Optical to Stereo Analog Converter of Headphone Out?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 10:54
Heeft iemand ervaring met een dergelijke TOSLink/Optical converter?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zulke China dingen best prima zouden moeten werken, maar ben huiverig voor dit soort dingen uit China.
Ben geen audiofiel en gaat om TV geluid naar een versterker.

Of anders andere alternatieven om geluid van een TV met alleen headphone, hdmi en optical out, naar een versterker met alleen analoog in te krijgen? Headphone jack was geen goed idee dacht ik?

Beste antwoord (via barrymossel op 02-04-2017 08:26)

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Output level is device afhankelijk en uiteraard maakt het niet uit. Maar voor de audiofielen moet je dat eigenlijk wel doen. Muziek via foobar bedienen dien je de volume eigenlijk ook alleen in foobar (spdif/analog out altijd op 100%), of beter alleen via de versterker te bedienen.

Praktijk zul je het niet horen en lekker tv/versterker afhankelijk van elkaar bedienen en doen wat je zelf prima vind klinken, dat is alles wat telt. Het is toch al tv geluid, komt uberhaupt al gecomprimeerd binnen. Dus een goedkope chinese DAC erop of een lekker de jack volume aanpassen maakt weinig uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Ik heb mijn tv op 2 manieren naar de versterker. 1x direct van de 3,5 headphone in de tv naar de analoge ingang van de versterker. 1x met een optische kabel naar een netwerkspeler met uitstekende DAC, weer naar mijn versterker. Mijn tip: gebruik gewoon een 3,5 naar tulp kabel van een paar euro. Het geluidsverschil is minimaal, alleen het laag is iets beter via de DAC, maar je mist echt niks via analoog, zeker niet met een DAC van €5.

[ Voor 3% gewijzigd door Jinge op 01-04-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Een jack naar tulp kabeltje via de headphones out gaat ook prima. Het verschil in kwaliteit is inderdaad minimaal tot geen voor de fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Je bent dus zoekende naar een DAC, daar zal ik een titelwijziging op doorvoeren. Met het lezen van de titel dacht ik aan een optische naar (digitale) coax converter. Mogelijk vind je op die term ook meer resultaten.

Headphone Out kan je gebruiken maar soms zitten daar nadelen aan, verschilt per TV. Proberen kan altijd voor die paar euro die zo'n kabeltje kost.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 10:54
Oh, dat valt mee. Meende ergens gelezen te hebben dat de headphone out echt een no-go was. En die China DAC kan ik sowieso wel bestellen voor die 5 euro. Kan ik vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Valt wel mee, tis alleen variabel en niet fixed. Dus volume vol open, alleen niet de jack eruit trekken anders staat je tv loei hard. Nu doet de tv t dac gedeelte, anders je externe kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
sugarlee89 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:38:
Valt wel mee, tis alleen variabel en niet fixed. Dus volume vol open, alleen niet de jack eruit trekken anders staat je tv loei hard. Nu doet de tv t dac gedeelte, anders je externe kastje.
Die ervaring heb ik niet. Mijn tv (Sony) staat gewoon op 40 van de 100 met jack/tulp, versterker misschien 20-25%

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Output level is device afhankelijk en uiteraard maakt het niet uit. Maar voor de audiofielen moet je dat eigenlijk wel doen. Muziek via foobar bedienen dien je de volume eigenlijk ook alleen in foobar (spdif/analog out altijd op 100%), of beter alleen via de versterker te bedienen.

Praktijk zul je het niet horen en lekker tv/versterker afhankelijk van elkaar bedienen en doen wat je zelf prima vind klinken, dat is alles wat telt. Het is toch al tv geluid, komt uberhaupt al gecomprimeerd binnen. Dus een goedkope chinese DAC erop of een lekker de jack volume aanpassen maakt weinig uit.
Pagina: 1