Hoeveel zou ik voor mijn GTX970 kunnen vragen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.196 views

Vraag

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben van plan mijn GPU te upgraden en mijn oude GTX970 te verkopen, alleen heb ik geen idee wat een redelijke prijs is om te vragen voor deze GPU?

Link: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Beste antwoord (via exaltion op 02-04-2017 13:06)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:27
Er staan enorm veel 970's in vraag & aanbod, dus je hebt veel vergelijkingsmateriaal.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:27
Er staan enorm veel 970's in vraag & aanbod, dus je hebt veel vergelijkingsmateriaal.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2025
Dan zal ik daar even kijken, bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@exaltion Je kunt zoveel vragen als je wil (en dat doet iedereen dan ook), maar als die ongeveer 2 jaar oud is, dan is 125 euro een realistische prijs. Voor 190 euro heb je nu namelijk al een betere videokaart (de RX 470). Daarmee is de nieuwwaarde van een GTX 970 nu iets van 175 euro en 70% daarvan (een realistische waarde voor zo'n product op "leeftijd") is dan 125 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
-The_Mask- schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:50:
@exaltion Je kunt zoveel vragen als je wil (en dat doet iedereen dan ook), maar als die ongeveer 2 jaar oud is, dan is 125 euro een realistische prijs. Voor 190 euro heb je nu namelijk al een betere videokaart (de RX 470). Daarmee is de nieuwwaarde van een GTX 970 nu iets van 175 euro en 70% daarvan (een realistische waarde voor zo'n product op "leeftijd) is dan 125 euro.
Hier moet je dus vooral niet naar luisteren. 125 euro is natuurlijk een veel te lage prijs. Je ziet ze tussen 150 en 175 euro aangeboden worden. Dus dat is een prima prijs om hem te verkopen. 150-175.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 01:54:
[...]

Hier moet je dus vooral niet naar luisteren. 125 euro is natuurlijk een veel te lage prijs. Je ziet ze tussen 150 en 175 euro aangeboden worden. Dus dat is een prima prijs om hem te verkopen. 150-175.
Wanneer meer dan 125 een goede prijs was dan stonden er niet zo veel te koop.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ramon m
Wim-Bart schreef op maandag 3 april 2017 @ 01:58:
[...]

Wanneer meer dan 125 een goede prijs was dan stonden er niet zo veel te koop.
Sorry. Maar zonder praktijk ervaring kan ik je reactie niet serieus nemen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:00:
[...]

Sorry, maar als ik al 44 stuks tel in vraag en aanbod dan noem ik dat overvolle markt met marktplaats er bij, 59 stuks die allemaal op een koper wachten noem ik dat een verzadigde markt. En ik heb meer aantoonbare verkoop ervaring in het kootje van mijn pink dan jij en je familie bij elkaar. Wanneer jij met een hardware omzet van boven de 40+300 miljoen aan computer hardware en onderdelen komt in 7 jaar met een marge van boven de 12,8% dan mag je meepraten met de jongens.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik denk dat 175€ een redelijke prijs is voor het product, maar zoals hierboven al aangegeven neem je dan niet mee dat je voor praktisch dezelfde prijs een nieuw product kan aanschaffen wat hetzelfde presteert en dat je moet opboksen tegen 55 verkoop concurrenten. Je moet dus rond die ~175€ gaan zitten en dan minimaal 20€ kunnen zakken als mensen onder je prijs bieden, want ze hebben immers keuze. Daarnaast moet je zorgen dat ze überhaupt jouw product willen kopen, je moet iets unieks kunnen bieden, bijvoorbeeld een duidelijke beschrijving, uitleg, foto's, garantie, de doos, handleidingen, boekjes, standaard bekabeling. Al het denkbare wat wellicht voor de koper interessant is moet jij ook kunnen aanbieden zodat de koper voor jou kiest.

Je kunt dus proberen voor 175€ aan te bieden zonder moeite te doen, dan kun je zeker een maand wachten op een koper. Je kan ook een degelijk V&A maken en nog steeds een maand moeten wachten omdat er zoveel aanbod is. Slimmer is dan om met je prijs te zakken en je verlies te nemen dat je een kaart met een waarde van 175€ verkoopt voor iets van 125€. Dan ben je er a. van af en b. binnen een redelijke termijn van af.
Wim-Bart schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:09:
Sorry, maar als ik al 44 stuks tel in vraag en aanbod dan noem ik dat overvolle markt met marktplaats er bij, 59 stuks die allemaal op een koper wachten noem ik dat een verzadigde markt. En ik heb meer aantoonbare verkoop ervaring in het kootje van mijn pink dan jij en je familie bij elkaar. Wanneer jij met een hardware omzet van boven de 40+300 miljoen aan computer hardware en onderdelen komt in 7 jaar met een marge van boven de 12,8% dan mag je meepraten met de jongens.
Je weet toch dat alleen je V&A feedback telt als 'praktijk' ervaring. O-) /s

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Ramon m
Wim-Bart schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:09:
[...]

Beetje zielig gedrag om het gelijk persoonlijk te maken. Maar goed dat zegt genoeg over jouw. Keep dreaming.

Verwijderd

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:00:
[...]

Haha, je doet als v&a beoordelingen wat zegt, kijk eens naar je eigen ;)

• Ramon m
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:26:
[...]

Haha, je doet als v&a beoordelingen wat zegt, kijk eens naar je eigen ;)
Als je niet on-topic kan reageren. Reageer dan gewoon niet.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-01 15:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn GTX970 gewoon voor 175,- verkocht. Half jaartje garantie, Asus Strixx OC.
Met doos, accessoires etc.

Maar ja, dat had je zelf ook wel kunnen uitzoeken, er staan er genoeg te koop om je eigen kaart tegenover te zetten :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Ramon m
kuusj98 schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:30:
Ik heb mijn GTX970 gewoon voor 175,- verkocht. Half jaartje garantie, Asus Strixx OC.
Met doos, accessoires etc.

Maar ja, dat had je zelf ook wel kunnen uitzoeken, er staan er genoeg te koop om je eigen kaart tegenover te zetten :+
Precies dit. Hoe lang heeft die online gestaan?

Daarbij staat er nog een andere gereserveerd met een vraagprijs van 170. Binnen een week. Dus dingen als; maand wachten, 125 euro. Allemaal nonsens.

Verwijderd

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:21:
Beetje zielig gedrag om het gelijk persoonlijk te maken. Maar goed dat zegt genoeg over jouw. Keep dreaming.
Volgens mij heb je het zelf persoonlijk gemaakt door Wim-Bart weg te zetten als onervaren.

• Ramon m
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:34:
[...]

Volgens mij heb je het zelf persoonlijk gemaakt door Wim-Bart weg te zetten als onervaren.
Ben je ook. Als je 125 euro gaat vragen voor die kaart. Achja. Pochen over grote projecten waar je een aandeel van net niks in hebt kunnen we allemaal wel. We hebben het hier over de particuliere markt.

Tevens weet ik niet wat familie hier mee te maken heeft. Maar dat is gewoon een teken van zwakte.

Verwijderd

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:36:
Ben je ook. Als je 125 euro gaat vragen voor die kaart. Achja. Pochen over grote projecten waar je een aandeel van net niks in hebt kunnen we allemaal wel. We hebben het hier over de particuliere markt.

Tevens weet ik niet wat familie hier mee te maken heeft. Maar dat is gewoon een teken van zwakte.
Dat zeg ik: je maakt het persoonlijk. Dat deed je net en dat doe je nu weer. Dan kan je dat anderen moeilijk verwijten.

• Ramon m
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:38:
[...]

Dat zeg ik: je maakt het persoonlijk. Dat deed je net en dat doe je nu weer. Dan kan je dat anderen moeilijk verwijten.
Dat doe ik niet. Persoonlijk wordt het als je families gaat betrekken omdat je een disscussie niet kunt winnen. Daarbij is het ergens op gebasseerd zoals ik al zei.

Iemand advies geven wat niet klopt naar mijn mening getuigt van slechte praktijk ervaring. Persoonlijk? Als jij dat denkt.

Verwijderd

Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:42:
Persoonlijk? Als jij dat denkt.
Dat denk ik.

• Ramon m
Ramon m schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:28:
[...]

Als je niet on-topic kan reageren. Reageer dan gewoon niet.

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:30:
Dat inderdaad. Wil je snel verkopen, dan zorg je dat je één van de betere aanbiedingen doet. Wil je een optimale prijs, dan moet je waarschijnlijk wat meer aandacht besteden aan je advertentie en wat meer geduld hebben.
offtopic:
Geef je zulk goed advies, volg je het zelf niet op.

Verwijderd

[...]
De onderbouwing van deze reactie is aan de magere kant, zo niet 'geheel afwezig'. :+

Het antwoord dat -The_Mask- hier net gaf mag je betwisten, maar zijn onderbouwing is wel de meest rationele.
Ik snap niet goed wat aan die heldere logica te ontkennen valt. :?

Ik heb net zelf een defecte Strix GTX970 nog op het uiterste randje van garantie kunnen omruilen en met die pijnlijke kennis ga je niet een 2e hands voor €175 kopen als je voor €15 meer ook een betere kaart nieuw kunt kopen, incl. een nieuwe ronde aan garanties.
Dat kan uiteraard wel, maar dan ben je niet helemaal lekker bezig imho. ;)

Ik kan best met je eens zijn dat €125 weinig geld is voor een GTX970, maar de huidige pricewatch is zowel nieuw als 2e hands een regelrechte bitch die geen enkele genade of sentiment kent. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 03:14 ]

• Ramon m
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 03:11:
[...]

De onderbouwing van deze reactie is aan de magere kant, zo niet 'geheel afwezig'. :+

Het antwoord dat -The_Mask- hier net gaf mag je betwisten, maar zijn onderbouwing is wel de meest rationele.
Ik snap niet goed wat aan die heldere logica te ontkennen valt. :?

Ik heb net zelf een defecte Strix GTX970 nog op het uiterste randje van garantie kunnen omruilen en met die pijnlijke kennis ga je niet een 2e hands voor €175 kopen als je ook voor €15 meer een betere kaart nieuw kunt kopen.
Dat kan uiteraard wel, maar dan ben je niet helemaal lekker bezig imho. ;)

Ik kan best met je eens zijn dat €125 weinig geld is voor een GTX970, maar de huidige pricewatch is zowel nieuw als 2e hands een regelrechte bitch die geen enkele genade of sentiment kent. O-)
Precies IMHO.

Verwijderd

[...]

Het is maar net wat een gek ervoor geeft. Of iemand die geen kennis heeft over hardware. :)
Ik ben het met Mask eens. De RX 470 presteert ongeveer hetzelfde als de GTX 970 met iets meer RAM-geheugen en meer longevity. Een kaart die al een paar jaar oud is heeft tientallen procentpunten verloren aan waarde aangezien de kans op defecten aanzienlijk groter is en het ook maar afhangt van hoe die persoon de kaart heeft gebruikt (risico).
Of dat je het leuk vindt of niet, een kaart die je 1-2 jaar geleden nog kocht voor 350-400 euro is nu nog maar hooguit rond de 125 euro waard. Zelf vind ik 70% nog ruim (ik zou het zelf niet betalen voor zo'n kaart) en het feit dat je geen FreeSync kunt gebruiken met die kaart maakt de kaart m.i. nog aanzienlijk minder waard. Maar goed, zoals ik zei, het is maar net wat een gek ervoor geeft. En ach, meer dan 100 euro is toch best een leuk bedrag als je dat nog krijgt, het helpt weer bij de financiering van de volgende grafische kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 06:02 ]

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Er zijn twee duidelijke kanten, het rationele zoals the mask omschrijft, en precies wat CHBF hierboven zegt; wat een gek ervoor geeft.

175 nu neerleggen is eigenlijk zonde, maar het is en blijft een particuliere markt waarbij niet iedereen rationeel denkt en handelt. Advies als iets unieks bieden en er met je advertentie uitspringen maakt het dat je de kaart voor €175,- kunt verkopen.

Je zal een bepaalde markt niet aanspreken (de rationele mensen) maar ongetwijfeld zijn er die het nog zouden kopen. En hoe beter je sales techniek...

Zo ken ik iemand die een HDD verkocht voor meer dan de nieuwprijs, door de argumentatie dat je in ieder geval zeker bent dat het een goed model is aangezien het product uitvoerig getest (gebruikt) is :')

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Wat is dit nu weer voor e-peen ego-strijd zeg, tussen Ramon m en Wim-Bart. Jullie geven allebei advies aan de TS vanuit je eigen ervaringsveld, prima. Nergens voor nodig om elkaar zo af te zeiken.

Ik geloof best dat Ramon m met ten minste 139 verkopen best een bak praktijkervaring heeft met 2e hands (ver)koop. Tegelijk vind ik de onderbouwing van Wim-Bart's mening erg sterk. Waarom Ramon m dan meteen de 'weinig ervaring, ik neem je niet serieus'-kaart moet trekken snap ik niet. Verder boeit het ook helemaal niks dat Ramon m Wim-Bart niet serieus neemt, want we proberen hier antwoord te geven op de TS en niet onderling een nutteloze ego-strijd te voeren en je gelijk te willen halen. Spreek dan een keer gezellig samen af en ga het hebben over praktijkervaring en miljoenen omzet met 298592% marge.

https://freight.associates

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Daffie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:09:
Wat is dit nu weer voor e-peen ego-strijd zeg, tussen Ramon m en Wim-Bart. Jullie geven allebei advies aan de TS vanuit je eigen ervaringsveld, prima. Nergens voor nodig om elkaar zo af te zeiken.

Ik geloof best dat Ramon m met ten minste 139 verkopen best een bak praktijkervaring heeft met 2e hands (ver)koop. Tegelijk vind ik de onderbouwing van Wim-Bart's mening erg sterk. Waarom Ramon m dan meteen de 'weinig ervaring, ik neem je niet serieus'-kaart moet trekken snap ik niet. Verder boeit het ook helemaal niks dat Ramon m Wim-Bart niet serieus neemt, want we proberen hier antwoord te geven op de TS en niet onderling een nutteloze ego-strijd te voeren en je gelijk te willen halen. Spreek dan een keer gezellig samen af en ga het hebben over praktijkervaring en miljoenen omzet met 298592% marge.
Kijk dit natuurlijk een +1 waard, maar zeg nou zelf wat is nou smakelijker een goed intelligent advies aan de TS of een e-Fittie tussen 2 verkoop smurfen

My life is in 2D, How about yours?

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06-2025
Wat veel posters hier vergeten is de BTW.
Voor veel Tweakers die een eigen KvK nummer hebben krijg je de BTW terug van een nieuwe aankoop. Een videokaart kun je makkelijk 'op de zaak' zetten zonder vraagtekens bij je boekhouder.

Dus naast dat een nieuwe garantie biedt kost hij onder de streep ook nog eens veel minder.

Voor een groot publiek is zo'n 2e hands kaart dus minder waard.
Het hangt dus veel af van je gewenste verkoopsnelheid. Wil je een groter publiek (--> snellere verkoop) dan maak je de prijs lager.

Voor 135 zou ik deze wel overwegen. Voor 160 niet. Dan is een nieuwe prijstechnisch interessanter(incl. BTW voordeel).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 18:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

haarbal schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:05:
Dit ^^
Kijk naar de markt, daar zul je met je prijs op in moeten spelen.
Ga je er boven zitten dan moet daar een goede reden voor zijn om het prijsverschil te verantwoorden.
Ga je er onder zitten dan ben je potentieel sneller van je kaart af ;)

Aan jou de keuze.

Dit is geen technische discussie en prijsbepalingen horen hier dan ook niet thuis. Daarom sluit ik dit topic.
Mocht je daar vragen over hebben, dan kun je mij bereiken over DM/mail.
Succes met de verkoop!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.