Ik heb al een tijdje een radio staan op zolder, echter is het geluid 2 meter verder op niet 'goed' te horen, doordat de speakers achter een houten paneel staan. Achter dat paneel zit ook de netstroom. Ik wil de radio daar dus laten staan, dit omdat daar de netstroom zit en elders op zolder geen netstroomaansluiting zit. Ik wil dus mijn speakerdraad verlengen? Maar hoe? De draad zit vast aan de speaker en de speaker is niet 'normale manier' open te maken. Aan de andere kant (van de radio) kan dit wel d.m.v. een opening (zie foto: http://prntscr.com/er7kj1). Is het een idee om de draad uit de radiokant te halen en die aan een andere draad te maken d.m.v. krimpkousen, of moet het eerst gesoldeerd worden en er krimpkousen om heen doen? Of zijn kroonsteentjes een beter idee? En bij welke van de drie opties ontstaat er het minste geluid- / kwaliteit verlies? En waar kan ik een verlengdraad kopen? Het liefst niet online / via een webshop...
Vraag
Alle reacties
Kroonsteentjes en speaker kabel. Beide bij je favoriete bouwmarkt te halen.
@Mikayu ik zelf vindt krimpkousen eerlijk gezegd 'netter' staan dan kroonsteentjes (en makkelijker in de leiding langs de muur) of krijg ik dan meer geluid- / kwaliteit verlies? en is het in elkaar draaien voldoende of is solderen een betere optie?
Ik zou dan voor solderen en krimpen gaan als het netjes moet. Ook voor de beste verbinding en isolatie.