Whirlpool ADG 9340/3 vult met water, gaat brommen en stopt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 12:07
Hoi,

Zojuist getracht de vaatwasser (Whirlpool ADG 9340/3) te starten, maar deze eindigde wel heeeeel snel (programma van ruim 2 uur in 5 minuten).

- Ik zet de vaatwasser aan.
- De vaatwasser pakt water.
- De vaatwasser gaat zoomen. (4 x met pauze van 5 seconde)
- De vaatwasser pompt het water weg
- De vaatwasser piept 3x kort 1x lang en klaar.

Enkele keren opnieuw gestart zonder resultaat. Ik heb alles wat los te koppelen is losgehaald en schoongemaakt, maar het probleem blijft.

Ik vermoed dat het onderdeel waar het gezoem vandaan komt geen doorstart kan maken of misschien niet kan verwarmen? Ben niet heel handig hiermee en vraag af wat het kan zijn.

bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door cliors op 01-04-2017 22:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Start hem nog eens op en wacht tot de foutmelding komt ( na het brommen ), als het goed is gaat het startlampje een paar keer knipperen als fotmelding. Kijk hoe vaak die knippert en kijk hier wat de code betekent

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 12:07
Hoi,

Het rare is dus dat er geen foutmelding komt. De 3 korte gevolgd door 1 langere piep is het standaard "einde programma" signaal volgens mij.
Het start lampje gaat vervolgens gewoon uit, zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als je geen foutcode krijgt word het inderdaad lastig zoeken.
Je kan eventueel nog zoeken naar een lek in de binnenkant, het kan namelijk zijn dat er ergens een gaatje in de rvs binnenkant of slang zit waardoor hij gelijk het water er weer uitgooit.

Ik weet niet of hij dan ook een foutcode behoort te geven maar heb wel eens gelezen dat sommige dat dan niet doen

[ Voor 20% gewijzigd door Humma Kavula op 01-04-2017 21:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 944291

Indien je een vraag hebt over dezelfde wasmachine maar het een ander probleem betreft is het handig om toch een eigen topic aan te maken i.p.v. een ander topic te kapen. Lees daarbij meteen even Het algemeen beleid #quickstart door.

[ Voor 84% gewijzigd door Zeehond op 11-07-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieksie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
Humma Kavula schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:59:
Als je geen foutcode krijgt word het inderdaad lastig zoeken.
Je kan eventueel nog zoeken naar een lek in de binnenkant, het kan namelijk zijn dat er ergens een gaatje in de rvs binnenkant of slang zit waardoor hij gelijk het water er weer uitgooit.

Ik weet niet of hij dan ook een foutcode behoort te geven maar heb wel eens gelezen dat sommige dat dan niet doen
Toevallig een oplossing gevonden? ik heb het zelfde probleem
Pagina: 1