Vraag

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
Hey allen

Ik ben voor de kids op zoek naar een tablet voor wat simpele games op te spelen en Youtube te bekijken. Ik heb reeds de Pricewatch bekeken, maar wou ook enkele meningen van mede-tweakers horen. Momenteel hebben ze beide een Asus Z170C, maar deze begint van z'n pluimen te laten.

Aangezien we al geruime tijd heel tevreden zijn over deze Asus tablets sprongen de Z300M of Z300CNL in m'n ogen. Maar ik vroeg me af of er ook goeie/betrouwbare China-tablets op de markt zijn. Naar welke merken moet ik dan kijken?

Idealiter ziet zo'n tablet er zo uit: Android 7, 10", zeker 2GB ram en zeker quad core.

Tips welke shops ik kan bekijken?

Alvast bedankt

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Shops als AliExpress, Gearbest en Banggood zijn goed om te beginnen voor import tablets.
En uit een andere tablet vraag hier op V&A:
John Rambo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:55:
Ik zou op Kimovil je wensen eens invoeren en kijken wat je dan krijgt: https://www.kimovil.com/e....230,f_min_d+screenSize.9

• Lawojin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:09
Lenovo tab 2 A1070F wat voor je? €179,-
pricewatch: Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw

Anders samsung galaxy tab a van €219,- bij mediamarkt (dat is inclusief de 20 euro cashback die ze hebben)
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart
dat zijn voor zover ik weet de beste prijs/kwaliteit tablets op het moment

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Let bij de china tablets wel op of er ooit updates zullen komen (hoewel dat bij de bekende merken hier in de winkels ook nog maar de vraag is..).

Voorkeur zou ik zelf geven aan een tablet met fatsoenlijke garantie.

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Hoe sta je tegenover tweedehands via vraag en aanbod? Er staan genoeg leuke tablets op V&A voor een leuke prijs. Misschien zelfs een Ipad (mini)? En als mensen er een bon bij hebben, heb je meer garantie dan een tablet uit China..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 20:23
BeToBe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:07:
Hoe sta je tegenover tweedehands via vraag en aanbod? Er staan genoeg leuke tablets op V&A voor een leuke prijs. Misschien zelfs een Ipad (mini)? En als mensen er een bon bij hebben, heb je meer garantie dan een tablet uit China..
goed advies.
ik heb een china tablet gehad en meerdere china-telefoons. Toen de tablet kuren kreeg (scherm ging plotseling uit) merkte ik hoe lastig het was om aan ondersteuning te komen. Terugsturen was sowieso geen optie, en mbt dat model was weinig te vinden.
Toen heb ik via V&A een 2e hands iPad Air gekocht. Die zijn na 2 a 3 jaar nog perfect bruikbaar en daarover is echt álles te vinden, mocht er iets mee zijn.
idem voor samsung modellen enz.

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
BeToBe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:07:
China tablets zijn misschien niet zo'n goed idee. V&A hier op Tweakers zijn meestal aanbiedingen uit Nederland. Ikzelf ben van België. Om het dan ter plaatse te krijgen, kan dit iets moeilijker zijn.

Zowieso ben ik ook geen grote fan van 2e hands, ik neem het wel in overweging, maar bekijk het geval per geval appart.

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21

ABD

anti-rsca schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:28:
[...]

China tablets zijn misschien niet zo'n goed idee.
Ik zou niet weten waarom. Je kan ze risicoloos kopen. Je betaalt via Paypal en je credit card, waardoor je verzekert bent(cc) en je je artikel gratis terug kan sturen(paypal); moet je wel even aanvinken. Daarnaast kan je die EU priority mail of priority direct mail je product goedkoop de EU laten binnenkomen. Nadeel is dat je slechts 1 jaar garantie hebt, maar het gigantische prijsvoordeel maakt dat je alleen maar winst hebt. Zo kan je b.v. letterlijk voor de prijs van een Huawei Mediapad M3 8" twee Chuwi Hi9 Pro's kopen. Ik zou het wel weten.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 15:49

ComputerHoed

Electronica <3

Xiaomi Mi Pad 4 is je beste keus.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ABD schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:23:
[...]
Ik zou niet weten waarom. Je kan ze risicoloos kopen. Je betaalt via Paypal en je credit card, waardoor je verzekert bent(cc) en je je artikel gratis terug kan sturen(paypal); moet je wel even aanvinken. Daarnaast kan je die EU priority mail of priority direct mail je product goedkoop de EU laten binnenkomen. Nadeel is dat je slechts 1 jaar garantie hebt, maar het gigantische prijsvoordeel maakt dat je alleen maar winst hebt. Zo kan je b.v. letterlijk voor de prijs van een Huawei Mediapad M3 8" twee Chuwi Hi9 Pro's kopen. Ik zou het wel weten.
Dank voor je reply, maar ik ga er vanuit dat de TS na 2 jaar wel een toestel heeft kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.