Hoi Tweakers,
Ik ben al maanden bezig met het samenstellen een nieuwe (game?) desktopconfiguratie. Ik ben een leek maar wel met béétje technische inslag. Dus ik heb me dus zoveel mogelijk ingelezen, maar hoe meer ik leer, hoe meer ik wil weten en aangezien mijn tijd beperkt is en mijn honger naar info onbeperkt, zie ik inmiddels door de bekende bomen....tja....inderdaad
Gelukkig (?) heb ik een budget waar ik me aan moet houden, dus ik heb een beginpunt.
En last but not least, ik weet toch best wel wát ik wil. Dus als iemand wat tijd over heeft
'Help'!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streaming van films via /you tube/ andere sites/ NPO en mss in de toekomst Netflix?
Moet echt vloeiend gaan.
Ook heb ik vorig jaar voor het eerst kennis gemaakt met gamen. Via pc nu welteverstaan.. (eeuwen geleden was het playstation, goeie oude tijd
). D.w.z. Cities Skylines is ontdekt en dat zou ik graag beetje fatsoenlijk willen kunnen spelen...en in de toekomst indien mogelijk Forza/ Project Cars o.i.d.
. Maar dat is het wel.
Heb nu tijdelijk een ex-server nadat vorige jaar mijn pc crashte, deze heeft een AMD A4-3420 cpu dus alles is verbetering denk ik zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt rond €700,- max. liefst minder natuurlijk..
Wil hem zelf onder supervisie gaan bouwen, dat vind ik echt het leukste
!!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, muis (nieuw) en beeldscherm (BenQ RL 2455, nieuw), toetsenbord. Dvd-speler/brander en HDD zet ik over uit servertje. (of jullie moeten iets anders adviseren wegens goede reden).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Mobo, RAM, CPU, GPU, W 10, Voeding, SSD Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Intel platform en cpu omdat ik voor AMD geen budget heb en 't gewoon nog niet aandurf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja.
-Stil, stiller stilst....