Welke RGB strips voor de Aerocool P7-C1?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
Mijn vraag:

Ik ben een gehele noob wat betreft RGB strips, dus vandaar deze vraag.
Ik wil dus een Aerocool P7-C1 gaan kopen, alleen weet ik niet wat voor strips ik daarbij moet gaan gebruiken.

Ik wil er graag niet al te veel aan uitgeven en weet ook niet wat de gemiddelde prijzen zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Zoals ik dus al zei, een Aerocool P7-C1.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik had ook op de NZXT Hue+ alleen die is helaas een beetje aan de prijs.

Hopen dat jullie me goed advies kunnen geven, zodat ik geen miskoop doe!

Ohja, misschien handigo info, ik heb al 3 rode fans.

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Beste antwoord (via Daantje19 op 03-04-2017 19:53)

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03-2025
youridv1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]

Volgens de site van msi heeft je moederbord een mystic light header. oftewel een RGB header. Geen idee waar hij zit. Maar er staat dat hij er zit. Waarschijnlijk ergens onderop het bord

Ik heb even ingezoomd bij msi op de site. hij zit naast de front panel audio header zoals bij de meeste borden
alleen de nieuwere generatie moederborden hebben nu een led aansluiting. ik heb er zelfs maar weinig gevonden bij de z270 die het hebben
Daantje19 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:30:
[...]

De MSI X370 SLI Plus, naar mijn idee heeft die geen RGB header, maar de kast wel.

Heb liever strips die meerdere kleuren weergeven als ik em aansluit aan de kast.

[...]

Snap ik, maar dat is iets te duur voor mij (heb net ryzen gekocht met bijbehorende onderdelen)
links onderin genaamd JLED1, als je een beetje handig bent dan kan je hem doorlussen van je moederbord naar je strips naar je kast ;)

Afbeeldingslocatie: https://asset.msi.com/global/picture/image/feature/mb/Z270/AM4/X370SliPlus/msi-x370_sli_plus-storage-hero.jpg
en sorry voor de grote foto, ik doe dit ook niet iedere dag ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Derekboy2000 op 03-04-2017 17:31 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Alle reacties

• Derekboy2000
Welke moederbord heb je? Sommige moederborden van de nieuwe generatie hebben een RGB led aansluiting.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02 15:35
ik ben toen ik deze vraag had maar gewoon voor de hue+ gegaan..

• Daantje19
Derekboy2000 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:05:
Welke moederbord heb je? Sommige moederborden van de nieuwe generatie hebben een RGB led aansluiting.
De MSI X370 SLI Plus, naar mijn idee heeft die geen RGB header, maar de kast wel.

Heb liever strips die meerdere kleuren weergeven als ik em aansluit aan de kast.
youridv1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:54:
ik ben toen ik deze vraag had maar gewoon voor de hue+ gegaan..
Snap ik, maar dat is iets te duur voor mij (heb net ryzen gekocht met bijbehorende onderdelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Daantje19 op 03-04-2017 16:31 ]

• youridv1
[...]

[...]

Volgens de site van msi heeft je moederbord een mystic light header. oftewel een RGB header. Geen idee waar hij zit. Maar er staat dat hij er zit. Waarschijnlijk ergens onderop het bord

Ik heb even ingezoomd bij msi op de site. hij zit naast de front panel audio header zoals bij de meeste borden

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 03-04-2017 17:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Derekboy2000
youridv1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]

alleen de nieuwere generatie moederborden hebben nu een led aansluiting. ik heb er zelfs maar weinig gevonden bij de z270 die het hebben
[...]

[...]

links onderin genaamd JLED1, als je een beetje handig bent dan kan je hem doorlussen van je moederbord naar je strips naar je kast ;)

Afbeeldingslocatie: https://asset.msi.com/global/picture/image/feature/mb/Z270/AM4/X370SliPlus/msi-x370_sli_plus-storage-hero.jpg
en sorry voor de grote foto, ik doe dit ook niet iedere dag ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Derekboy2000 op 03-04-2017 17:31 ]

• youridv1
ik zou zeggen moederbord > led strip > kast en kijken of de verlichting aangaat. vervolgens kun je met de mystic light software wat instellen

• Daantje19
Dankjewel voor de tips jongens! ik ga het zeker proberen!

• Derekboy2000
Als het is gelukt moet je even beste antwoord aanvinken bij iemand

Pagina: 1