Toon posts:

RAID op de abit KT7??!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen over dit bord met een raid-controller, maar kun je nou hier op ook cd-roms, DVD's, en hd's op zetten of alleen uitsluitend U-DMA100 hardeschijven??

als er wel alles op kan kun je er dus 8 schijven(of cd-rom's) op gooien, 4 op de normale udma en 4 op de udma100??

een goede uitleg graag.

Verwijderd

Topicstarter
iemand graag..??

thanx.
reno

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
je hebt helemaal gelijk. De RAID wordt geleverd met 2 extra IDE-poorten, dus ide 3 en 4, dit zijn ATA-100 poorten itt IDE 1 en 2, dat zijn ATA-66 poorten. Abit zegt dat het niet verstandig is een cdrom ofzoiets (iig iets anders dan een HD) aan de ATA-100 poorten te hangen, vanwege prestatie verlies. Dit is natuurlijk heel logisch, want een cdrom zal je HD alleen maar langzamer doen draaien mits aan dezelfde kabel aangesloten.

Tevens is het heel goed mogelijk die IDE 3 en 4 poorten te gebruiken zonder RAID. Dit kan je allemal instellen in de BIOS. veel mensen denken nog weleens ten onrechte dat die RAID standaard gebruikt wordt, dit is dus niet zo.

Als je je HD's (al dan niet ATA-66) aan die ATA-100 poorten zet, en de rest (cdrom, brander, dvd, zip) aan de IDE 1 en 2 (ATA-66) dan is er nix aan de hand en kun je idd 8 devices koppelen zonder en aparte kaart te gebruiken.

duidelijk genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
yeah thanx all clear now... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

1 klein vragy, zou het handig zijn om een raid opsie erbij te hebben of alleen gaan voor de non-raid abit kt7??

k wil namelijk upgraden naar een duron of thee-bird.

be-thanx
reno

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:50
Gezien het kleine prijs verschil zou ik altijd voor de Raid gaan (heb er zelf ook één)

Ook omdat je er gewoon meer aan kan hangen dan aan de gewone KT7

• Muurbestormer
voor het geld hoef je het niet te laten, de RAID-versie kost maar 75 piek meer omennabij.
Als je van plan bent op redelijk korte termijn die raid-functie te benutten (ik wel, en ik heb dan ook de raid genomen) dan zou ik zeker voor de RAID gaan, hij is wel wat slechter leverbaar, maar ok. Als je blij bent met de prestaties van je huidige HD's op bv ATA-66 (mijne draait nog op ATA-33, vandaar) dan kun je er later een RAID kaartje bij gooien.

ligt dus een beetje aan je toekomst plannen, ik kan je wel zeggen dat RAID echt hard gaat!

Verwijderd

Topicstarter
nog eens thanx.

Verwijderd

Topicstarter
ps wat voor cpu's hebben jullie die een KT7 hebben??? (of een andere socketA mobo)
..

• Muurbestormer
Duron 650, standaard unlocked, best lekker hoor, kan een competitie met de PIII coppermine op bijna alle vlakken aan!
als je nog een cpu moet gaan halen, wees vlug, want zoals je misschien al gelezen hebt is AMD bezig die L1-methode te verwijderen.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:50
Ik heb er een Duron 700
Pagina: 1