Vraag

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-01 09:32
Hallo iedereen,

Ik zit met een mogelijks probleem wat Panasonic BE zelf niet schijnt te kunnen achterhalen. Ik zou heel dankbaar zijn als iemand het op zijn VT60 even kan nakijken!

Het 'euvel' doet zich voor in video zwart. Dus het zwart naast het Viera logo als hij start, of gemakkelijker, het zwart in de balken boven- en onderaan van een Blu-Ray. Hier is het zwart niet 'rustig' maar er scrollen groenachtige lijnen door aan hoge snelheid (van onderen naar boven lijkt het). Het zijn geen individuele pixels maar ze lijken echt een lijn te vormen die snel beweegt. Wellicht aan de verversingssnelheid.

Om dit te kunnen zien moet je heel erg dicht naar het scherm komen (zo dicht mogelijk maar zeker onder de 10 cm) en mag er geen licht op vallen (licht maakt het enkel maar moeilijker om te zien).

Alle reacties

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Er is een hele makkelijke oplossing voor. Ga verder dan 10cm van je scherm afzitten.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Dit heb ik ook op de VT60. De VT50 had dit ook.

Deze lijnen vallen significant veel minder op dan de dithering stippen in donkere delen van het beeld.

Beiden zijn echter tijdens normale content, en zoals hierboven gezegd, op een normale stand geheel niet te zien.

Nickname does not reflect reality

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Helderheid een tandje lager zetten, dan verdwijnt het. Tenminste bij mij 50gt60

[ Voor 67% gewijzigd door freaky35 op 03-04-2017 01:25 ]

• Trent
Brad Pitt schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:22:
Dit heb ik ook op de VT60. De VT50 had dit ook.

Deze lijnen vallen significant veel minder op dan de dithering stippen in donkere delen van het beeld.

Beiden zijn echter tijdens normale content, en zoals hierboven gezegd, op een normale stand geheel niet te zien.
Idd Brad Pitt, op mijn oudere plasma heb ik de dithering stippen. Je bedoelt deze denk ik http://www.avsforum.com/content/type/61/id/403880/flags/LL

In overdreven vorm zien de lijnen er zo uit https://i.ytimg.com/vi/o55xrVBQwGI/hqdefault.jpg
maar dan dunner, minder fel en horizontaal. Bij calibratie met de I1 display pro 3, moet mag hij niet te dicht of deze lijnen verstoren de 'zwart' meting.

Bedankt om te bevestigen dat ze normaal zijn.

• Trent
freaky35 schreef op maandag 3 april 2017 @ 01:23:
Helderheid een tandje lager zetten, dan verdwijnt het. Tenminste bij mij 50gt60
Ik hadal eens een factory reset gedaan maar ik ga dat eens proberen. Ook al lijkt het a.d.h.v. Bratt Pitt's antwoord normaal!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Helderheid staat prima hier, vage groene lijntjes blijven uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1