Is het mogelijk dat ik over een SBLive!1024 een DVD afspeel, en dan via de ene analoge uitgang de frontspeakers naar een gewone (geen dolby) versterker stuur, en de center/rear speakers via de 2e analoge uitgang naar een 2e versterker stuur. Op deze manier hoef ik geen zak geld te investeren in een Dolby versterker, wat erg prettig zou zijn voor de pecunia...
Die situatie die jij voorstelt heb ik hier staan..
Met powerdvd kun je de sound output naar de 4 uitgangen van de SBlive sturen.. En op mijn front hangt 2 x 80 watt en op de rear hangt een 2 x 60 watt versterker...
Het nadeel is dat je geen centre speaker heb.. Maar of je die mist.. ..
Een ander nadeel is dat powerdvd (nog) geen DTS geluid kan weergeven.. Maar misschien dat dat in de toekomst er nog komt...
Voor de rest ben ik erg tevreden over het geluid
Met powerdvd kun je de sound output naar de 4 uitgangen van de SBlive sturen.. En op mijn front hangt 2 x 80 watt en op de rear hangt een 2 x 60 watt versterker...
Het nadeel is dat je geen centre speaker heb.. Maar of je die mist.. ..
Een ander nadeel is dat powerdvd (nog) geen DTS geluid kan weergeven.. Maar misschien dat dat in de toekomst er nog komt...
Voor de rest ben ik erg tevreden over het geluid
4POX, volgens mij kun je wel een center speaker krijgen. Uit je 2e analoge uitgang komt namelijk een stereo signaal, maar je rear is bij Dolby Prologic mono; Het andere kanaal op je 2e uitgang is dus het signaal van je center speaker. Het kost een beetje moeite, maar je zou dus op je 2e versterker de rear boxen allebei op bijvoorbeeld de linker speaker uitgang moeten aansluiten, en je center op de rechteruitgang. Is wel even uitvogelen over welke kanalen (L/R) je rear en center gestuurd worden, maar bij een DVDtje met spraak een geen surround effecten is dat zo gedaan lijkt me.