Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +-1000

Pagina: 1
Acties:

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 22:38
Hey, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft: 500/600FPS
Recorden: Full HD
Editen: Zonder enig probleem editen/renderen
En soms steam-games moet het aankunnen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond en nabij de 1000 euro, als het voldoet aan bovenstaande criteria.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb hier zelf niet echt verstand van, wat is handig voor de criteria die ik wou hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu zelf een NVIDA videokaart, maar andere merken mogen ook

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt,

Ga je overklokken?
Ik wil niet de max settings gebruiken, maar wel in zoverre dat het voldoet aan de bovenstaande criteria

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie voor mij een goede samenstellen kunnen maken, die aan mijn criteria's voldoen.

Mvg,
Bob

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
Hallo @iBob63,

waar is je lijstje? Zal jou wel moeten lukken, aangezien je al eerder een advies hebt gevraagd. Daarnaast is er ook nog altijd de best buy guide en genoeg andere topics om ideeën op te doen. Als dat niks is kun je nog video's bekijken en hele tutorials lezen op internet.

Mvg,
Menno

• itsbart
Ik heb inderdaag al eerder een topic aangemaakt, alleen heb het nu op de goede manier gedaan + mijn criteria's erbij, jammer genoeg weet ik te weinig van computer specs om zelf een lijstje te maken, daarom ook mijn vraag aan jullie om er een te maken

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 236,95€ 236,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 260,95€ 260,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define S - Window€ 78,95€ 78,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,34€ 92,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,04

Hier kom ik op uit. Je kunt ook gaan voor Ryzen 5 met een bijbehorend moederbord. Als je niet veel opslag nodig hebt, wat je denk ik wel veel nodig hebt, kun je een 525gb SSD nemen en de HDD wegdoen. De kast is een eigen keuze uiteraard.

• Undert0w
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Als hij wil renderen/editten zou ik precies sowieso wel wachten op de Ryzen. Puur op gaming kan je erover discussieren. Komt daar renderen etc bij, dan denk ik dat Ryzen 5 heel waarschijnlijk meer allround zal zijn.

• youridv1
  • Laatst online: 15:23
Undert0w schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:26:
Als hij wil renderen/editten zou ik precies sowieso wel wachten op de Ryzen. Puur op gaming kan je erover discussieren. Komt daar renderen etc bij, dan denk ik dat Ryzen 5 heel waarschijnlijk meer allround zal zijn.
Op puur gamen zou je nog op de i5 uit kunnen komen maar als hij specifiek geeft dat hij wil editten en renderen kom je gewoonweg bij Ryzen 5 uit.
Daarnaast: hij gaat minecraft spelen. Iedere desktop pc met een klein beetje processor ploegt daar doorheen.

• itsbart
Klopt, een beetje pc kan minecraft aan, maar dan is dat zeker geen +- 500 FPS

• Undert0w
youridv1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:47:
[...]

Op puur gamen zou je nog op de i5 uit kunnen komen maar als hij specifiek geeft dat hij wil editten en renderen kom je gewoonweg bij Ryzen 5 uit.
Daarnaast: hij gaat minecraft spelen. Iedere desktop pc met een klein beetje processor ploegt daar doorheen.
Idd, hij heeft geen zware gaming processor nodig, dan kom je sowieso uit bij Ryzen denk ik dan.

@iBob63 waarom 500-600 fps? Dat is wel gigantisch hoog denk ik dan?

• youridv1
Undert0w schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:39:
[...]

Idd, hij heeft geen zware gaming processor nodig, dan kom je sowieso uit bij Ryzen denk ik dan.

@iBob63 waarom 500-600 fps? Dat is wel gigantisch hoog denk ik dan?
500-600 is ongeveer wat mijn core i7-6700K in minecraft doet. Ik geloof dat minecraft cpu rendering gebruikt en dus eigenlijk niks met de videokaart doet behalve beelden doorgeven.

• Undert0w
youridv1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:41:
[...]

500-600 is ongeveer wat mijn core i7-6700K in minecraft doet. Ik geloof dat minecraft cpu rendering gebruikt en dus eigenlijk niks met de videokaart doet behalve beelden doorgeven.
In dat geval steek ik mijn hand er niet voor in het vuur dat Ryzen die fps haalt. Persoonlijk zou ik liever de Ryzen nemen om te renderen etc en misschien (net) niet de fps halen. Maar als die fps zo belangrijk is dan is de i5 misschien een betere optie. Ik begrijp alleen niet goed welk voordeel 600 fps nog heeft tov 300fps. Dat verschil moet toch heel erg klein zijn. De verschillen in de rendering zouden toch een pak groter moeten zijn.

Maarja uiteindelijk is het aan TS om te beslissen. Een miskoop gaat hij alvast niet doen. Het zijn beide goede CPU's.

Kort samengevat:
Hoogste fps voor gaming: i5/i7
Snelste rendering: ryzen
Als je een i7 neemt heb je misschien de beste overall performance, je betaalt er dan ook wel voor.

• youridv1
Undert0w schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:52:
[...]

In dat geval steek ik mijn hand er niet voor in het vuur dat Ryzen die fps haalt. Persoonlijk zou ik liever de Ryzen nemen om te renderen etc en misschien (net) niet de fps halen. Maar als die fps zo belangrijk is dan is de i5 misschien een betere optie. Ik begrijp alleen niet goed welk voordeel 600 fps nog heeft tov 300fps. Dat verschil moet toch heel erg klein zijn. De verschillen in de rendering zouden toch een pak groter moeten zijn.

Maarja uiteindelijk is het aan TS om te beslissen. Een miskoop gaat hij alvast niet doen. Het zijn beide goede CPU's.

Kort samengevat:
Hoogste fps voor gaming: i5/i7
Snelste rendering: ryzen
Als je een i7 neemt heb je misschien de beste overall performance, je betaalt er dan ook wel voor.
Ze zijn er sinds een dag of twee achter dat de Ryzen gaming performance kan liggen aan de nvidia driver. In rise of the tomb raider wordt de titan x pascal verslagen door de r9 295x2 omdat meneer pascal niet voluit kan maar de 295x2 wel.

Het is zou dus kunnen zijn dat een Ryzen 5 met een rx470 of oid eraan het prima zou doen tegenover intel

Minecraft heeft dus uberhaupt geen last van dat gaming performance probleem, sinds het single core is naar mijn weten en de single core performance van een ryzen 5 waarschijnlijk beter is dan die van een 7400. Ze kunnen leuk doen over het feit dat Ryzen in IPC achterligt op intel, maar zo denderend veel is het niet.
Het is niet zo gek dat de 7700K de 1800x verslaat in single core, sinds de 7700K in singlecore load helemaal door boost naar 4.5GHz. Dat is 10% hoger dan de 4.1 van Ryzens XFR. De maximale turboclock van de 7400 is echter niet significant hoger dan die van de ryzen 5 chips die hetzelfde kosten. Ik denk dus dat het verschil nihil zal zijn

I5- 7400: 3.0 - 3.5 GHz
R5-1500X: 3.5 - 3.7 GHz.
Ik denk niet dat intel's IPC voordeel ze hier gaat helpen

[ Voor 27% gewijzigd door youridv1 op 02-04-2017 15:02 ]

Pagina: 1