Een kennis komt langs met een recentelijk aangeschafte refurbished MacBook. Hij ziet er prima uit, maar een uit een snelle check blijkt dat het een MacBook 4.1 is uit begin 2008. Voor computer hardware is dat een stuk of 5 lichtjaren geleden. Veel Apps die ze willen installeren werken niet, omdat minimaal OS 10.9 is vereist.
Nu ben ik geen kenner op Mac gebied, maar heb even zitten speuren naar de mogelijkheden.
Enkele specs van het systeem zijn:
OS 10.7.5 (Lion)
Geheugen: 2 GB (uitbreidbaar tot 6 GB)
Opslag medium: Harddisk
Het blijkt dat het mogelijk moet zijn om te upgraden naar MacOS 10.11 (El Capitan), is deze software ergen te verkrijgen/vinden ? Tevens schijnt de machine dan erg traag te worden, omdat deze versie niet gemaakt is voor deze MacBook. Er wordt dan ook geadviseerd om het geheugen te upgraden en de harddisk te vervangen voor een SSD.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
you can use this hacked EFI to boot 10.11 on older 64bit CPUs with 32bit EFI
https://github.com/Piker-Alpha/macosxbootloader
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zijn er specifieke hardware eisen waaraan moet worden voldaan, om kan ik een willekeurige SSD kopen om de harddisk te vervangen ? Hetzelfde geld voor het geheugen, rekening houdend met het type uiteraard ?
Mogelijk heeft iemand ervaring met het upgraden van een dergelijk device.
Nu ben ik geen kenner op Mac gebied, maar heb even zitten speuren naar de mogelijkheden.
Enkele specs van het systeem zijn:
OS 10.7.5 (Lion)
Geheugen: 2 GB (uitbreidbaar tot 6 GB)
Opslag medium: Harddisk
Het blijkt dat het mogelijk moet zijn om te upgraden naar MacOS 10.11 (El Capitan), is deze software ergen te verkrijgen/vinden ? Tevens schijnt de machine dan erg traag te worden, omdat deze versie niet gemaakt is voor deze MacBook. Er wordt dan ook geadviseerd om het geheugen te upgraden en de harddisk te vervangen voor een SSD.
you can use this hacked EFI to boot 10.11 on older 64bit CPUs with 32bit EFI
https://github.com/Piker-Alpha/macosxbootloader
Zijn er specifieke hardware eisen waaraan moet worden voldaan, om kan ik een willekeurige SSD kopen om de harddisk te vervangen ? Hetzelfde geld voor het geheugen, rekening houdend met het type uiteraard ?
Mogelijk heeft iemand ervaring met het upgraden van een dergelijk device.
[ Voor 16% gewijzigd door Piet400 op 02-04-2017 10:23 ]