Toon posts:

Schel geluid bij garageband

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik heb een vraag. Ik heb op mijn mac garageband staan. Ik gebruik dit voornamelijk om op te nemen. Maar ik bots de hele tijd tegen hetzelfde probleem. Mijn geluid klinkt zo schel. Ligt dit aan de microfoon of kan ik dingen aanpassen op garageband zelf? En als microfoon heb ik: Shure sm58 en Rode NT-USB
Of kunnen jullie mij een betere microfoon aanbevelen. Een micro die een warm geluid heeft.

Ps. ik ben een leek op dit vlak!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Staat je microfoon ook als opnameapparaat aangemerkt en niet de ingebouwde microfoon van je Mac?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met wat voor speakers/koptelefoon luister je het af?

Ik zou eens op zoek gaan naar een spectrum analyzer voor geluid én naar een equalizer voor op je Mac. Met een spectrum analyzer kun je kijken welke frequenties (te) veel voorkomen en met een equalizer kun je het vervelende frequenties verminderen (meestal zo rond de 2k5 en de 6kHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey nelizmastr

Ja ik ben heel zeker dat mijn microfoon aanstaat.
Ik heb bij 'voorkeuren' nog eens nagekeken en het staat ingesteld!

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
Je moet niet bij systeemvoorkeuren kijken.

Je moet in garageband bij voorkeuren aangeven welke interface je gebruikt.
Als je in garageband een nieuw spoor aanmaakt kun je dan zien welk kanaal van de interface er wordt gebruikt.

Een SM58 is niet "schel". Een beta 87a is "scheller" en directer en een Neumann KMS105 gaat daar weer overheen.

In garageband dus eerst de interface goed selecteren daarna een spoor aanmaken als microfoon met het juiste kanaal van de interface en gaan met die hap. Simpeler kan niet.