden was het playstation, goeie oude tijd
Heb nu tijdelijk een ex-server nadat vorige jaar mijn pc crashte, deze heeft een AMD A4-3420 cpu dus alles is verbetering denk ik zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt rond €700,- max. liefst minder natuurlijk..
Wil hem zelf onder supervisie gaan bouwen, dat vind ik echt het leukste
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, muis (nieuw) en beeldscherm (BenQ RL 2455, nieuw), toetsenbord. Dvd-speler/brander en HDD zet ik over uit servertje. (of jullie moeten iets anders adviseren wegens goede reden).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Mobo, RAM, CPU, GPU, W 10, Voeding, SSD Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Intel platform en cpu omdat ik voor AMD geen budget heb en 't gewoon nog niet aandurf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja.
-Stil, stiller stilst....
-Snel.
-Als het kan, zuinig.
-Met mijn wensen géééén idee wat betreft een gpu. Heb ik echt hulp-uitleg bij nodig. Ik kan geen keuze maken, anders had ik dit topic ook niet gestart
-Graag echt futureproof. Vandaar twijfel tussen genoemde mobo, MSI B250 PC Mate en MSI H110 M ECO. Wil graag een jaartje of 7/8 weer doen met pc. incl kleine upgrade zo hier of daar (CPU of GPU).
Ga je overklokken?
No thanks.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Is dit iets?
-Past dit goed bij elkaar?
-Wat kan beter/goedkoper/anders. Grááág uitleg indien tijd, sta voor alle mogelijkheden open.
-GPU????
-Zijn er stillere/betere alternatieven?
Mijn dank is zéér groot!
PS: Sorry, voor de lange post, korter lukte echt niet
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Corsair Carbide 100R Standaard | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 89,99 | € 89,99 |