Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc build ~€900

Pagina: 1
Acties:

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Hoi tweakers!
Ik wil voor het eerst zelf een pc gaan bouwen, nadat ik ben afgestapt van een laptop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Lichte games zoals CS:GO, Minecraft, etc. (1080p)
- Kleine video's bewerken in Adobe
- Livestreaming (OBS -> Twitch/YouTube)

Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro, het liefst niet over budget (excl. verzendkosten e.d.)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een windows10 key

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, hoewel Ryzen 5 mij ook wel interessant lijkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel geluid, een beetje is niet erg, looks zijn leuk maar dat maakt me voor nu weinig uit.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een leuk systeem? Tips?
Werken alle componenten goed samen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC€ 249,50€ 249,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16€ 71,95€ 71,95
1Corsair CX450M€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,34€ 92,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,59

[ Voor 58% gewijzigd door meesjagerman op 01-04-2017 23:02 ]

• barny88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-11 08:56
Voor 1080p heb je niet meer dan 4gb vram nodig, je kunt daar geld besparen.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
barny88 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:33:
Voor 1080p heb je niet meer dan 4gb vram nodig, je kunt daar geld besparen.
Ik zie eigenlijk geen fouten of verbeter punten in het systeem. alles zit erin. Zoals barny88 al zei kan je een andere videokaart nemen. De 4gb of een Nvidia. Een 2e handsje bijv Kan wel goedkoper MSI is en blijft een duur merk

Er valt weinig te verbeteren mooie build

[ Voor 39% gewijzigd door Derekboy2000 op 01-04-2017 23:50 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 13:38
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel geluid, een beetje is niet erg, looks zijn leuk maar dat maakt me voor nu weinig uit.
Er komt wel redelijk vaak voor in reviews dat de Corsair CX450M voeding best aardig luid kan zijn. Als je stil(ler) wilt gaan met je samenstelling dan raadt ik de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W als alternatief of de semi-modulaire variant pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W. Er is ook de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W die echt stil is, maar die komt wel ruim 10 á 20 euro duurder uit, liggend aan met welk van de bovenstaande voedingen je het vergelijkt.
Werken alle componenten goed samen?
Voor de rest ziet het er prima uit lijkt mij!

Alhoewel je ook voor een 4GB Vram kan gaan als je toch geen resolutie hoger als 1080p neemt, maar bij de MSI merk heb de dan wel de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G die is een tientje goedkoper, maar voor dat kleine beetje zou ik de huidige van MSI houden. Er is ook de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 4G die is iets meer als 20 euro goedkoper wat mij het meest interessante 4GB variant is van de RX 480. Ook al zie ik geen reden om het te veranderen. :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe ga je streamen? Laat je dat de CPU, videokaart of IGP afhandelen?

IGP? Dan zit je vast aan Intel, Ryzen heeft geen IGP. Voordeel is geen performance verlies, nadeel kan niet in hele hoge kwaliteit.

Videokaart? Dan kost het iets van 10% van de prestaties, bij een beetje normale bitrate. AMD of nVidia maakt geen verschil beide hebben dit ingebouwd en bij beide geeft dit een vergelijkbare performance hit. Kwaliteit hiervan kan best wel hoog.

CPU? Ook hoge kwaliteit, maar ook hoge performance hit.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 02-04-2017 00:51 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 10:46
Wacht tot 11 April, dan komen de Ryzen 5 processors uit, deze zijn vooral gebaseerd op video editing. In gamen heb je max 10% performance verschil. Maar het ligt eraan wat jij fijner vindt.

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
rain2reign schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:57:
[...]

Er komt wel redelijk vaak voor in reviews dat de Corsair CX450M voeding best aardig luid kan zijn. Als je stil(ler) wilt gaan met je samenstelling dan raadt ik de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W als alternatief of de semi-modulaire variant pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W. Er is ook de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W die echt stil is, maar die komt wel ruim 10 á 20 euro duurder uit, liggend aan met welk van de bovenstaande voedingen je het vergelijkt.
Ik ga dan denk ik voor een Be Quiet. Wat is het verschil tussen de eerste 2?
Alhoewel je ook voor een 4GB Vram kan gaan als je toch geen resolutie hoger als 1080p neemt, maar bij de MSI merk heb de dan wel de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G die is een tientje goedkoper, maar voor dat kleine beetje zou ik de huidige van MSI houden. Er is ook de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 4G die is iets meer als 20 euro goedkoper wat mij het meest interessante 4GB variant is van de RX 480. Ook al zie ik geen reden om het te veranderen. :)
Ik had de 8gb gekoen, omdat mijn budget het toelaat, het is wel handig lijkt mij. M'n budget laat het toe dus ik ga nu voor de looks!

Nog 1 laatste vraag: is de RAM goed want dat vind ik toch wel de lastigste keuze, er zijn zoveel verschillende soorten!

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door meesjagerman op 02-04-2017 14:17 ]

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 13:38
meesjagerman schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:13:
Ik ga dan denk ik voor een Be Quiet. Wat is het verschil tussen de eerste 2?
Het verschil zit hem in het modulariteit. De CM variant is semi-modulair en de andere niet. De CM heeft vaste kabels voor de moederbord en dergelijke en losse kabels voor uitbreidingen bijv., dus als ruimte of looks een issue is kan die een betere overweging zijn. Terwijl de goedkoopste geen losse kabels heeft. Je betaald dan gewoon een kleine meerwaarde voor die betere kabel management.
Ik had de 8gb gekoen, omdat mijn budget het toelaat, het is wel handig lijkt mij. M'n budget laat het toe dus ik ga nu voor de looks!
Dat dacht al. :D
Nog 1 laatste vraag: is de RAM goed want dat vind ik toch wel de lastigste keuze, er zijn zoveel verschillende soorten
Met de RAM is op zich niks mis mee. Puur voor gaming heb je met 8GB wel genoeg de komende jaren, maar aangezien games de komende jaren zwaarder worden, jij gaat streamen en je gaat video's bewerken (ook al is het licht)... heb je meer baat bij 16GB ram. Vooral voor het streamen en bewerken. Dan is de 16GB variant een aanraadde. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 Deze is ook nog eens een van de goedkoopste 2400MHz ram die op jouw moederbord past.
Pagina: 1