Hey allemaal,
Gister heb ik mijn moederbord vervangen en om te controleren of ik de CPU goed had aangesloten incl koelpasta heb ik even een temperatuur monitor gedownload en hier schrok ik een beetje van....
Na wat lezen bleek ik uiteraard de koelpasta verkeerd gebruikt te hebben, dus dat had ik hersteld en dat werkte voor idle prima.. maar met gamen... ik durf niet langer dan 20 minuten te spelen
Ik heb geen idee hoe het was voor ik mijn moederbord had vervangen overigens...
Idle zit mijn CPU op 40-42 graden
BF1 rond de 100 graden
Ik heb de volgende specs:
Intel DH67BL moederbord
Intel i5 3550k met stock cooler
Nvidia GTX1060 6GB
Om deze reden heb ik zojuist het volgende aangeschaft
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Fractal Design Define S
De kast heb ik aangeschaft voor een betere airflow en kabelmanagement. Ik heb nu een hele kleine kast en die zit vol met kabels.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of wat de oorzaak kan zijn? Of moet het hiermee afdoende zijn en zou ik uit moeten komen op 20-30 graden idle en 50-60 graden load?
Gister heb ik mijn moederbord vervangen en om te controleren of ik de CPU goed had aangesloten incl koelpasta heb ik even een temperatuur monitor gedownload en hier schrok ik een beetje van....
Na wat lezen bleek ik uiteraard de koelpasta verkeerd gebruikt te hebben, dus dat had ik hersteld en dat werkte voor idle prima.. maar met gamen... ik durf niet langer dan 20 minuten te spelen

Ik heb geen idee hoe het was voor ik mijn moederbord had vervangen overigens...
Idle zit mijn CPU op 40-42 graden
BF1 rond de 100 graden
Ik heb de volgende specs:
Intel DH67BL moederbord
Intel i5 3550k met stock cooler
Nvidia GTX1060 6GB
Om deze reden heb ik zojuist het volgende aangeschaft
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Fractal Design Define S
De kast heb ik aangeschaft voor een betere airflow en kabelmanagement. Ik heb nu een hele kleine kast en die zit vol met kabels.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of wat de oorzaak kan zijn? Of moet het hiermee afdoende zijn en zou ik uit moeten komen op 20-30 graden idle en 50-60 graden load?