Email problemen met router Archer C7 v2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironburn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 21:55
Beste mensen,

ik zit met het volgende probleem waar ik hoop dat mensen hier een antwoord op hebben.

Mijn situatie is als volgt: ik heb een ziggo verbinding met een Cisco EPC3925 modem/router, daar achter hangt een tp-link Archer C7 v2 router.

Nu is het probleem als volgt:
Ik kan geen mail verzenden van mijn laptop uit outlook, wel ontvangen.

Als ik met mijn laptop verbinding maakt met het Cisco modem van Ziggo dan is er niets aan de hand. Ik kan dan mail ontvangen en versturen.
Maak ik dan weer verbinding met mijn TP-link router dan kan ik wel mail ontvangen, maar niet verzenden. Er kan dan geen verbinding gemaakt worden met de smtp server.
Ik heb in beide routers de firewall uitgezet maar dit mag niet baten. Ook heb ik de firmware geupdate van de tp-link maar ook dit maakt geen verschil.

Heeft iemand nog suggesties?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Je hebt een netwerkprobleem, geen (computer)hardwareprobleem, daarvoor hebben we het subforum "Netwerken". Ik verplaats even.

Move OH -> NT

Inhoudelijk:
Twee routers achter elkaar is doorgaans geen goed idee. Als die Archer C7 alleen voor de WiFi gebruikt wordt, stel hem in als AP - [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Wil je los van de WiFi ook de routerfunctionaliteiten van de C7 gebruiken in plaats van die van de EPC3925, zet de EPC3925 dan in bridge mode (oud-UPC) of laat de helpdesk dat voor je doen (oud-Ziggo).

Heb je een valide reden om twee keer NAT achter elkaar te doen, dan zou het nog moeten werken, maar dan hebben we meer info nodig over hosts, IP adressen etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironburn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 21:55
Mijn excuses. Bedankt voor het verplaatsen.

Ik ga er mee aan de slag. Wordt vervolgd.

[ Voor 34% gewijzigd door Ironburn op 02-04-2017 09:06 ]