Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gigabit ethernet maar slechts 100Mbit connectie S/FTP CAT6

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Heb in ons nieuwbouw huis een 15m Digitus full copper S/FTP stugge Cat6 kabel getrokken en deze gemonteerd op een Digitus CAT wall outlet shielded. Vanaf de wall outlets lopen twee gegoten Cat 6 UTP kabels richting PC en Switch. Echter als ik deze kabel rechtstreeks verbind met de PC krijg ik geen connectie met een switch er tussen 100Mbit.

Heb alle aders als gecontroleerd en die zitten goed vast. Aangezien het 23 AWG is heb ik de aders eerst moeten strippen omdat de LSA punchdown niet de aders ver genoeg naar beneden kon duwen.

Met een simpele kabeltester zie ik dat alle 8 aders straight verbonden zijn.

Verder lees ik iets over aarding, hoe zou ik dat moeten doen? Moet de wall outlet worden geaard?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je A of B aangehouden ?

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 02-04-2017 09:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:23
Aarding is niet persé nodig.
heb je de juiste kleuren aangehouden, niet alleen dat het aan bijde kanten het zelfde is, maar dat ook de juiste kleuren op de juiste plek?

Ik ga er overigens van uit dat je bedoelt dat als je de verbinding via de getrokken kabels laat lopen het maar 100Mb/s is, en direct 1Gb/s? Het leest niet helemaal duidelijk.

• Vaevictis_
TIA 586-B aan beide kanten.

• Vaevictis_
canonball schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:32:
Aarding is niet persé nodig.
heb je de juiste kleuren aangehouden, niet alleen dat het aan bijde kanten het zelfde is, maar dat ook de juiste kleuren op de juiste plek?

Ik ga er overigens van uit dat je bedoelt dat als je de verbinding via de getrokken kabels laat lopen het maar 100Mb/s is, en direct 1Gb/s? Het leest niet helemaal duidelijk.
Yep, anders geeft de kabeltester ook wel aan dat er geen connectie is. Alle 8 aders lijken 1-op-1 te werken.

Direct is geen verbinding, het connectie ledje gaat aan/uit. Via switch is het 1Gb en switch naar wall outlet is 100Mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-04-2017 09:52 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders toch eens alles doormeten met een loop plugje

• Vaevictis_
DukeBox schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:53:
Anders toch eens alles doormeten met een loop plugje
Thanks, goede tip ga er eentje maken...

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:54
Vaevictis_ schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:05:
.... deze gemonteerd op een Digitus CAT wall outlet shielded. ....

Heb alle aders als gecontroleerd en die zitten goed vast. Aangezien het 23 AWG is heb ik de aders eerst moeten strippen omdat de LSA punchdown niet de aders ver genoeg naar beneden kon duwen.
...
Is de wall outlet wel geschikt voor CAT 6? Je aders strippen is een heel slecht idee bij CAT6 niet bevorderlijk voor overspraak.

misschien kan je wat links plaatsen welke onderdelen je bij elkaar hebt geïnstalleerd?

• Vaevictis_
a.boogerd schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:11:
[...]

Is de wall outlet wel geschikt voor CAT 6? Je aders strippen is een heel slecht idee bij CAT6 niet bevorderlijk voor overspraak.

misschien kan je wat links plaatsen welke onderdelen je bij elkaar hebt geïnstalleerd?
http://www.digitus.info/e...nnection/cat-6/dn-9006-n/

• canonball
Vaevictis_ schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:51:
[...]
Yep, anders geeft de kabeltester ook wel aan dat er geen connectie is. Alle 8 aders lijken 1-op-1 te werken.

Direct is geen verbinding, het connectie ledje gaat aan/uit. Via switch is het 1Gb en switch naar wall outlet is 100Mbit.
Als je zegt een simpele kabel tester, meet het mischien alleen of ze 1-op-1 zijn aangesloten. Bij ethernet kabels is echter ook van belang hoe. er zijn 8 draadjes, maar onderverdeelt in 4x twee draadjes die om elkaar zijn gedraaid (getwist). Als ze niet op de juiste volgorde/kleur zijn aangesloten, zal de snelheid niet behaalt worden.

Voor de juiste kleuren kun je bv op http://www.utpkabelmaken.nl/ kijken, wat vaak fout word gedaan is om de groen en groen/wit naast elkaar te zetten, ipv op 3 en 6.

==edit==
in de wandcontact doos lijkt de kruising al voor je gemaakt te zijn, dan kun je gemakkelijk de kleuren aanhouden, dat zal dus wel goed zijn gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door canonball op 02-04-2017 10:18 ]

• a.boogerd
Waarom moet je de aders strippen? Volgend de website zou je AWG 23 moeten passen?

IDC wire size: 22 – 26 AWG solid and stranded conductor

• Vaevictis_
canonball schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:16:
[...]

Als je zegt een simpele kabel tester, meet het mischien alleen of ze 1-op-1 zijn aangesloten. Bij ethernet kabels is echter ook van belang hoe. er zijn 8 draadjes, maar onderverdeelt in 4x twee draadjes die om elkaar zijn gedraaid (getwist). Als ze niet op de juiste volgorde/kleur zijn aangesloten, zal de snelheid niet behaalt worden.

Voor de juiste kleuren kun je bv op http://www.utpkabelmaken.nl/ kijken, wat vaak fout word gedaan is om de groen en groen/wit naast elkaar te zetten, ipv op 3 en 6.

==edit==
in de wandcontact doos lijkt de kruising al voor je gemaakt te zijn, dan kun je gemakkelijk de kleuren aanhouden, dat zal dus wel goed zijn gegaan.
Ik heb TIA 586-B aangehouden welke ook op de wall outlet staat. Dus weet zeker dat de aders in de juiste volgorde zitten.

• Vaevictis_
a.boogerd schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:19:
Waarom moet je de aders strippen? Volgend de website zou je AWG 23 moeten passen?

IDC wire size: 22 – 26 AWG solid and stranded conductor
Klopt, maar de mantel van de ader / dikte is zo stug dat de LSA punchdown tool er niet genoeg kracht op kan uitoefenen.Dwz de ader blijft halverwege steken, zonder dat de koperen ader een connectie maakt.

• a.boogerd
Nogmaals strippen is geen goed idee! Ik verwacht dat het grootste deel van je probleem hier betrekking op heeft. En de twisting er maar minimaal eruit halen!

Tip: Hou een handdoek achter de outlet en fixeer hem op de muur of grond. Mogelijk kan je dan wat beter kracht zetten.

Post anders ook een foto van je montage werk?

[ Voor 8% gewijzigd door a.boogerd op 02-04-2017 10:31 ]

• canonball
als de verbinding met de swicht werkt (al is het 100Mb), maar direkt niet, lijkt het dat je nog een element hebt? Bedoel je met direct, na de router/modem toe?

Controleer dan even of je op jouw pc de ethernet poort wel op Auto (duplex en speed) hebt staan.

• Vaevictis_
canonball schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:57:
als de verbinding met de swicht werkt (al is het 100Mb), maar direkt niet, lijkt het dat je nog een element hebt? Bedoel je met direct, na de router/modem toe?

Controleer dan even of je op jouw pc de ethernet poort wel op Auto (duplex en speed) hebt staan.
Direct is van PC naar wall outlet -> wall outlet -> Router, dat werkt dus niet. Als ik tussen de PC en de wall outlet een switch plaats dan weer wel.

Verwijderd

a.boogerd schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:30:
Post anders ook een foto van je montage werk?
Een hele goede sugguestie.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:21:
[...]

Een hele goede sugguestie.
En een foto van je LSA-tool
Vaevictis_ schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:13:
[...]

Direct is van PC naar wall outlet -> wall outlet -> Router, dat werkt dus niet. Als ik tussen de PC en de wall outlet een switch plaats dan weer wel.
En dan heb je ook verbinding met de router?

[ Voor 48% gewijzigd door Brahiewahiewa op 02-04-2017 15:26 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Je hebt dus aan beide kanten van de kabel zo'n zelfde wall outlet zitten?

Aanstrippen van de aders is hoe dan ook niet de bedoeling. Als het niet zonder lukt dan zijn de materialen slecht of gebruik je het verkeerde gereedschap. Zou best wel eens kunnen dat dit de problemen veroorzaakt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Aarding van ftp moet aan 1 kant ivm rare aardstoringen als ie 2 zijdig is aangesloten

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43
Vaevictis_ schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:23:
[...]

Klopt, maar de mantel van de ader / dikte is zo stug dat de LSA punchdown tool er niet genoeg kracht op kan uitoefenen. Dwz de ader blijft halverwege steken, zonder dat de koperen ader een connectie maakt.
Beter koop je een betere LSA punchdown dan. Dit slaat werkelijk nergens op namelijk. heb je een foto van hoe de ader er normaal in zit zonder dat je hem stript?

Ik heb hier 220 meter van die kabel getrokken en dat werkte prima. Soms moet je even twee keer klikken met de LSA tool, maar dat is niet zo erg.

• Vaevictis_
supersnathan94 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:12:
[...]

Beter koop je een betere LSA punchdown dan. Dit slaat werkelijk nergens op namelijk. heb je een foto van hoe de ader er normaal in zit zonder dat je hem stript?

Ik heb hier 220 meter van die kabel getrokken en dat werkte prima. Soms moet je even twee keer klikken met de LSA tool, maar dat is niet zo erg.
Hierbij de LSA tool Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/v0h5zkx4gk1nuu6/2017-04-02%2021.17.17.jpg?dl=0

[ Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-04-2017 21:19 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43
Ja dat ziet er idd uit als een LSA tool. kan je niet veel van zeggen. Heb je ook een foto van de LSA strip waar je die ader moest strippen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je weet dat die dingen "klik" horen te zeggen?

Of heb je 'm achterstevoren gebruikt, zodat het schaartje de verkeerde kant heeft doorgeknipt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Vaevictis_
Brahiewahiewa schreef op maandag 3 april 2017 @ 02:06:
[...]

Je weet dat die dingen "klik" horen te zeggen?

Of heb je 'm achterstevoren gebruikt, zodat het schaartje de verkeerde kant heeft doorgeknipt?
Ja dat weet ik :) Als ie de verkeerde kant zou hebben doorgeknipt dan heb je geen connectie meer hebben toch? :+

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Mogelijk zou je de aarding nog na kunnen kijken maar verwacht dat je even deze "Tool" moet bestellen.

Want de aders hoef je echt niet te strippen. Door het strippen heb je waarschijnlijk heel veel crosstalk.

• Vaevictis_
MGB-hero schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:06:
Mogelijk zou je de aarding nog na kunnen kijken maar verwacht dat je even deze "Tool" moet bestellen.

Want de aders hoef je echt niet te strippen. Door het strippen heb je waarschijnlijk heel veel crosstalk.
AH Spinazie?

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:40
Hij bedoeld waarschijnlijk dat je wat spieren moet kweken. :+

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Ja, dan heb je genoeg kracht om de aders volledig in te drukken. :P

• Vaevictis_
MGB-hero schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:49:
[...]

Ja, dan heb je genoeg kracht om de aders volledig in te drukken. :P
Hierbij de wall outlet met de kabel. Heb de aders opnieuw vastgemaakt.
Volgens mij zie ik al het probleem. De kleur codering op de wall outlet klopt niet, hoewel de nummers van de aderparen kloppen wel. Zou het op het printje aan de achterkant worden gekruisd?

https://www.dropbox.com/s...04-03%2013.12.24.jpg?dl=0

[ Voor 16% gewijzigd door Vaevictis_ op 03-04-2017 13:59 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vaevictis_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:19:
Waarom zover uit de twist gehaald ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Vaevictis_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:19:
[...]

Volgens mij zie ik al het probleem. De kleur codering op de wall outlet klopt niet, hoewel de nummers van de aderparen kloppen wel. Zou het op het printje aan de achterkant worden gekruisd?

https://www.dropbox.com/s...04-03%2013.12.24.jpg?dl=0
De volgorde klopt zo gewoon. De kleuren op de outlet moet je volgen. Dit komt inderdaad niet overeen met de volgorde van de connector, dat doen ze zodat je de aderparen nauwelijks hoeft te onttwisten.

De boel is inderdaad wel wat ver onttwist nu. Als het oranje en groene paar er nu net zoals het blauwe uit zouden zien... ;) Behalve dat ziet het er goed uit. Heb je beide kanten al zo opnieuw gedaan? Is je snelheid nog steeds laag?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 03-04-2017 17:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Vaevictis_
Xander schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:40:
[...]

De volgorde klopt zo gewoon. De kleuren op de outlet moet je volgen. Dit komt inderdaad niet overeen met de volgorde van de connector, dat doen ze zodat je de aderparen nauwelijks hoeft te onttwisten.

De boel is inderdaad wel wat ver onttwist nu. Als het oranje en groene paar er nu net zoals het blauwe uit zouden zien... ;) Behalve dat ziet het er goed uit. Heb je beide kanten al zo opnieuw gedaan? Is je snelheid nog steeds laag?
Het werkt :) als een zonnetje.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Vaevictis_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:25:
[...]

Het werkt :) als een zonnetje.
Woot? Serieus, alleen maar door het laatste stukje de twist erin te laten?

Ik heb zelf König CAT6 S/FTP AWG 24 kabel en ook zo'n Digitus CAT6 shielded patch panel aangeschaft via 'np.com', maar heb nogal wat problemen met een uplink tussen twee Ubiquiti switches die niet wil lukken. Wel rechtstreeks met een andere kabel van die lengte, niet met de kabels die aangelegd zijn. IP cams hebben ook af en toe problemen.

Heb ze laten doormeten en de demping van deze kabel schijnt veel te hoog te zijn. Waardeloos, heb je S/FTP via een zgn. goede webwinkel, heb je nog een beroerde verbinding.

Nu een nieuwe kabels trekken via een netwerkkabel 'boer', zonder afscherming of aarding, gewoon plain CAT6.

• Vaevictis_
rookie no. 1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb zelf König CAT6 S/FTP AWG 24 kabel en ook zo'n Digitus CAT6 shielded patch panel aangeschaft via 'np.com', maar heb nogal wat problemen met een uplink tussen twee Ubiquiti switches die niet wil lukken. Wel rechtstreeks met een andere kabel van die lengte, niet met de kabels die aangelegd zijn. IP cams hebben ook af en toe problemen.

Heb ze laten doormeten en de demping van deze kabel schijnt veel te hoog te zijn. Waardeloos, heb je S/FTP via een zgn. goede webwinkel, heb je nog een beroerde verbinding.

Nu een nieuwe kabels trekken via een netwerkkabel 'boer', zonder afscherming of aarding, gewoon plain CAT6.
Nee ik denk niet alleen door de twist, misschien cross talk door het strippen. Ook nu aan 1 kant geaard.

• a.boogerd
rookie no. 1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:25:
[...]
De twist er zoveel mogelijk in laten zitten is een pre en niet zoals TS ook nog eens je aders aanstrippen. Het gaat hier om een data verbinding geen voice.
Pagina: 1