Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk sinds kort op een nieuwe pc met W10. De downloads van grab-it wil ik, zoals gebruikelijk voor mij was, op één van mijn harde schijven laten binnenkomen en uitpakken.

Het is nu al herhaald gebeurd dat W10 de instellingen van grab-it automatisch terugzet naar de C schijf en de downloads daar opslaat in de map downloads. Daarbij worden ook de oude mappen verwijdert.. Daar is, ook met de daarvoor bestemde software, vervolgens niets meer van terug te vinden.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Groeten, Dees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:51:
...
Het is nu al herhaald gebeurd dat W10 de instellingen van grab-it automatisch terugzet naar de C schijf en de downloads daar opslaat in de map downloads...
Hûh? Windows zal zich normaal gesproken niet bemoeien met de instellingen van een programma.
Daarbij worden ook de oude mappen verwijderd.
't Zou helpen als je kon aangeven wanneer die folders worden verwijderd. Of is het toevallig een RAM-disk waar je probeert uit te pakken?
Daar is, ook met de daarvoor bestemde software, vervolgens niets meer van terug te vinden.
wat versta jij onder "de daarvoor bestemde software"?
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Doe's wat screenshots plaatsen om e.e.a. te verduidelijken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de folders worden verwijderd: als de pc aanstaat (en waarschijnlijk als ik er even niet op werk). Ik voer zelf geen enkele actie dit aangaande uit (logisch, want dan zou ik de vraag hier niet stellen),

Software: systemcare 10 kan niets terugvinden.

Ik heb geen RAM schijf, wel SSD

Waar zou je screenshots van willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik het goed? Je start grabit, downloadt wat files, sluit grabit af, controleert of de files er nog staan.
Dan loop je innig tevreden weg van je PC en als je een kwartiertje later terugkomt zijn die files samen met de download folder, nergens meer te vinden?

Sterk verhaal. Laat dan maar eens een screenshot van je application eventlog zien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Misschien dat grabit dit doet als de externe hd niet te vinden is.
Dus test dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa: ik stel deze vraag niet om sterkte verhalen op te hangen. Als je me niet gelooft: soit.
application eventlog : ik ben leek. Ik heb de eventlog wel gevonden maar geen idee waar ik precies een printscreen van moet maken. Maar laat maar zitten.

Jan9999: het gaat niet om een externe hd, maar interne (pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45
Even naar de instellingen van Grabit gaan; hier kun je handmatig aangeven waar de downloads, tijdelijke bestanden etc kunnen worden opgeslagen. helpt dat wanneer je deze locaties wijzigt?

[ Voor 13% gewijzigd door rudyman85 op 03-04-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rudyman85 : ja, dat helpt een tijdje. en daarna als in mijn eerste bericht. Alles foetsie en weer opslag in de map downloads op de c schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:13:
@rudyman85 : ja, dat helpt een tijdje. en daarna als in mijn eerste bericht. Alles foetsie en weer opslag in de map downloads op de c schijf
Vreemd, dan wordt het lastiger. Heb je alle rechten tot de betreffende schijf (ga ik wel vanuit) ? Grouplist updaten of en Grabit opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rudyman85 heb ik allemaal gedaan! En ik heb de juiste rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Heb je al eens op een Grab-it forum gezocht naar dit vreemde gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01: ja, daar kan ik ook niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb dit nog nooit gehad met Grabit en gebruik het programma al weet ik veel hoeveel jaar.

Ik zou het probleem eerder zoeken in vreemde software als dat Advanced SystemCare 10 waar je het over hebt. Los van een anti-virus en mogelijk iets als CCleaner heb je helemaal geen andere software nodig. Van die rare onderhoud programma's doen vaak meer kwaad dan goed. Nog even los van dat is de helft van die programma's meer een virus dan dat het iets goeds doet. Een aantal van dat soort software is fake en doet helemaal niets behalve kwaad. Er worden dan fouten aangegeven die er helemaal niet zijn in de hoop dat je betaald en daarna zijn de fouten ineens weg. Ik zou ver weg blijven van zulk soort programma's die nutteloos zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Advanced SystemCare 10 is malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
johnkeates schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:19:
Advanced SystemCare 10 is malware
Dat bedoel ik dus :P

Driver Booster, Internet Booster, Registry Booster, AutoCare, TuneUp. Troep, troep, troep, troep en troep.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:19:
[...]

Dat bedoel ik dus :P

Driver Booster, Internet Booster, Registry Booster, AutoCare, TuneUp. Troep, troep, troep, troep en troep.
Je vergeet te zeggen dat het troep is

@TS: Staan er in je application eventlog geen entries van systemcare? Of van gerelateerde crapware?
Die zeggen "ik heb d:\downloads\complete\warez.zip verwijderd omdat ik niet kon vaststellen wat er in die file zat" of woorden van gelijke strekking (in het Engels, waarschijnlijk)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Advanced SystemCare 10 heb ik pas naderhand geinstalleerd om te kijken of iets terug kon vinden van de verdwenen bestanden. Ik heb het daarna ook meteen weer verwijderd.
Voor de goede orde: ik gebruik grabit al een jaar of 15, altijd zonder problemen. Sinds twee maanden een nieuwe computer met W10 en toen begonnen deze rare dingen op te treden. Eén keer was zelfs grabit in zijn geheel verdwenen. Ik gebruik avast als virusscanner.

De tip van boelkloedig moet ik even op mijn gemak nazoeken, als eerder gezegd: ik ben leek!
Dank voor alle reacties tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Post anders ook gewoon even een paar screenshots van je settings binnen Grabit. Dat praat voor iedereen wat makkelijker gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://postimg.org/image/w8ckhlij9/

of bedoel je andere screenshots? Dit zijn de instellingen zoals ze nu zijn, niet zoals ik ze ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Da's een begin. En welke folders geef je op? En hoe? Gebruik je de browsebutton of type je het pad rechtstreeks in?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb ze staan als:
F:\Data\Grabit\Cache\
F:\Data\Grabit\Download\
F:\Data\Grabit\Extract\

en vinkje Create seperate folders. Wanneer ik vinkje uit zet krijg ik wazige problemen zoals files die verdwijnen, En heb gemerkt dat bij instellen van Cache folder gelijk aan de andere twee heel veel problemen geeft.

En in het tabblad Repair (onderin) alle opties aan met uitzondering van laatste optie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Folders instellen doe ik middels de browsebutton

Aparte folders heb ik niet aangevinkt, dat zal ik nu ook eens proberen.

Wegens ziekte een paar dagen niet kunnen reageren, sorry

Mijn instellingen staan nu als volgt:

https://postimg.org/image/l3uzzv9bl/

Heel fijn trouwens dat jullie met mij meedenken, waardeer ik zeer!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 17:45 ]

Pagina: 1